آمریکا ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند

به گزارش ساعت شیک، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح نموده کشورش ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند.

آمریکا ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند

به گزارش گروه بین الملل ساعت شیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد دولت این کشور ممکن است دیگر هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با شبکهخبری فاکس نیوز خواهان اصلاح ساختاری سازمان جهانی بهداشت و اصلاح محدودیت های آن شد.

پامپئو در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا به دنبال تغییر در روسای سازمان جهانی بهداشت است گفت: حتی از این هم فراتر، ممکن است ایالات متحده هرگز دیگر پول اقتصادیات دهندگان آمریکایی را به سازمان جهانی بهداشت اعطا نکند.

رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته بعد از چند روز انتقاد از سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت یاری های اقتصادی آمریکا به این نهاد بین المللی را معلق نموده است.

دونالد ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در مورد شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته قبل تر از آن سازمان بهداشت جهانی را را به جانبداری از چین و کوشش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در مورد شیوع کرونا متهم نموده بود.

ترامپ در بیانیه چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت مدعی شد سوءمدیریت و پنهان کاری سازمان جهانی بهداشت به همه گیری کووید-19 منجر شده است.

او با بیان این ادعا که این بیماری می توانست از همان شروع مهار گردد گفت سازمان بهداشت جهانی، اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج نموده است.

تصمیم دولت آمریکا با موج گسترده ای از محکومیت ها دردنیا روبرو شده و بیشتر کشورها از آن انتقاد نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید