اجرای 127 میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان شرقی

به گزارش ساعت شیک، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: 33 پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار 127 میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

اجرای 127 میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های ساعت شیک از تبریز ، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: 33 پروژه بازآفرینی شهری شامل ساماندهی گورستان قدیمی ستارخان در بافت فرسوده تبریز و تبدیل آن به فرهنگسرا و فضای تفریحی و ورزشی، احداث سالن ورزشی یوسف آباد و کتابخانه ملازینال در این شهر، احداث مدارس در محلات آغداش بناب، انزاب مراغه و علی آباد و میناخور مرند است.

او گفت: ساماندهی تاسیسات شهری شامل توسعه فاضلاب و اصلاح شبکه های برق در شهر های مختلف استان، احداث مرکز فوریت های پزشکی در مرند، احداث مرکز سلامت در اهر، یاری به مسیرگشایی خیابان های مصوب طرح تفضیلی محله ملازینال تبریز و احداث فرهنگسرا و کتابخانه در تبریز و بناب از دیگر پروژه های بازآفرینی شهری در سطح استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها به طور میانگین 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طی سال جاری علاوه بر این پروژه ها عملیات اجرایی هفت پروژه تازه بازآفرینی شهری نیز در سطح استان شروع می گردد.

سلطانی ادامه داد: اجرای این پروژه ها علاوه بر تامین خدمات عمومی محله، باعث ارتقای سرانه های استاندارد شهری شده و در ایجاد تعلق خاطر و رضایتمندی ساکنان محلات محروم منطقه تاثیرگذار است.

او یادآوری کرد: با اجرای پروژه های ساماندهی ورودی های شهر، مسیل ها و گورستان های موجود در داخل محدوده های شهری نه تنها آلودگی های زیست محیطی کاهش پیدا می نماید بلکه از شیوع بیماری های مختلف نیز جلوگیری می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: احداث فرهنگسرا، کتابخانه و مکان هایی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ایجاد سالن ها و فضا های ورزشی نیز موجب ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی محلات در شهر ها می گردد.

سلطانی با بیان اینکه از سال 90 تا به امروز به 27 هزار و 369 واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهر های استان تسهیلات بانکی اعطا شده است، اضافه کرد: انجام طرح مطالعاتی و عملیاتی ساماندهی میدان صاحب الامر تبریز و احداث مرکز گفتمان شهری در بافت واجد ارزش تاریخی این شهر و تبدیل آن به مکانی برای گفتگوی جامعه مدنی درباره مسائل و ظرفیت های شهری، احداث مدرسه در محله بازار ملکان و احیای و بهسازی بافت فرسوده پیرامون مسجد جامع هشترود از طرح های اجرایی استان در بافت های فرسوده است.

ک

ساعت شیک آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای 127 میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 127 میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید