استراسبورگ تاریخی، مکانی مناسب برای گردشگری پساکرونا

به گزارش ساعت شیک، تهران (پانا) - تا قبل از شیوع کرونا کسی فکر نمی کرد سفر تا مدتها امکان پذیر نباشد و تبدیل به حسرت و آرزو گردد. حالا که جهان واکسینه شده، گردشگری در جهان بهبود یافته و خطر برای مردم بسیار کمتر شده است و می توانند به نقاط مختلف سفر نمایند.

استراسبورگ تاریخی، مکانی مناسب برای گردشگری پساکرونا

از منطقه ها جذابی که افراد می توانند برای سفر به آن با رعایت تمام قوانین بهداشتی اقدام نمایند، دومین شهر توریستی محبوب در فرانسه شهر استراسبورگ است. شهر استراسبورگ مرکز منطقه تاریخی آلزاس بوده و از شهرهای بزرگ و تاریخی اروپاست که بخشی از آن هم مرز با آلمان است.

قرار گرفتن این هر در امتداد رود راین و هم مرز بودن استراسبورگ با آلمان بعلاوه باعث شده است که فرهنگ آلمانی نیز در شهر رواج پیدا نموده و جزئی از فرهنگ این شهر گردد. البته موارد گفته شده این شهر را به یکی از مراکز مهم سیاسی و اجتماعی اروپا نیز تبدیل نموده است.

استراسبورگ شهری قدیمی و قدمت دار است که در خصوص تاریخچه آن می توان به سال 840 میلادی اشاره نمود که پس از مرگ پسر امپراطوری شارلمانی، امپراطوری بزرگ فرانک به سه بخش تقسیم شد که قسمت غربی به فرانسه مدرن، قسمت شرقی جزئی از شرق آلمان و قسمت میانی نیز به بخش های متفاوتی تقسیم شد که آلزاس به همراه استراسبورگ جزئی از آن و بخش از فرانسه به حساب می آمدند.

این شهر طی کشمکش های زیادی که میان دولت فرانسه و آلمان وجود داشته است دست به دست شده و هر بار زیر سلطه یکی از کشورها در می آمده است و همین تاریخ طولانی در دست به دست شدن شهر امروزه استراسبورگ را به دورازه ای تبدیل نموده که فرهنگ دو کشور را به خوبی با یک دیگر آمیخته است.

با اینکه مردم استراسبورگ در این شهر به زبان فرانسه صحبت می نمایند اما باید بدانیم که فرهنگ آلمانی نیز در میان آن ها جا افتاده و کاملا قابل لمس است. البته این داستان در معماری شهر نیز تاثیر گذار بوده است و قسمت های تاریخی به خوبی معماری کلاسیک آلمانی را نشان می دهند، در نتیجه این شهر به علت چهره تاریخی و نوع معماری بسیار مورد توجه بوده و به یکی از پربازدیدترین شهرهای فرانسه تبدیل شده است.

از نکات قابل توجه این شهر می توان به این مورد اشاره نمود که علاقه مندان و بازدیدنمایندگان می توانند اماکن گردشگری و تاریخی را در تمام نقاط شهر مشاهده نمایند و اماکن گفته شده به صورت منسجم در یک نقطه قرار ندارند.

شهر استراسبورگ به علت حضور کلیسای جامع گوتیک، ماسه سنگ صورتی، ساعت نجومی و برج برجسته ای که به وسیله ویکتور هوگو به عنوان شگفت انگیز غول پیکر و ظریف و به وسیله گوته به عنوان درخت بلند و گسترده خدا توصیف شده، معروف است. باید گفت که همین ویژگی تاریخی و منحصر به فرد استراسبورگ باعث شد تا نام این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد و به نوعی به مرکز اتحادیه اروپا تبدیل گردد.

از دیگر ویژگی های استراسبورگ بعلاوه می توان به نام آن اشاره نمود که کلمه ای آلمانی است و شهر جاده ها معنا می گردد. این شهر از قطب های مهم حمل ونقل جاده ای و رودخانه ای فرانسه است و به لحاظ مالی مرکز بسیار با اهمیتی است.

گفته می گردد که استراسبورگ بعلاوه در قر 13 میلادی به عنوان ثروتمندترین شهر در کل امپراتوری مقدس روم شناخته می شده و از مراکزی بوده که علم و هنر به شدت در آن رونق داشته است، البته امروزه نیز این شهر از دوستداران علم، هنر و صنعت به شمار می رود.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کلیسای جامع نوتردام اشاره نمود که یکی از زیباترین آثار معماری گوتیک در اروپا است که برجی 142 متری دارد و بلندترین نقطه جامعه مسیحی تا قرن 19 میلادی بوده است. این کلیسا بعلاوه در لیست یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسای سنت توماس از دیگر جاذبه های تاریخی استراسبورگ بوده که در محل کلیسای باستانی در اوایل قرن ششم ساخته شده است. این کلیسا در قرن 12 پس از یک آتش سوزی دوباره بازسازی و بازسازی شد و هنوز هم به عنوان عبادتگاه پروتستان مورد استفاده قرار می گیرد.

موزه آلزاسیان در خانه ای که در سال 1620 احداث شده، واقع شده است و مجموعه ای از هنرهای محلی، مبلمان، لباس و وسایل داخلی را به نمایش می گذارد و بازدیدنمایندگان می توانند هزاران شی را که بینشی در زندگی روستایی آلزاسی در قرون 18 و 19 ارائه می دهند، مشاهده نمایند.

بعلاوه گران رو قدیمی ترین خیابان استراسبورگ و برای رومی ها یک محور نظامی مهم بود. گردشگران می توانند در طول این خیابان تعداد زیادی از خانه های کارگری قرن هجدهمی را مشاهده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "استراسبورگ تاریخی، مکانی مناسب برای گردشگری پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراسبورگ تاریخی، مکانی مناسب برای گردشگری پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید