اعتراض توییتری مردم عربستان به شرایط بد معیشتی

به گزارش ساعت شیک، پس از افزایش شکایات شهروندان عربستانی از توقف پرداخت حقوق ها و افزایش قیمت ها در این کشور، هشتگ حقوق نیازها را کفایت نمی کند بار دیگر در میان کاربران عربستانی توییتر در صدر نهاده شد.

اعتراض توییتری مردم عربستان به شرایط بد معیشتی

به نوشته روزنامه عربی21، هشتگ حقوق کفاف نیازهای معیشتی را نمی نماید اولین بار در سال 2013 در عربستان استفاده شد و بیشتر شبیه به اعتراض مردمی بود که در آن مقطع زمانی که ریاض تعامل گسترده ای با دنیا داشت، مسؤولان ریاض را خشمگین کرد.

فعالان عربستانی با این هشتگ حاکمیت عربستان را به باد انتقاد گرفته و آن را از بین برنده منابع و ثروت های کشور توصیف و تاکید کردند ریاض این ثروت ها را برای سرگرمی ها، کارهای بی فایده، دارایی های شخصی و جنگ های استکباری نابود می نماید.

آنها در ادامه سیاست حاکمیت عربستان که این کشور را به جنگی طولانی با یمن سوق داده و منابع آن را نابود کرد، محکوم کردند.

این فعالان عربستانی با اشاره به اینکه ریاض ابتدای ماه جاری میلادی مبلغ دو میلیارد دلار را به بانک مرکزی دولت مستعفی یمن منتقل نموده، تاکید کردند: در خصوص پول هایی که برای این جنگ یمن هزینه شده، شهروند عربستانی اولویت دارد.

آنها همچنین از هزینه شدن پول های هنگفت توسط مسؤولان ریاض همانند اقدام محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای خرید یک قایق تفریحی به قیمت نیم میلیارد دلار، یک تابلوی نقاشی به قیمت 450 میلیون دلار و یک کاخ در فرانسه به قیمت حدودا 300 میلیون دلار انتقاد کردند.

این فعالان عربستانی در ادامه اقدام ترکی آل الشیخ، رئیس سازمان سرگرمی و تفریح این کشور را در اهدای یک مجسمه طلا به شاهزاده بدر بن عبد المحسن و نیز هدایای پیشکش شده به هنرمندان و خوانندگان همانند اهدای یک دستگاه خودروی لامبورگینی و یک ساعت گران قیمت به لیل وِین، رپر آمریکایی یادآور شدند.

آنها در ادامه تاکید کردند: این هدایا در اصل از دارایی ها و ثروت های مردم هستند که خاندان حاکم آن را به دست گرفته و آن را دارایی شخصی خود می پندارد و با نادانی آنها را هدر می دهد در حالی که فقر و بیکاری شهروندان عربستانی هر روز بیشتر می گردد.

این فعالان منتقد هشدار دادند، اگر حاکمیت سعودی به سیاست های مالی خود ادامه داده و همچنان مردم را از حقوقشان محروم کند، این مساله به گسترش خشم و کینه جویی منجر خواهد شد و انگیزه های انقلاب علیه آنها را برای مردم تسهیل خواهد نمود.

کاربران عربستانی توییتر نیز افزایش سقف حقوق شهروندان متناسب با تورم و افزایش قیمت ها، ایجاد شغل برای افراد جویای کار و یاری به پرداخت صورت حساب ها را خواهان شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اعتراض توییتری مردم عربستان به شرایط بد معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض توییتری مردم عربستان به شرایط بد معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید