بارش باران های بهاری در اغلب شهرها، گرد و خاک در اهواز و جنوب کشور

به گزارش ساعت شیک، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه هفته جاری، غیر از نوار جنوبی کشور در سایر منطقه ها باران داریم و در جنوب و جنوب شرق باد و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

بارش باران های بهاری در اغلب شهرها، گرد و خاک در اهواز و جنوب کشور

به گزارش گروه مالی ساعت شیک، صادق ضیائیان، درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: سامانه بارشی امروز در نیمه غربی کشور، دامنه جنوبی البرز در استان های تهران، البرز، زنجان و قزوین بعضی منطقه ها استان های مرکزی، قم، اصفهان، گیلان، اردبیل و غرب مازندران فعال است و موجب رگبار باران گاهی رعد و برق می گردد که شدت بارش های امروز در استان های لرستان، زنجان، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان شرقی است.

وی اضافه نمود: امروز در شمال شرق و بعضی منطقه ها مرکز کشور بعلاوه شرق و جنوب شرق وزش باد شدید در بعضی ساعات داریم که موجب خیزش گرد و خاک می گردد. بعلاوه با ورود گرد و خاک از جنوب عربستان در جنوب غرب و جنوب کشور خصوصا خوزستان کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می گردد؛ این پدیده در استان های بوشهر، لرستان، ایلام و کرمانشاه نیز پیش بینی می گردد بعلاوه ممکن است به استان های قم، اصفهان و مرکزی نیز کشیده گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز سه شنبه 6 اردیبهشت گستره فعالیت این سامانه بارشی کل کشور را در بر می گیرد و غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان این سامانه در بقیه نقاط کشور فعال است.

ضیائیان گفت: روز آینده در نیمه غربی کشور، شرق و شمال شرق، مرکز کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران، البرز، سمنان و قزوین رگبار باران و وزش باد شدید داریم و در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می گردد که شدت بارش های در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان خواهد بود.

وی گفت: روز چهارشنبه غیر از نوار جنوبی کشور در سایر منطقه ها باران داریم و در جنوب و جنوب شرق باد و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز پنج شنبه بارش در شمال غرب، گیلان، ارتفاعات شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ادامه دارد و سپس این سامانه از شرق و جنوب شرق کشور خارج می گردد.

وی اضافه نمود: روز آدینه 9 اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می گردد و در شمال و نیمه غربی کشور موجب رگبار باران خواهد شد.

ضیائیان درباره شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران روز آینده ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باید شدید گاهی تگرگ پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 25 و 18 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بارش باران های بهاری در اغلب شهرها، گرد و خاک در اهواز و جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران های بهاری در اغلب شهرها، گرد و خاک در اهواز و جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید