تحریم ها اثر منفی روی رفاه مردم ایران دارند و باید لغو شوند

به گزارش ساعت شیک، چین و گروه 77 در بیانیه ای روز جمعه خواستار رفع تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران شدند.

تحریم ها اثر منفی روی رفاه مردم ایران دارند و باید لغو شوند

به گزارش گروه اجتماعی ساعت شیک، چین و گروه 77 در اعلانیه وزراتی خود روز پنجشنبه خواستار لغو تحریم های یکجانبه علیه ایران شدند.

وزرای خارجه کشور های عضو گروه 77 و چین روز پنجشنبه چهل و چهارمین نشست سالانه خود را برگزار کردند. وزرای خارجه این کشور ها درباره مسائل مالی دنیا، آثار بیماری همه گیر کووید-19 و تحولات اخیر دنیا رایزنی کردند.

چین و کشور های گروه 77 در پایان این نشست بیانیه وزراتی خود را منتشر کردند. در بخش هایی از این بیانیه به ایران و برجام اشاره شده است.

در بند 245 این اعلانیه درباره برجام آمده است: وزرا، بار دیگر اهمیت حمایت از چندجانبه گرایی و تقویت آن را مورد تأکید قرار دادند و در این زمینه، تصریح کردند که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بین جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف ها، مورد ملموسی از اقدامات پیروز چندجانبه برای حل و فصل مسائل برجسته دنیای به شمار می رود. آن ها تأکید کردند که این مدل، نمونه ای واقعی از سرعت در دستیابی به توسعه پایدار از طرق مختلف از جمله تقویت همکاری های بین المللی است.

در بند 252 این اعلانیه هم آمده است: وزرا، بار دیگر بر رد تحریم های یکجانبه مالی وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران که روی رفاه و توسعه مردم جمهوری اسلامی ایران اثرات منفی دارد تأکید کردند و در این زمینه خواستار رفع فوری آن تحریم ها شدند.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ مالی علیه این کشور تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشور های ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می کند.

دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به عنوان یکی از نهاد های وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ مالی این کشور علیه کشور های مخالف با سیاست های کلان واشنگتن به شمار می رود.

دفتر تروریسم و اطلاعات مالی مأموریت ادعایی خود را اجرای راهبرد های دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین المللی، تدوین و اجرای راهبرد های ملی در خصوص مبارزه با شبکه های پولشویی و تأمین مالی تروریسم اعلام می کند.

یکی از مهم ترین اهداف و محور های فعالیت دفتر تروریسم و اطلاعات مالی را هدایت جنگ مالی علیه ایران، ضربه زدن به گروه های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشور های ناهمسو با این کشور تشکیل می دهند.

سی ان ان در گزارشی در سال 2010 دفتر تروریسم و اطلاعات مالی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: آن ها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند. سی ان ان نوشته فعالیت های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می شوند، اما اثرگذار هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحریم ها اثر منفی روی رفاه مردم ایران دارند و باید لغو شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها اثر منفی روی رفاه مردم ایران دارند و باید لغو شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید