تشخیص سریع ابتلا به کرونا با سی تی اسکن

به گزارش ساعت شیک به نقل از دیلی میل، تحقیقی جدید نشان می دهد تصاویر سی تی اسکن بسیار سریعتر از روش های دیگر به شناسایی ابتلای فرد به ویروس کرونا یاری می نمایند. در حقیقت پزشکان با یاری سی تی اسکن می توانند ابتلای فرد به ویروس کرونا را 4 روز زودتر شناسایی نمایند.

تشخیص سریع ابتلا به کرونا با سی تی اسکن

پزشکان در نیویورک برای نخستین بار در آمریکا اسکن ریه بیماران مبتلا به ویروس کرونا را در چین آنالیز کردند. آنها معتقدند با یاری سی تی اسکن می توان الگوهای خاصی را در ریه به عنوان نشانگر ابتلا به ویروس کووید19 شناسایی کرد.

به گفته آنان این روش به شناسایی سریع بیمار و ایزوله کزدن او در مراحل اولیه بیماری یعنی حتی قبل از ظهور علائم یاری می نماید. از سوی دیگر با یاری سی تی اسکن میزان تخریب بافت ریه را راحت تر می توان آنالیز کرد. این درحالی است که اسکن با اشعه ایکس این امکان را برای پزشکان فراهم نمی نماید.

آدام برنهایم یکی از استادیاران دانشکده پزشکی ماونت سینایی می گوید: تصاویر سی تی اسکن ابزار شناسایی بسیار دقیقی هستند زیرا می توان اعضای داخلی بدن را به طور سه بعدی مشاهده کرد. به همین ترتیب می توان بسیاری از بیماری ها را نیز شناسایی کرد.

این تحقیق در نشریه ژورنال رادیولوژی منتشر شده و طی آن پژوهشگران اسکن 94 بیمار در 4 مرکز بهداشتی در 4 ایالت چین را آنالیز کردند. این بیماران بین 18 ژانویه تا 1 فوریه بستری شده بودند و همه آنها به ایالت ووهان (مرکز شیوع ویروس کرونا) سفر نموده بودند یا با فردی آلوده به ویروس تماس داشتند.

رادیولوژیست ها اسکن های این افراد را آنالیز کردند و بر اساس زمان بروز علائم و زمان انجام سی تی اسکن ، نت برداری کردند این روش نشان داد از طریق سی تی اسکن سریع تر می توان تخریب بافت ریه را ردیابی کرد.

محققان این پروژه تصمیم دارند سی تی اسکن را در کنار کیت های آزمایش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشخیص سریع ابتلا به کرونا با سی تی اسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سریع ابتلا به کرونا با سی تی اسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید