تشخیص کرونا در 1 ثانیه با دستگاه الکتروشیمی

به گزارش ساعت شیک، محققان دانشگاه فلوریدا و دانشگاه ملی چایو تانگ تایوان پیروز به فراوری دستگاه میکروسیالی شده اند که می تواند پروتئین کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 یک نمونه بزاق را ظرف یک ثانیه تشخیص دهد.

تشخیص کرونا در 1 ثانیه با دستگاه الکتروشیمی

این دستگاه الکتروشیمیایی از آنتی بادی علیه پروتئین میخ مانند برای شناسایی ویروس استفاده می نماید و می تواند آزمایش سریع کووید-19 را امکان پذیر کند.

هنوز هم آزمایش یکی از مهم ترین راه های تشخیص بیماری کووید-19 است. در حالی که از شیوع این بیماری در بعضی منطقه ها دنیا کاسته شده است اما بعضی کشورها هنوز هم درگیر مبارزه با این بیماری هستند.

آزمایش استاندارد کنونی آزمایش PCR است که از نظر دقت و صحت پیشتاز است اما برای انجام آن به کارکنان ماهر و تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی احتیاج است و در نتیجه زمان تاخیر قابل توجهی بین جمع آوری نمونه و مشاهده نتایج وجود دارد.

مینگان ژیان(Minghan Xian) محقق این مطالعه گفت: زمان تشخیص آزمایش نو کووید-19 که توسعه داده ایم به طرز حیرت انگیزی، فوری است و در عرض یک ثانیه می تواند نتیجه مثبت یا منفی را ارائه دهد که این امر مهم است.

تشخیص ویروسی بر روی یک الکترود طلا که دارای آنتی بادی علیه پروتئین میخ مانند ویروسی است و می تواند با یک نمونه مانند بزاق پر گردد، انجام می گردد. اتصال پروتئین میخ مانند به الکترود بار الکتریکی را که به وسیله آن عبور می نماید تغییر خواهد داد و به دستگاه اجازه می دهد ویروس را تشخیص دهد. کل الکترود در یک نوار تست یک بار مصرف گنجانده شده است که کاربر هم برای انجام تجزیه و تحلیل آن را به گوشی متصل می نماید.،ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تشخیص کرونا در 1 ثانیه با دستگاه الکتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا در 1 ثانیه با دستگاه الکتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید