فراوری واکسن کرونا در ژاپن با یاری حشرات!

به گزارش ساعت شیک به نقل از نیکی، شرکت داروسازی ژاپنیShionogi&Co اعلام نموده با یاری حشرات مشغول توسعه یک واکسن ویروس کرونا است. این شرکت میخواهد در امسال میلادی واکسن مذکور را روی انسان ها آزمایش کند.

فراوری واکسن کرونا در ژاپن با یاری حشرات!

فناوری این واکسن جدید توسط یکی از زیرمجموعه های شیونوگی به نام UMN Pharma ساخته شده است. این شرکت داروسازی برای شروع آزمایش های بالینی با وزارت بهداشت ژاپن همکاری می نماید. همچنین این شرکت امیدوار است تا 10 میلیون دوز از واکسن مذکور را بسازد.

برای فراوری این واکسن از تغییر ژن های باکلوویروس(baculovirus) استفاده شده است. باکلوویروس در حقیقت پاتوژنی است که فقط بندپایان را مبتلا می نماید. بندپایان حیواناتی با اسکلت های خارجی هستند مانند حشرات و عنکبوت ها.

با استفاده از این پاتوژن نوعی آنتی ژن مشابه ویروس کرونا ساخته می گردد. در مرحله بعد ویروس تغییر یافته به حشرات تزریق می گردد و پس از رشد آنها، برداشت می گردد.

به گفته شرکت شیونوگی حشرات برای فراوری انبوه واکسن ها مفید هستند زیرا سلول های آنها بهتر از پستانداران در برابر تغییرات مختلف فشار مقاومت می نماید.

به گفته این شرکت با یاری حشرات می توان فقط در 8 هفته واکسن فراوری کرد.

آنتی ژن سبب می گردد بدن فرد نسبت به دریافت واکسن واکنش نشان دهد. هدف طراحی این واکسن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی آنتی ژن است. به این ترتیب فرد در مقابل ویروس کرونا سریع تر واکنش نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری واکسن کرونا در ژاپن با یاری حشرات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرونا در ژاپن با یاری حشرات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید