خبرنگاران بی اعتنایی به بهداشت، عامل جهش 2 برابری کرونا در خراسان شمالی

به گزارش ساعت شیک، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رعایت نکردن نکات بهداشتی و بی توجهی به توصیه های اجرا شده را مهمترین عامل افزایش حدود 100 درصدی شمار مبتلایان کرونای استان در 2 روز اخیر دانست.

خبرنگاران بی اعتنایی به بهداشت، عامل جهش 2 برابری کرونا در خراسان شمالی

بر اساس آمار ارائه شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان شمالی تا روز یکشنبه هفته جاری 52 نفر بود که به ناگاه در روز دوشنبه به 97 نفر و امروز به 100 نفر رسید.

دکتر سیداحمد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ساعت شیک گفت: علیرغم توصیه های مکرر و تاکیدات بسیاری که بر رعایت نکات بهداشتی و به خصوص در خانه ماندن شده، متاسفانه همچنان شاهد حضور پرشمار مردم در کوچه و خیابان ها و بازار هستیم.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده تا آمار مبتلایان به کرونا در استان روندی افزایشی گرفته و شمار فوتی های این ویروس نیز تا امروز به 7 نفر برسد.

دکتر هاشمی بیان کرد: البته استقرار کیت های تشخیص کرونا در استان نیز در تشخیص سریع تر این بیماری و اعلام نتایج بررسی ابتلای افراد بی تاثیر نبوده است.

وی از مردم خراسان شمالی خواست تا با توجه به اینکه در دوران شیب صعودی این بیماری قرار داریم، به جهت مبتلا نشدن به این بیماری و پیشگیری از ابتلای به آن حتماً توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و در خانه های خود بمانند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم از تمامی شهروندان عاجزانه تقاضا داریم از خرید و نیز دید و بازدیدهای نوروزی صرف نظر کرده و عید را به صورت محدود و در کنار خانواده خود به سلامت سپری کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بی اعتنایی به بهداشت، عامل جهش 2 برابری کرونا در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی اعتنایی به بهداشت، عامل جهش 2 برابری کرونا در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید