خبرنگاران فرافکنی آمریکا از تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد اورانیوم

به گزارش ساعت شیک، نیویورک- خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی فرافکنانه و نادیده دریافت عامل و مسئول خرابکاری تروریستی در سایت هسته ای نطنز، تصمیم مقابله ای ایران برای غنی سازی 60 درصد را تحریک آمیز توصیف کرد.

خبرنگاران فرافکنی آمریکا از تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد اورانیوم

به گزارش ساعت شیک، آنتونی بلینکن عصر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بروکسل این مطلب را در پاسخ به سوالی اعلام کرد.

وی مدعی شد: ما اقدام تحریک آمیز غنی سازی 60 درصد را بسیار جدی می گیریم و 1+5 باید در رد این اقدام متحد باشد. این گام، جدی بودن ایران در خصوص مذاکرات هسته ای را زیر سوال می برد و این مهم است که بازگشت ایران به اجرای تعهدات برجامی چگونه است.

وزیر خارجه آمریکا که فراموش نموده است این دولت آنها است که از برجام خارج است و متحد اصلی آنها در خاورمیانه، مسئول حمله تروریستی بی پروایانه به سایت هسته ای نطنز است که می توانست آثار انسانی و زیست محیطی خطرناکی داشته باشد، اظهار کرد: ما در یک فرایند سازنده دیپلماتیک شرکت کردیم، هفته پیش در وین بودیم.

بلینکن اضافه نمود: فکر می کنم آمریکا به خوبی جدی بودن خود را نشان داده است و اکنون ایران باید آن را نشان دهد. این بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به شکلی دائمی و تایید پذیر است. ما مصمم هستیم که این فرایند را ادامه دهیم اما سوال جدی این است که آیا ایران هم آماده است؟

القاعده در افغانستان به شدت تضعیف شده است

وی درباره خروج آمریکا از افغانستان هم گفت: دنیا به شدت در 20 سال گذشته تغییر نموده است و باید راهبرد خودمان را برای چالش های آینده نه 2001 آماده کنیم.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود: ما به اتفاق وارد شدیم، به اتفاق کار کردیم و به اتفاق خارج خواهیم شد. ما نیروهایمان را مسئولانه و ایمن خارج خواهیم کرد.

بلینکن ادامه داد: ما حمایت از مردم افغانستان را ادامه خواهیم داد و نسبت به ظهور مجدد تروریسم هشیار خواهیم بود. ما طالبان را نسبت به تهدیدهای تروریستی مسئول می دانیم.

وی اضافه نمود: این حقیقت که ما نیروهایمان را از افغانستان خارج می کنیم اما به معنای عدول از تعهد مداوم ما به توسعه و ارسال یاری بشردوستانه به افغانستان نیست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرافکنی آمریکا از تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد اورانیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرافکنی آمریکا از تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصد اورانیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید