خبرنگاران مقام عراقی: با واشنگتن برای برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا توافق کردیم

به گزارش ساعت شیک، بغداد- خبرنگاران- قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در نشست مطبوعاتی همراه با فواد حسین وزیر امور خارجه دولت متبوعش که پس از انتها دور سوم گفت وگوی راهبردی با آمریکا برگزار گردید، از تعهد ایالات متحده به خروج تعداد قابل توجهی از نیروهای خود از عراق و نیز برچیدن پایگاهایش در این کشور اطلاع داد.

خبرنگاران مقام عراقی: با واشنگتن برای برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا توافق کردیم

قاسم الاعرجی چهارشنبه شب در این نشست خبری گفت: طرف آمریکایی متعهد شد که تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را از عراق خارج کند.

وی ابراز داشت که دولت عراق در مقابل، از تعهد خود برای محافظت از کادرها و هیات های دیپلماتیک و نمایندگی های وابسته به آنها سخن گفت.

وی اضافه نمود: در این گفت وگو، ما در خصوص پیشرفت و تکامل نیروهای خود در مبارزه با تروریسم صحبت و توافق داشتیم و چنین منظور شد که نیروهای امنیتی ما وظیفه مبارزه با داعش را به عهده بگیرند.

قاسم الاعرجی در خاتمه سخنان خود، دور سوم گفت وگوی راهبردی عراق با آمریکا را موفقیت آمیز توصیف کرد.

لازم به ذکر است؛ در بیانیه مشترک دو کشور که پس از نشست مجازی وزیران خارجه آمریکا و عراق صادر شد، تاکید شده است که پایگاه های زیر سیطره آمریکا، تحت مالکیت نیروهای عراقی است و همچنین طرفین بر حضور مستشاری آمریکا در عراق توافق کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه، حضور نیروهای آمریکایی در عراق تا زمان خاتمه یافتن احتیاجهای پشتیبانی و اطلاعاتی عراق مورد اشاره قرار گرفته است.

به گزارش ساعت شیک، نخست وزیر عراق نیز صبح چهارشنبه در جلسه هیأت وزیران به خروج 60 درصد نیروهای آمریکایی از ابتدای کار دولتش تا به امروز اشاره نمود و بیان داشت که این حضور تا برطرف کامل احتیاج نیروهای عراقی به انواع جنبه های نظامی ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام عراقی: با واشنگتن برای برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا توافق کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام عراقی: با واشنگتن برای برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا توافق کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید