خبرنگاران واکسیناسیون عمومی کرونا تا آخر اردیبهشت در خوزستان شروع می گردد

به گزارش ساعت شیک، اهواز - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا حداکثر تا آخر اردیبهشت در خوزستان آغاز خواهد شد که تا آن موقع باید دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.

خبرنگاران واکسیناسیون عمومی کرونا تا آخر اردیبهشت در خوزستان شروع می گردد

به گزارش ساعت شیک دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست استانی مدیریت کرونا در محل استانداری در اهواز بیان نمود: حدود 35 هزار بیمار سرطانی در خوزستان وجود دارد که کوشش می کنیم در این هفته کار واکسیناسیون آنها انجام گردد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که میزان واکسیناسیون به 70 درصد نرسد نمی توانیم بازگشایی ها را داشته باشیم اضافه کرد: ضروری است فرمانداران شهرستان ها برای انجام واکسیناسیون، سالن های عظیم ورزشی را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند.

شرایط بیماری در خوزستان افزایشی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا در 25 استان کشور بالافراینده و در 6 استان از جمله خوزستان افزایشی نیست ادامه داد: با توجه به اینکه اپیدمی کرونا در خوزستان زودتر از استان های دیگر آغاز شد باید کوشش کنیم هرچه سریعتر فرایند بیماری کاهشی گردد.

میزان بستری ها در اهواز نسبت به هفته گذشته 10 درصد کاهش یافته است

وی اضافه کرد: چند روزی است که نمودار موارد بستری بیماران محتمل و مثبت در خوزستان تا حدود زیادی کاهش یافته و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی گفت: میزان بستری های ناشی از کرونا در اهواز 10 درصد نسبت به 2 هفته گذشته کاهش پیدا نموده اما آمار بستری در شهرستان های دزفول، اندیمشک و آبادان بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث ثابت نگه داشتن فرایند بیماری در خوزستان شده است.

ابول نژادیان گفت: کل موارد بیماری در هفته منتهی به 27 فروردین نسبت به هفته پیش از آن، 9.3 درصد کاهش یافته بود، همچنین مواد بستری سه درصد و موارد فوت 24.7 درصد افزایشی بود اما موارد بیماری در هفته منتهی به سوم فروردین نسبت به هفته پیش از آن، 0.7 درصد کاهش، موارد بستری 2.9 درصد و موارد فوت 0.9 درصد کاهش یافته است.

روز گذشته 45 بیمار کرونایی در اندیمشک بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: فرایند بیماری در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر نسبت به هفته گذشته به ترتیب 6، 2 و 12 درصد کاهش یافته است همچنین در شهرستان های شوشتر، آبادان و اندیمشک به ترتیب 26، 11 و 23 درصد افزایشی است.

فرایند روزانه انجام تست در خوزستان کمتر شده است

وی بیان نمود: 34 درصد موارد ابتلا به کرونا در خانواده ها، 23 درصد در دید و بازدیدها، 12 درصد تماس با موارد مثبت مشکوک در محل کار، 14 درصد تردد مکرر درون شهری، هشت درصد برگزاری آیین ازدواج و ترحیم و پنج درصد شرکت در سایر تجمع ها بوده است.

ابول نژادیان با بیان اینکه فرایند روزانه انجام تست کرونا در خوزستان به دلیل کمبود کیت آزمایشگاهی کمتر شده اضافه کرد: تا به امروز 37 هزار و 780 نفر در خوزستان واکسینه شدند که از این تعداد 22 هزار و 743 نفر کادر درمان، 6 هزار و 634 نفر کادر بهداشت و 2 هزار و 573 نفر بیماران خاص بودند که امیدواریم در هفته های آینده واکسن بیشتری تزریق گردد.

فوت 223 بیمار کرونایی در هفته گذشته

وی اضافه کرد: در هفته گذشته 223 بیمار کرونایی در خوزستان جان خود را از دست دادند که 58 درصد فوتی ها مرد و 42 درصد آنها زن بودند؛ همچنین میانگین سنی فوتی ها 68.8 سال بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ویروس هندی کرونا به تازگی مشاهده شده لذا باید کشتی هایی که وارد بندرهای خوزستان می شوند به خوبی کنترل، و از خدمه آنها تست لازم گرفته گردد.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در شرایط قرمز و 15 شهرستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران واکسیناسیون عمومی کرونا تا آخر اردیبهشت در خوزستان شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسیناسیون عمومی کرونا تا آخر اردیبهشت در خوزستان شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید