شریک سابق و پرحاشیه ایران خودرو از بزرگترین خودروی خود رونمایی کرد ، عکس

به گزارش ساعت شیک، نسل سوم پژو 5008 در اصل یک نسخه بزرگ شده از آخرین مدل 3008 است که در سال 2023 معرفی گردید.این خودرو در حال حاضر بزرگترین محصول و کراس اوور این برند فرانسوی محسوب می گردد.

شریک سابق و پرحاشیه ایران خودرو از بزرگترین خودروی خود رونمایی کرد ، عکس

امیرمسعود عابدین: پژو 5008 با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی در دسترس است، اما نسخه پلاگین هیبریدی این خودروی سه ردیفه نیز قابل انتخاب است. این مدل بر روی پلت فرم STLA Medium واقع شده است.

در حالی که امروزه شاسی بلندها دارای خطوط سقفی کشیده هستند، پژو 5008 نو شکل جعبه ای مدل قبلی خود را حفظ نموده تا فضای داخلی را به حداکثر برساند.

این مدل تا حد زیادی طراحی برادر کوچکتر خود یعنی E-3008 را به ارث برده است. همان صفحه نمایش 21 اینچی در بالای داشبورد قرار گرفته و بعلاوه 10 کنترل لمسی قابل تنظیم وجود دارد که میانبرهایی را برای عملنمودهای مهم در دسترس قرار می دهد.

ارزان ترین نسخه، به موتور 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژ مجهز به فناوری 48 ولت مجهز خواهد شد. این پیشرانه سه سیلندر کوچک، 136 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه که دارای موتور الکتریکی داخلی است، به چرخ های جلو می فرستد.

اگر به قدرت بیشتری احتیاج دارید، نسخه پلاگین هیبریدی یک موتور احتراقی 150 اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی 123 اسب بخاری ترکیب می نماید تا مجموع خروجی سیستم، 195 اسب بخار را از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ ها راهنمایی کند. این PHEV می تواند بیش از 80 کیلومتر مسافت را صرفا در حالت الکتریکی طی کند.

سپس مدل کاملاً الکتریکی E-5008 در چند پیکربندی موجود است. نسخه های تک موتوره و دیفرانسیل جلو با قدرت های 210 اسب بخار و 228 اسب بخار عرضه می شوند که هر دو گشتاور 344 نیوتون متری را ارائه می دهند. مدل دو موتوره و چهار چرخ محرک دارای خروجی ترکیبی 318 اسب بخاری است.

نسخه دیفرانسیل جلو دارای یک باتری 73 کیلووات ساعتی است که می توان 500 کیلومتر مسافت را از طریق آن طی کرد. پکیج قوی تر دارای باتری 98 کیلووات ساعتی است که 659 کیلومتر برد را ارائه می دهد.

این باتری ها به مدت هشت سال یا 160900 کیلومتر گارانتی می شوند که طی آن پژو مطمئن است که ظرفیت شارژ به زیر 70 درصد نمی رسد. یک شارژر 22 کیلوواتی به صورت سفارشی عرضه می گردد، در حالی که شارژ DC می تواند تا 160 کیلو وات را پشتیبانی کند. در این حالت 10 دقیقه طول می کشد تا انرژی کافی برای 100 کیلومتر در باتری قرار گیرد. گذراندن نیم ساعت در ایستگاه شارژ، باتری را از 20 تا 80 درصد پر می نماید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در ساعت شیک مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شریک سابق و پرحاشیه ایران خودرو از بزرگترین خودروی خود رونمایی کرد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریک سابق و پرحاشیه ایران خودرو از بزرگترین خودروی خود رونمایی کرد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید