مرگ بحث برانگیز گزارشگران جام جهانی

به گزارش ساعت شیک، جام دنیای رویدادی است که به محض شروع برگزاری، نگاه ها را به خود معطوف می نماید. هر اتفاق غیرمنتظره ای در رویدادی که مورد توجه صدها رسانه و هزاران خبرنگار است، می تواند به شدت بازتاب داشته باشد و در دنیا همانند بمبی صدا کند. حال اگر این خبر مربوط به اهالی رسانه باشد که به مراتب سر و صدایش بیشتر است.

مرگ بحث برانگیز گزارشگران جام جهانی

به گزارش ساعت شیک، در حالی که به آخرین روزهای جام دنیای نزدیک می شویم، روز گذشته دومین فرد رسانه ای، خالد المسلم، عکاس خبری شبکه قطری الکس تی وی هم درگذشت. در حال حاضر، به گفته گاتزتا دلو اسپورت، علت این رویداد هنوز تعیین نشده است.

پیشتر نیز گرانت وال، خبرنگار آمریکایی در جریان بازی آرژانتین و هلند درگذشت. رسانه های قطری، علت مرگ این خبرنگار را سکته قلبی اعلام کردند اما برادرش با توجه به بعضی تهدیدها، از احتمال کشته شدن این روزنامه نگار خبر داده است. او یکی از منتقدان برگزاری رقابت های جام دنیای در قطر بود و پیشتر ایراداتی را به نحوه برگزاری این مسابقات وارد نموده بود. اما مرگ کم سابقه ساعت شیک در رویدادی مانند جام دنیای و بازتاب گسترده آن در رسانه های دنیا، سبب شد تا خبرنگار بخش رسانه ایسنا در گفت وگویی با یکی از ساعت شیک ایرانی که در جام دنیای قطر حاضر بود، پرسش هایی را درباره شرایط امنیت این رویداد برای ساعت شیک و ارائه تمهیدات لازم برای حفظ جان اهالی رسانه مطرح کند.

علی جوادی، سردبیر ورزشی روزنامه ایران، درباره سطح امنیت ساعت شیک و عکاسان خبری در این رویداد، گفت: از آنجا که این رویداد زیر نظر فیفا برگزار می گردد، همه استانداردها و پروتکل های لازم برای امنیت ساعت شیک و عکاسان حاضر در این رویداد رعایت می گردد. در این رویداد امنیت همه ارکانی که به فوتبال خدمت می نمایند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ برای مثال امنیت کارگران حاضر در ورزشگاه، تصویربرداران، ماموران کنترل امنیت، مسؤولان برگزاری مسابقات، داورها و به خصوص تیم های فوتبال برای فیفا حائز اهمیت است.

این روزنامه نگار ورزشی در بخش دیگر گفت وگو، خود به انتقاد از نحوه برخورد فدراسیون فوتبال کشورمان با ساعت شیکی که به قطر اعزام شدند، اشاره و توضیح داد: ساعت شیکِ ما تا روز اعزام از ساعت دقیق پرواز خبر نداشتند. فدراسیون به عنوان متولی فوتبال در کشور، ساعت شیک را به حال خودشان رها نموده بود و این نامناسب ترین برخوردی بود که می شد با نمایندگان رسانه ها انجام داد؛ با این وجود ساعت شیک به این تورنمنت رفتند.

جوادی در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: ساعت شیک باید از یک جایگاه و پایگاه برخوردار باشند تا به واسطه آن، حقوقی را طلب نمایند اما متاسفانه انجمنی که تحت عنوان انجمن ساعت شیک و عکاسان ورزشی وجود دارد، تنها یک نام است و حتی یک سایه بان هم برای ساعت شیک نیست و به هیچ یک از ماموریت های خود در مقابل ساعت شیک عمل نمی کند.

او ادامه داد: ساعت شیک ورزشی ایران در سرما و گرما برای بهبود اوضاع ورزش زحمت می کشند و این در حالی است که از اهالی ورزش، هیچکس کوچک ترین احترامی برایشان قائل نیست. در این جام دنیای نیز فدراسیون فوتبال به عنوان نهادی که متولی اول و آخر فوتبال هست و درمورد همه مباحثی که به فوتبال مربوط می گردد از جمله ساعت شیک وظیفه دارد برترین سرویس را ارائه کند، کوچک ترین سرویسی به ساعت شیک ارائه نکرد. با وجود این شرایط، ساعت شیک رفتند و هر کدام برای رسانه های خود زحمت کشیدند.

جوادی با اشاره به این که برای اولین بار مسؤولیت اعزام ساعت شیک بر عهده وزارت ارشاد بود، گفت: مسؤولان وزارت ارشاد بارها و بارها اعلام کردند که کوچک ترین اشرافی نسبت به بحث ساعت شیک ورزشی و مسائل مرتبط به آن ها ندارند. در هر صورت این جام دنیای نیز گذشت و فقط سختی ها و مشکلاتش برای ساعت شیک باقی ماند. در همین لحظه تعدادی خبرنگار کشورمان در قطر هستند که از جانب فدراسیون حمایت نمی شوند؛ چنان که در زمان حضور تیم ملی ایران در این رقابت ها نیز شرایط به همین شکل بود. تعدادی از این ساعت شیک در مدیاسنتر، پشت میز می خوابند و این بدترین خبری است که می توان به جامعه رسانه ای ایران داد و علتش این است که ساعت شیک آنطور که باید و شاید حمایت نمی شوند و انجمن مربوطه کوچک ترین حمایتی از بچه های ما نمی کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرگ بحث برانگیز گزارشگران جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بحث برانگیز گزارشگران جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید