نخستین کارخانه فراوری آنزیم کشور به بهره برداری رسید

به گزارش ساعت شیک، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، نخستین خط فراوری آنزیم ایران ساخت را افتتاح کرد.

نخستین کارخانه فراوری آنزیم کشور به بهره برداری رسید

به گزارش ساعت شیک، این کارخانه از زیرمجموعه های شرکت دانش بنیان بن دا فراور، توانسته است فناوری فراوری آنزیم ها و پروبیوتیک های فراوری مواد غذایی، نان، لبنیات و فراوری فرآورده های پروتئینی را بومی سازی کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و مجتبی عبداللهی استاندار البرز، امروز در ادامه مجموعه بازدیدهای خود از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه زیست فناوری و دامپزشکی، پس از افتتاح خط فراوری این کارخانه، از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

یکی از دستاوردهای فعالان فناور شرکت دانش بنیان بن دا فراور، فراوری محصولی از مخلوط چند آنزیم برای بهینه سازی نان است که کیفیت نان را بهبود بخشیده و دورریز آن را کاهش می دهد.

آنزیم های محصولات پروبیوتیک مورد استفاده در فرآورده های غذایی در صنایع شوینده غذایی، دام و طیور محصولات لبنی و گوشتی از دیگر فراوریات این شرکت دانش بنیان به شمار می رود.

فراوری فرآورده های پروتیینی گیاهی

این شرکت برای نخستین بار در کشور توانسته است که با راه اندازی فاز دوم کارخانه خود، فراوری محصولات پروبیوتیک ایران ساخت را شروع کند.

کارخانه فراوری آنزیم کشور که در 7 هزار مترمربع احداث شده، 200 نفر را به شکل مستقیم مشغول به فعالیت نموده است.

فعالیت دیگری که در این کارخانه اجرا شده، تهیه گوشت از پروتئین های گیاهی است.

این محصول نو پس از اخذ تاییدیه های بهداشتی و غذا به فراوری انبوه می رسد و وارد بازار خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز، نخستین خط فراوری واکسن تب برفکی ایران ساخت و خط فراوری واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان را با همراهی وزیر جهاد کشاورزی و استاندار البرز رونمایی کرد و در ادامه بازدیدهای یک روزه خود، از شرکت دانش بنیان نیک پایا کارن فارمد که میکروجلبک ها را فراوری نموده است بازدید خواهد نمود.

منبع: ایران آنلاین

به "نخستین کارخانه فراوری آنزیم کشور به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کارخانه فراوری آنزیم کشور به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید