کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار می گردد

به گزارش ساعت شیک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار می گردد.

کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار می گردد

مهدیه بُد، معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به اهمیت افزایش آگاهی مدیران فعال در حوزه صنعت گردشگری درباره هوش مصنوعی و متاورس اشاره نمود و گفت: بدون تردید توسعه و نفوذ این نوع فناوری ها در ابعاد مختلف زندگی اجتناب ناپذیر است، بنابراین این ضرورت احساس شد که در لایه های مدیریتی تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا حوزه گردشگری در هر دو بخش دولتی و خصوصی یک دوره کارگاه آموزش متاورس برگزار کنیم.

وی بر ضرورت تدوین قوانین مربوط به حوزه فناوری های نو مانند متاورس و هوش مصنوعی تاکید نمود و گفت: اگر به همین منوال دست روی دست بگذاریم، بدون آگاهی و آشنایی وارد دنیا هوش مصنوعی و متاورس شویم، این فناوری قطعا تهدیدزاست، بنابراین پیش از هر اتفاق و آسیبی سیاست گذاران و قانون گذاران باید مسائل حقوقی این حوزه ها را آنالیز و قوانین آن را تدوین نمایند.

معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دیجیتال سازی آثار میراث فرهنگی اولویت ما است، اخیرا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم همکاری امضا کردند که پژوهشگاه میراث فرهنگی متولی اجرای بندهای حوزه فناوری این تفاهم شده است.

وی گفت: طراحی نرم افزارهای موزه ای ، تدوین اطلس های مختلف حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، جلب توجه و تمرکز استارتاپ ها و دانش بنیان ها به سمت فعالیت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه های اولویت دار معاونت فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است، البته برنامه های آموزشی رویکرد و محور اصلی ما در هر کدام از این بخشهاست.

بُد تاکید نمود: از هر طرف به حضور استارتاپ های حوزه فناوری در حوزه میراث فرهنگی نگاه کنیم، رابطه برد-برد است، حضور استارتاپ ها و دانش بنیان ها مسیر معرفی آنچه را که باستان شناسان و کاوشگران ما از دل خاک بیرون می آوردند، به جامعه خودمان و دنیایان تسهیل می نماید.

منبع: همگردی

به "کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید