کافه چای بار تهران ؛ کافه ای با صفا و خاطره انگیز در شمال تهران

به گزارش ساعت شیک، تهران شهر کافه و کافه گردی است. هر منطقه ای از شهر را که برای قدم زدن انتخاب کنید، کافه یا چایخانه ای را برای استراحت و رفع خستگی پیدا خواهید کرد. اما کافه هایی هم هستند که بخاطر منوی منحصر به فرد و یا محیط خاص و دل انگیزشان، محبوب و پر بازدید می شوند. در حوالی فرمانیه تهران یکی از این کافه ها در دل باغ و عمارت کلاه فرنگی جا خوش کرده است. کافه چای بار تهران که همیشه مشتریان خاص خود را دارد، با منویی متنوع از انواع چای ها و دمنوش ها، آماده سرویس دهی به مشتریان است. امروز قصد داریم تا چرخی در شمال تهران بزنیم و از این کافه زیبا دیدن کنیم. مثل همیشه همراه خبرنگاران بمانید.

کافه چای بار تهران ؛ کافه ای با صفا و خاطره انگیز در شمال تهران

عمارت کلاه فرنگی، عمارتی باشکوه و زیبا در محدوده خیابان اندرزگو است که روزی محل خوشگذرانی ناصرالدین شاه قاجار بوده. این عمارت به همراه باغ سرسبزش، سال هاست که در اختیار انجمن خوشنویسان ایران قرار گرفته است. کافه ای که امروز قصد معرفی اش را داریم، بخشی از همین عمارت کلاه فرنگی و باغ مربوط به آن است. گردانندگان کافه چای بار این شانس را داشته اند تا هم از بخشی از عمارتی تاریخی به عنوان ساختمان کافه استفاده کنند، و هم از باغ با صفای عمارت به عنوان فضای بیرونی کافه بهره ببرند. این کافه که از سال 1387 آغاز به کار کرده است، تا کنون توانسته مشتریان و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

فضای داخلی کافه چای بار تهران

کافه چای بار تهران

چنان که گفتیم بنای عمارت کافه چای بار بخشی از عمارت کلاه فرنگی است. یک ساختمان چند ضلعی که با اختلاف ارتفاعی سه پله ای نسبت به باغ عمارت بر روی سکویی سنگی واقع شده است. نمای ساختمان آجری است و در قسمت های سردر و دور پنجره ها با کاشی هایی به سبک معماری سنتی تزئین شده است. داخل عمارت اما حال و هوای به روز تری دارد. کل دیوار ها به رنگ سفید درآمده اند و خط چینی زیگزاگی، ممتد و مشکی رنگ در بالای پنجره ها، دیوار ها را از سفیدی مطلق درآورده اند. سقف هم یکدست سبز رنگ است و لوستر هایی قدیمی از آن آویزان شده است. میز و جایگاه های چوبی به رنگ قهوه ای تیره نیز در داخل کافه چیده شده و مشتریان می توانند از طریق پنجره های بزرگ نما، فضای سرسبز بیرون را دیدن کنند. اما با همه این ها، اغلب بازدید کنندگان فضای بیرون را ترجیح می دهند.

کافه چای بار تهران

فضای بیرونی کافه چای بار تهران

کافه چای بار تهران

فضای بیرونی کافه چای بار درست در میان باغ عمارت کلاه فرنگی قرار می گیرد. جایی که درختان چنار روییده از دل چمن ها به شما خوش آمد می گویند و سایه بانی از خنکی برای آسودگی شما فراهم می کنند. میز و جایگاه های فضای خارجی فلزی هستند و برای راحتی بیشتر روی جایگاه ها و پشت شان کوسن گذاشته شده است. برخی از میز و جایگاه ها کنار جوی های کوچک آب قرار دارند که آب شان از آب نمای باغ عمارت تأمین می شود. برخی دیگر هم بر روی سکوی سنگی در کنار دیوارهای خارجی فضای داخلی کافه و با اختلاف سطحی از فضای باز اصلی قرار گرفته اند. کافه های فضای باز در ایامی از سال که هوا خوب است، طرفداران زیادی پیدا می کنند. اما چای بار در تمام طول سال محبوبیت خود را دارد. در فصل گرم سایه بان ها برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب بر روی میز و جایگاه های فضای باز قرار می گیرد. در فصل سرد سال هم با تعبیه هیتر ها، فضای باز همچنان قابل استفاده است؛ مگر این که بارندگی شدیدی در کار باشد.

کافه چای بار تهران

در ساعت شیک بخوانید

کافه چایبار ؛ کافهای در فضای هنری

کافه چای بار تهران

چنان که گفته شد، کافه چای بار در محیطی مربوط به انجمن خوشنویسان قرار گرفته است. این مکان دارای یک گالری هنر های تجسمی به نام آرت سنتر است که علاقه مندان می توانند از آثار هنری زیبای موجود در این گالری دیدن کنند. محیط بسیار دنج و باصفا و میز و جایگاه های چیده شده در فضای باز، همه و همه خبر از گذراندن روزی خوش و سرشار از آرامش در این کافه می دهند. فضای سبز و دوست داشتنی کافه چای بار با معماری کلاسیک ساختمان انجمن خوشنویسان و آرت سنتر ترکیب شده و یک فضای هنری و منحصر به فرد به وجود آورده است.

لذت طعم چای در کافه چای بار تهران

منو کافه چای بار تهران

چای از قدیم الایام نوشیدنی محبوب ایرانیان بوده است. این نوشیدنی لب سوز و لب دوز، همیشه بهانه ای برای دورهم نشینی ها و گپ و گفت های محبت آمیز و خانوادگی بوده است. امروز که دیگر از آن دور همی ها و تجدید ملاقات ها خبری نیست، باید به محیط گرم برخی کافه ها بسنده کرد. شاید کافه چای بار بتواند با تنوع و طعم ویژه چای هایش، تا حدی تداعی گر آن روز ها باشد. نوشیدن چای قند پهلو آن هم در استکان های کمر باریک این کافه که در سینی های فلزی سر میز آورده می شوند، واقعاً می چسبد. این کافه از معدود کافه هایی است که ده ها نوع چای سرو می کند. از چای سیاه و کیسه ای گرفته تا چای سبز و انواع چای میوه ای در این کافه انتظار تان را می کشند.

کافه چای بار تهران

منوی کافه چای بار تهران

منو کافه چای بار تهران

علاوه بر چای در کافه چای بار، قهوه، عرقیجات، شربت ها و میان وعده های خوشمزه هم وجود دارد که همگی ارزش امتحان کردن را دارند. می توانید چای تان را با کیک های خوشمزه ای مثل چیز کیک و کیک هویج نوش جان کنید. منوی صبحانه کافه از لحاظ تنوع معمولی است اما برای میان وعده انتخاب های بسیار مناسبی وجود دارد. انواع ساندویچ ها نظیر چیز استیک، رول های فلافل یا کباب برای میان وعده در منوی کافه چای بار وجود دارد. دور چین های کنار بشقاب ها نیز لذیذ و خوشمزه اند. فلفل های تند و سرکه ای، هویج، چیپس و سیب زمینی در کنار سس های متنوع، رنگ و لعاب خوبی به غذا ها می دهند.این کافه برای قرار ها و ملاقات های محبت آمیز و خانوادگی چندین نفره بسیار مناسب است. حتی اگر هوس کردید با خودتان خلوت کنید هم می توانید یکی از میز های فضای باز را برای نوشیدن یک چای تک نفره امتحان کنید.

منو کافه چای بار تهران

در ساعت شیک بخوانید

اطلاعات بازدید از کافه چای بار

کافه چای بار تهران

ساعت بازدید : 10 صبح تا 11 شب

قیمت بلیط : بسته به سفارش مشتری

آدرس کافه چای بار تهران : تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145، باغ انجمن خوشنویسان ایران، کافه چای بار تهران

جهت دسترسی به کافه چای بار تهران : برای دسترسی به این کافه باید به خود را به فرمانیه واقع در منطقه یک تهران برسانید. اگر در بلوار اندرزگو هستید، خیابان سلیمی شمالی را پیدا کرده و تا پلاک شماره 145 این خیابان پیشروی کنید. ولی اگر در خیابان دزاشیب به سر می برید، وارد خیابان کریمی شده و دومین خیابان فرعی به سمت چپ که همان خیابان سلیمی شمالی است را پیدا کنید. کمی که جلوتر بروید کافه چای بار را خواهید دید.

شما کدام یک از کافه های معروف تهران را می شناسید؟ آیا شما هم کافه های دارای فضای باز را ترجیح می دهید؟ اگر به چای بار رفته اید، کدام یک از گزینه های منو را میل کرده و دوست داشته اید؟

ساعت شیک همیشه آماده شنیدن نظرات شما همراهان عزیز است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "کافه چای بار تهران ؛ کافه ای با صفا و خاطره انگیز در شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه چای بار تهران ؛ کافه ای با صفا و خاطره انگیز در شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید