10 پرچم عجیب و منحصر به فرد در دنیا که باید بشناسید

به گزارش ساعت شیک، در دنیا پرچم های زیادی وجود دارد. بعضی از آن ها خیلی زیبا و بعضی دیگر بسیار بد طراحی شده اند اما پرچم های عجیبی نیز در دنیا وجود دارند که با یک نگاه بیننده را به تعجب وا می دارند که البته در دل این اعجاب معنایی نهفته است.

10 پرچم عجیب و منحصر به فرد در دنیا که باید بشناسید

بعضی از کشورها هستند که پرچم های خیلی جالب و به عبارتی، عجیب و غریب دارند. اگرمی خواهید با 10 تا از عجیب ترین پرچم های دنیا و پرچم های منحصر به فرد کشور ها آشنا شوید. رپرتاژ معرفی انواع پرچم های عجیب را از دست ندهید!!

معرفی پرچم های منحصر به فرد در دنیا

مهمترین نماد هر کشور پرچم آن کشور است که تاریخ و هویت یک ملت را به تصویر می کشد. بعضی از پرچم ها رنگ خاصی دارند که هر کدام از شکل های روی این پرچم ها روایت گر داستان یا موضوعی خاص است. در ادامه شما را با 10 پرچم عجیب و متفاوت کشور ها آشنا می کنیم.

  1. پرچم کشور بوتان Flag of Bhutan

اولین پرچمی که جزء پرچم های عجیب در دنیا است، پرچم کشور مستقل بوتان است. بوتان در هیمالیای شرقی بین دو کشور هند و چین قرار گرفته است. پرچم کشور بوتان از دو رنگ زرد و نارنجی تشکیل شده است که هر کدام نماد خاص خود را دارند. رنگ زرد نماد قدرت پادشاه و رنگ زرد بودیسم را نشان می دهد. اژدهای سفید در مرکز پرچم نشان دهنده برابری و ارزش است. به آن اژدهای دروک یا اژدهای تندر هم می گویند که رنگ سفید پاکی اعمال و افکار انسان را نشان می دهد. در دستان اژدها چهار قطعه جواهر قرار گرفته است که نشانه تامین کردن ثروت و امنیت کشور است.

  1. پرچم موزامبیک Flag of Mozambique

در پرچم موزامبیک از پنج رنگ سبز، سیاه، زرد، سفید و قرمز استفاده شده است که هر کدام معنای خاصی دارند. سبز معنای غنای سرزمین است، سیاه یعنی قاره آفریقا، زرد به معنی مواد معدنی کشور، قرمز نماد مبارزه استقلال کشور و سفید همان صلح است. نقش ستاره نیز نشان دهنده نگاه مارکسیسمی است.

این پرچم در دنیا نماد نیروی مهاجم تازه است. در واقع این طراحی AK-47 پرچم روایت گر مبارزه مدام کشور موزابیک برای استقلال و قدرت دفاعی است. اگرچه پیشنهاد حذف AK-47 از پرچم وجود داشت، اما طرح بدون تغییر باقی ماند. بیل که عمود بر بازوست هم نماد کشاورزی در این کشور است.

  1. پرچم کشور نپال Flag of Nepal

جالب است که بدانید در فهرست پرچم های عجیب در دنیا، پرچم کشور نپال نیز وجود دارد تنها کشوری که به شکل مستطیلی طراحی نشده است. این پرچم به شکل دو مثلث روی هم قرار داده شده و به صورت کاملا نامتقارن است. این دو مثلث دو کوه اورست و دو دین اصلی هندوئیسم و بودیسم را نشان می دهد.

رنگ قرمز زرشکی درون پرچم به رنگ گل رودودندرون، گل ملی کشور نپال است. بعلاوه نماد پیروزی در جنگ و مرز آبی رنگ آن نماد صلح است. لازم به ذکر است که تا سال 1962، نمادهای پرچم، خورشید و هلال ماه، چهره انسانی بودند. بعدها تا زمان لغو سلطنت و در سال 2008 این طرح ها با هدف مدرن کردن پرچم حذف شدند.

  1. پرچم کشور برزیل Flag of Brazil

پرچم برزیل یکی دیگر از پرچم های عجیب در دنیا است. این پرچم یک کره بزرگ در مرکز دارد که از ستاره های سفیدی ساخته شده که نماد استان های مختلف برزیل است. شعار کشور برزیل Ordem e Progresso به معنی نظم و پیشرفت است که درون پرچم آورده شده است. تک ستاره داخل پرچم به معنای تنها قلمرو برزیل در نیم کره شمالی - استان پاراست. بعلاوه پس زمینه سبز به نشانه جنگل های آمازون است.

  1. پرچم جزیره من Isle of Man

جزیره من در دریای ایرلند واقع شده که پرچم آن با طراحی یک تری اسکلیون، سه پای انسان متصل به هم در مرکز خود دارد و این پرچم را در فهرست پرچم های عجیب در دنیا جای داده است. سه پا در یک ران به هم متصل شده و در زانو به شکل خمیده شکل گرفته است. برای اینکه انگشتان پا در جهت عقربه های ساعت در دو طرف پرچم قرار گیرند، از یک نشان دو طرفه استفاده شده است. برای خرید پرچم رومیزی جزیره من یا هر کشور دیگر کافی است اریکه پرچم ایرانیان را انتخاب کنید.

  1. پرچم کشور کیریباتی

چیزی که این پرچم را در بین پرچم های دیگر دنیا متمایز نموده است، نقش چشم انداز روی آن است. خورشید در افق و در پس زمینه قرمز و تصویر پرنده ای در حال پرواز این پرچم را به یکی از پرچم های عجیب در دنیا مبدل نموده است. این پرچم درواقع امواج اقیانوس آرام را نشان می دهد که کیریباتی را پوشانده است. سه نوار روی امواج هم سه گروه جزیره(گیلبرت، فینیکس و جزایر لاین) را نشان می دهد. هم چنین 17 پرتو خورشید روی پرچم نشان دهنده 16 جزیره گیلبرت و بانابا (جزیره اقیانوس سابق) است.این پرچم که به طور رسمی در سال 1979 تأیید شده که پرنده ناوچه ای برداشته شده و نشان دهنده قدرت، آزادی در دریا، و نمونه هایی از پایکوبی فرهنگی کیریباتی است.

  1. پرچم دومینیکا Flag of Dominica

دومینیکا جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. برای پرچم خود طراحی بسیار خاصی را انتخاب نموده است. پرنده ای که در وسط پرچم طراحی شده، طوطی سیسروست. این پرنده در پرچم دومینیکا نمادی برای جاه طلبی است. ستاره قرمز نیز عدالت و 10 ستاره نقاشی شده روی پرچم نیز هر قسمت از کشور را نشان می دهد. اگر قصد خرید پرچم تشریفات دومینیکا یا هر کشور دیگری را دارید کافی است چاپ و طراحی آن را به اریکه پرچم ایرانیان بسپارید.

  1. پرچم سیشل Flag of Seychelles

طراحی رنگارنگ این پرچم را به یکی از پرچم های منحصر به فرد در دنیا تبدیل نموده است. این پرچم از 5 نوار مورب تشکیل شده که از چپ به راست پرچم کشیده می گردد. این نوارها با آبی، زرد، قرمز، سفید و سبز رنگ آمیزی شده اند. هر کدام از رنگها معانی خاصی دارند.

رنگ های قرمز، سفید و سبز راویتگر حزب متحد شهروند سیشل هستند. رنگ آبی و زرد نشانه حزب خودمختار سیشل است. رنگ آبی نماد آسمان و دریا و رنگ زرد همان خورشید هستند. قرمز مظهر هماهنگی مردم و رنگ سفید نشان دهنده نمادی از عدالت است. سبز نیز نشانه سرسبزی این سرزمین است. این پرچم رسماً در 18 ژوئن سال 1996 به تایید رسید.

  1. پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

برای کسی که اولین بار نگاهش به این پرچم می افتد، همچون پرچم رسمی فدراسیون بین المللی بستکبال به نظر می رسد. در واقع طراحی این پرچم خیلی با معناتر از پرچم این فدراسیون است. در وسط این پرچم خورشید نماد صلح و ثروت و پس زمینه قرمز نماد شجاعت است. در داخل خورشید، نماد تاندانک (شبیه یک حلقه قرمز است که به وسیله دو مجموعه خط از هم عبور می نماید.)

چهل پرتو اطراف خورشید 40 قبیله قرقیزستانی مختلف را نشان می دهد که به وسیله قهرمان حماسی مانساس، علیه مغولان متحد شدند. یوز سنتی قرقیزستان همات تاج چوبی که میله ها را از بالای سقف یک یورت به هم وصل می نماید نمادی از خانه و خانواده است. پس از اعلام استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، قرقیزستان پرچم تازه را در سال 1992 پذیرفت.

  1. پرچم سیسیل Flag of Sicily

پرچم سیسیل هم خیلی جالب و البته عجیب است. قدمت این پرچم به سال 1282 می رسد. این پرچم اصیل از رنگ زرد و قرمز تشکیل شده که به شکل مورب طراحی شده است. زرد نمادی از شهر کشاورزی قرون وسطایی کورلئونه و رنگ قرمز نشانه شهرداری پالرمو است.

چیزی که این پرچم را عجیب نموده، پیکره انسان با سه پا در مرکز پرچم است که گوشه یا سه لانه قدیمی جزیره Pachino ،Peloro ،Lilibeo را نشان می دهد. سر پیکره انسان مدوسا (گورگون) بوده و سه خوشه گندم دارد که از لبه های آن بیرون می آید. در واقع این خوشه ها، نقش مارهای یونان بوستان نیستند؛ بلکه قله های دانه را نشان می دهند. این پرچم نمادی از تاریخ مبارزه و هویت و فرهنگ این ملت بوده و تا حالا تغییر ننموده است.

اریکه پرچم ایرانیان تولیدکننده انواع پرچم با برترین کیفیت، مناسب ترین قیمت با مدرن ترین دستگاه های چاپ است. این مرکز سفارش پرچم رومیزی، تشریفات، اهتزاز و ساحلی را در سایز و طرح دلخواه می پذیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "10 پرچم عجیب و منحصر به فرد در دنیا که باید بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پرچم عجیب و منحصر به فرد در دنیا که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید