8 انیمیشن گربه چکمه پوش از بدترین تا برترین

به گزارش ساعت شیک، شخصیت های معروف و شناخته شده زیادی در فیلم ها و سریال ها وجود دارند. با این حال، در دنیای انیمیشن، کمپانی دریم ورکس با فرانچایز شرک (Shrek) در این زمینه پیشتاز است. شرک شخصیت های معروف و محبوب زیادی را معرفی کرد، از خود غول سبز بزرگ گرفته تا خر و فیونا. اما وقتی که کارتون شرک 2 منتشر شد، ما با خطرناک ترین و در عین حال بامزه ترین گربه دنیای انیمیشن آشنا شدیم، یعنی گربه چکمه پوش. صداپیشگی گربه چکمه پوش را آنتونیو باندراس برعهده دارد و این شخصیت آنقدر در فرنچایز شرک حضور پررنگی داشت که در نهایت به ستاره فیلم های خودش تبدیل شد.

8 انیمیشن گربه چکمه پوش از بدترین تا برترین

چکمه پوش همواره برای هیجان و خطر کردن آماده است. این گربه که مهارت خوبی در مبارزات شمشیربازی و نبردهای تن به تن دارد و تاثیرگذارترین چشم های گربه ای را به وقتش به نمایش می گذارد، شخصیتی عالی برای ساخت اسپین آف های شرک است. فرصت های بی انتهای برای داستان های نو وجود دارد و بعد از موفقیت انیمیشن آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) در سال گذشته، احتمالا باید در انتظار گربه چکمه پوش 3 باشیم. در ادامه تمام فیلم های گربه چکمه پوش را از بدترین تا برترین رتبه بندی کردیم.

8. شرک سوم (Shrek the Third)

  • محصول: 2007
  • کارگردان: کریس میلر، ریمن هویی
  • صداپیشه ها: مایک مایرز، کامرون دیاز، آنتونیو باندراس
  • امتیاز متاکریتیک: 58 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.1 از 10

شرک سوم دومین فیلمی است که گربه چکمه پوش در آن ظاهر می گردد. این انیمیشن ماجراجویی شرک و فیونا را در نقشی کاملا نو در سرزمین دور دور نشان می دهد. پس از مرگ پدر فیونا، او و شرک تنها کسانی هستند که برای حکومت بر قلمروی باقی می مانند که اکنون به پادشاهان نو احتیاج دارد. با این حال، شرک تاج پادشاهی را نمی خواهد، و نزد خر و گربه چکمه پوش می رود تا به او یاری نمایند جایگزین مناسبی برای خود پیدا کند؛ پسر عموی فیونا، آرتی.

شرک سوم همان ویژگی های اولین حضور گربه چکمه پوش را دارد. شیمی ای که او با خر و شرک نشان می دهد در قسمت سوم بسیار قوی است. علاوه بر این، با تماشای رشد تمام آن ها در کنار هم، متوجه عمق بیشتری در شخصیت گربه خواهید شد. این فیلم بسیار خنده دار است و اگرچه نمی تواند با شاهکار شرک 2 مقایسه گردد، اما هنوز یک حضور عالی از گربه چکمه پوش به نمایش می گذارد.

7. شرک در کریسمس (Shrek the Halls)

  • محصول: 2009
  • کارگردان: گری تروسدیل
  • صداپیشه ها: مایک مایرز، ادی مورفی، آنتونیو باندراس
  • امتیاز متاکریتیک: -
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10

شرک در کریسمس یک فیلم کوتاه محصول سال 2007 است که تمام شخصیت های انیمیشن شرک مورد علاقه هواداران (از جمله گربه چکمه پوش) را در فضایی شادتر به نمایش می گذارد. در این قسمت ویژه، کل گروه کوشش می نماید تا حال و هوای کریسمس را به باتلاق محبوبشان بیاورد. با کوشش شرک برای تحقق رویاهای کریسمسی فیونا، کل گروه داستان هایی از تعطیلات را تعریف می نمایند که منجر به دعوای بزرگی می گردد، پس از آن شرک مجبور می گردد بعضی از اشتباهات را اصلاح کند.

کریسمس همواره به معنای بودن در کنار آن هایی است که دوستشان داریم. شرک در کریسمس یک نسخه ویژه تعطیلات است که معنای واقعی این دوران را از چشم تک تک شخصیت های این مجموعه انیمیشن، از شرک و فیونا گرفته تا خر، گربه چکمه پوش و حتی جینجر، به نمایش می گذارد. به خاطر فرمت کوتاهش، این قسمت ویژه حماسی ترین نمایش سری انیمیشن های گربه چکمه پوش نیست. با این حال، برای تماشا در کریسمس هر سال عالی است.

6. شرک برای همواره (Shrek Forever After)

  • محصول: 2010
  • کارگردان: مایک میشل
  • صداپیشه ها: مایک مایرز، ادی مورفی، آنتونیو باندراس
  • امتیاز متاکریتیک: 58 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.3 از 10

فرنچایز شرک می داند که همواره چطور فیلم های خوب فراوری کند. شرک برای همواره در سال 2010 اکران شد و چهارمین فیلم این فرنچایز است. در این قسمت، شرک با واقعیت زندگی نو خود روبرو می گردد؛ ازدواج و تشکیل خانواده. چه چیزی او را آزار می دهد؟ حس از دست رفتن آزادی ای که در باتلاق محبوبش داشت.

شرک دلتنگ زندگی مجردی خود می گردد و با رامپل تیلتسکین معامله ای ترتیب می دهد. این در حالی است که تمام زندگی او به هم ریخته و گربه چکمه پوش چاق نقش حیوان خانگی فیونا را بازی می نماید. این فیلم عمیقا به جادوی دنیای شرک و البته سفر حماسی شرک برای بازگرداندن زندگی اش می پردازد.

شرک برای همواره نشان می دهد که چگونه این فرنچایز به افزایش ریسک و درام داستان هایش ادامه داد و قصه ارزشمندی فراتر از سه گانه اصلی تعریف کرد. فرنچایز شرک داستان های کلاسیکی را روایت می نماید و اساسا فرصت های بی انتهای در میان موانع نو و هیجان انگیز برای شرک و بقیه اعضا بوجود می آورد. البته، تماشا گربه در چنین شرایط بی حالی نسبت به آنچه به آن عادت نموده ایم، کمی آزاردهنده است، اما این نسخه جایگزین از او باعث می گردد دل تنگ جنگجوی محبوبمان شویم و قدرش را بدانیم.

5. شرک در هالووین (Scared Shrekless)

  • محصول: 2010
  • کارگردان: گری ترورزدیل
  • صداپیشه ها: آنتونیو باندراس، مایک مایرز، کامرون دیاز
  • امتیاز متاکریتیک: -
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.7 از 10

همواره زمان مناسبی برای تماشای شرک در هالووین است! در این قسمت ویژه هالووین، که مدت کوتاهی پس از شرک برای همواره اتفاق می افتد، همه شخصیت های مورد علاقه ما از شرک، خر، گربه، پینوکیو و غیره دور هم جمع می شوند تا داستان های ترسناکی را تعریف نمایند.

داستان این قسمت ویژه در پادشاهی قدیمی لرد فارکواد اتفاق می افتد. با توجه به اینکه از اولین انیمیشن شرک به این مکان آشنا برنگشتیم، به نوعی یک حس نوستالژی با خودش به همراه دارد. قلعه مکان مناسبی برای داستان های ترسناک است، و ظاهرا این بار، سازندگان از آخرین فیلم کوتاه خود، شرک در کریسمس چیزهای زیادی یاد گرفته اند. شرک در هالووین بیشتر به لحن و اتمسفر متکی است و تنها حضور کوتاهی از گربه چکمه پوش را به نمایش می گذارد.

4. گربه چکمه پوش: سه وروجک (Puss in Boots: The Three Diablos)

  • محصول: 2012
  • کارگردان: ریمن هویی
  • صداپیشه ها: آنتونیو باندراس، گیلز مارینی، کریس میلر
  • امتیاز متاکریتیک: -
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10

با وجود اینکه کارتون گربه چکمه پوش: سه وروجک تنها 13 دقیقه است، اما باز هم یک داستان شیرین و تماشایی را به تصویر می کشد. در این کارتون کوتاه، گربه چکمه پوش با سه بچه گربه ماجراجو همکاری می نماید تا یک یاقوت دزدیده شده را پیدا نمایند.

همانقدر که ما دوست داریم بیش از یک ساعت وقت صرف تماشای گربه محبوبمان در سفری حماسی کنیم، از این داستان مفید و جمع و جور ناامید نخواهیم شد. سه وروجک که پس از اولین فیلم گربه چکمه پوش اکران شد، از محبوبیت این شخصیت استفاده کرد، دنیا انفرادی او را توسعه داد و به طور موثر راه هایی را برای داستان گویی بیشتر حول شخصیت گربه ایجاد کرد. البته چیزی که این قسمت را از سری انیمیشن های گربه چکمه پوش متمایز می نماید، به لطف بچه گربه های شایان ستایش در کنار چکمه پوش، بامزه بودن بیش از حد گربه هاست.

3. گربه چکمه پوش (Puss in Boots)

  • محصول: 2011
  • کارگردان: کریس میلر
  • صداپیشه ها: آنتونیو باندراس، سلما هایک، زک گالیفیناکیس
  • امتیاز متاکریتیک: 65 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

ساخته شدن اسپین آف گربه چکمه پوش ثابت می نماید که این شخصیت واقعا چقدر مهم و بزرگ است. کارتون گربه چکمه چوش در سال 2011 منتشر شد و یک داستان اورجینال برای گربه ماجراجو روایت می نماید. قبل از رسیدن به شرک و خر، گربه با دوست سابق خود، هامپتی دامپی، درگیر اختلاف شدید شد. با این حال، علی رغم اختلافاتشان، این دو به همراه کیتی پنجه طلا (سلما هایک)، برای سرقت یک غاز و تخم های طلایی آن راهی یک سرقت خطرناک می شوند.

کارتون گربه چکمه پوش به خوبی شخصیت سرسخت و شجاع چکمه پوش را به نمایش می گذارد که در غیر این صورت در فرانچایز شرک جایی نداشت. حس ماجراجویی و تشنگی گربه برای هیجان مسری است و این در فیلم او به خوبی نشان داده شده است. این فیلم به همان مقدار که سرگرم نماینده و صمیمانه است، هیجان انگیز و پر از زندگی نیز هست و بسیاری از جاهای خالی فیلم های شرک را درباره گذشته چکمه پوش پر می نماید.

2. شرک 2 (Shrek 2)

  • محصول: 2004
  • کارگردان: اندرو آدامسون، کلی اشبری، کونان ورنون
  • صداپیشه ها: مایک مایرز، ادی مورفی، آنتونیو باندراس
  • امتیاز متاکریتیک: 75 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.3 از 10

ما اولین بار در فیلم شرک 2 محصول 2004 با گربه چکمه پوش آشنا می شویم. در این دنباله، شرک و فیونا به تازگی از ماه عسل خود برگشته اند، زمانی که والدینش، پادشاه و ملکه سرزمین های دور دور از آن ها دعوت می نمایند که به پادشاهی سفر نمایند تا بالاخره بتوانند با عشق واقعی فیونا دیدار نمایند.

با این حال، هنگامی که آن ها می رسند، والدین فیونا از فهمیدن اینکه شرک یک غول است غافل گیر می شوند. آن ها بعلاوه از این که فیونا در فرم غول پیکر خود زندگی می نماید چندان خشنود نیستند. پادشاه برای اینکه سعی کند دخترش را از سرنوشتی که صلاح نمی داند نجات دهد، از یاری مادرخوانده پری و پسرش شاهزاده چارمینگ استفاده می نماید تا فیونا را فریب دهد تا فکر کند چارمینگ در واقع همان شرک است که به انسان تبدیل شده.

شرک 2 به سادگی برترین فیلم در کل دنیا سینمایی شرک و یک شاهکار است. این همان فیلمی است که در آن گربه چکمه پوش برای اولین بار معرفی می گردد. اضافه کردن شخصیت های نو به گروه اصلی یک فرنچایز اتفاق نوی نیست، اما با وجود گربه چکمه پوش، شرک 2 به چیزی دست یافت که دنباله های دیگر از رسیدن به آن محرومند؛ آن ها شخصیتی بی درنگ دوست داشتنی را معرفی کردند که در عین حال برخلاف انتظارات ظاهر شد.

به هر حال، گربه در ابتدا به عنوان یک شرور معرفی گردید که به وسیله پادشاه برای کشتن شرک ماموریت داشت، اما شخصیت ناشی اش به سرعت باعث محبوبیتش برای تماشاگران شد و ثابت کرد که او بدون هیچ شک و تردیدی متعلق به این گروه رانده شده است.

1. گربه چکمه پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish)

  • محصول: 2022
  • کارگردان: جوئل کرافورد
  • صداپیشه ها: آنتونیو باندراس، سلما هایک، هاروی گی ین
  • امتیاز متاکریتیک: 73 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10

گربه چکمه پوش شخصیتی است که به جسارت معروفیت دارد. او همواره در پی ماجراجویی بعدی خود، یک نبرد نو برای مبارزه و یک دشمن نو برای شکست است. با این حال، یک زندگی سراسر مبارزه می تواند برای هر کسی پیامدهایی داشته باشد. آخرین آرزو نوترین کارتون گربه چکمه پوش است و به معایب ماجراجویی های بی انتها این شخصیت می پردازد. در اینجا، گربه متوجه می گردد که به آخر زندگی خود رسیده است و سفری برای تحقق آخرین آرزویش شروع می نماید تا نُه جان خود را به طور کامل بازگرداند.

با توجه به اینکه آخرین آرزو بیش از یک دهه پس از کارتون گربه چکمه پوش منتشر شد، انتظارات زیاد بود. خوشبختانه فیلم 2022 موفقیت آمیز از آب عایدی و مورد پسند هواداران واقع شد. با بازیگران فوق العاده ای متشکل از باندراس و هایک، که هر دو نقش های خود را تکرار کردند، به علاوه معرفی فلورانس پیو و اولیویا کولمن، این قسمت تازه در دنیای گربه چکمه پوش رویکردی عمیق تر برای مخاطبان دنیای در پیش گرفت. کارتون گربه چکمه پوش: آخرین آرزو به مخاطبان اصلی خود ایده های بالغانه تری در خصوص مرگ و هدف از زندگی ارائه کرد، آن هم بدون قربانی کردن طنز خاص فرنچایز.

منبع: Movieweb

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 انیمیشن گربه چکمه پوش از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 انیمیشن گربه چکمه پوش از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید