مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

به گزارش ساعت شیک، مهاجرت به کشوری دیگر، یک چالش اساسی و تغییر بزرگ در زندگی هر فرد است. حرکت در مسیری نو که با هدف ایجاد تغییرات مثبت و دستیابی به شرایط بهتر در کشور مقصد انجام می گیرد.

مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

مهاجرت به قصد اقامت در کشوری دیگر، هزینه های مختلفی دارد. اما از لحاظ مالی، ارزان ترین کشورها برای مهاجرت، چه کشورهایی هستند؟ بی مناسبت نیست که پیش از معرفی ارزان ترین کشورها برای مهاجرت، شاخص ها و معیارهای اساسی و مهم در برآورد مخارج و امکانات یک کشور به قصد سکونت را بشناسیم. با ساعت شیک همراه باشید.

معیارهای انتخاب ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

در واقع هدف از مهاجرت، ارتقاء سطح کیفی و رفاهی زندگی است. هزینه های مهاجرت به دو بخش تقسیم می گردد. بخش نخست مربوط به مخارج مراحل و فرایند اقدامات قانونی جهت دریافت مدارک لازم و هزینه های سفر است. بخش دوم نیز مربوط به مخارج زندگی و هزینه های مختلف در کشور مقصد است.

ترکیه

اصلی ترین و برترین روش برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت دائم ترکیه، خرید ملک است. علاوه بر خرید ملک، اقامت تحصیلی هم یکی از برترین روش ها برای اخذ اقامت ترکیه است. دانشگاه های مهم ترکیه به وسیله آزمون دانشجو می پذیرند.

بلغارستان

رشد منفی جمعیت در این کشور، سبب شده تا فرصت های خوبی برای مهاجرت در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. سرمایه گذاری و اقامت تحصیلی، برترین و اصلی ترین راه دریافت اقامت دائم بلغارستان است.

مجارستان

این کشور دارای دانشگاه های خوبی برای تحصیل است و علاوه بر آن، پردیس بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا در شهرهای مختلف این کشور دایر است. در کنار اقامت تحصیلی، مجارستان شرایط مناسبی برای دریافت ویزای کاری دارد. بعلاوه با سرمایه گذاری مبلغ 75 هزار یورو می توان اقامت دائم مجارستان را دریافت کرد.

اسلوونی

معروفیت اسلوونی طبیعت زیبا و حیرت انگیز آن است که گردشگران بسیاری را به این کشور می خواند. این شهر به علت زیبایی و جاذبه های طبیعی خود در کنار تنوع گونه های جانوری، مقصد گردشگری مهم و پرمخاطبی به شمار میرود. علت مهاجرت بالا به این شهر هم شرایط مالی مناسب آن و محیط زیبای آن است.

پرتغال

برترین راه برای مهاجرت به پرتغال و دریافت اقامت این کشور، اقامت تحصیلی است. کشور پرتغال دارای دانشگاه های قدیمی و معتبری است. بسیاری از مهاجران، شهر لیسبون، مرکز این کشور را برای اقامت در نظر می گیرند.

ایتالیا

اقامت تحصیلی، یکی از جدیدترین راه ها برای دریافت آسان اقامت ایتالیا است. بخشی از نقاط ایتالیا جزء ارزان ترین نقاط دنیا برای مهاجرت هستند. خصوصا اگر به طبیعت و تاریخ غنی و منحصربه فرد ایتالیا علاقه مند باشند.

فرانسه

این کشور زیبا و قدیمی، برخلاف بسیاری از قدرت های اروپایی شرایط بسیار خوبی برای أخذ اقامت دارد. سریع ترین و مطمئن ترین راه، سرمایه گذاری است. با این حال، تامین مبالغ بالای این موضوع برای بسیاری از متقاضیان امکان پذیر نیست.

آلمان

برای مهاجرت به آلمان می توان به وسیله تحصیلی و کاری اقدام کرد. فرصت های شغلی مختلف در عرصه های علمی، فناوری، پزشکی و خدمات؛ زمینه بسیار خوبی برای مهاجرت به آلمان فراهم آورده است. برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، پاتوق هیجان انگیز شطرنج بازهای تهران را بخوانید.

سخن پایانی

صِرفِ پایین بودن هزینه های زندگی در یک کشور، علت انتخاب آن برای مهاجرت نیست. بر اساس معیارهایی که به آن ها اشاره شد؛ فاکتورهایی همانند امنیت اجتماعی و سیاسی، ثبات و شکوفایی مالی، خدمات رفاهی و درمانی و اشتغال از مهم ترین معیارها برای انتخاب مقصد مهاجرت هستند. هر کشوری شهرهای گران و ارزان دارد که در این مورد باید نقطه تعادل و محل مناسب را پیدا کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید