اصغر فرهادی فیلم جدیدش را با ستارگان هالیوود می سازد

به گزارش ساعت شیک، هالیوود ریپورتر اطلاع داد که اصغر فرهادی کارگردان آثاری، چون فیلم تحسین شده درباره الی، جدایی نادر از سیمین، فروشنده و قهرمان میخواهد فیلم جدیدش را در آمریکا و با حضور آل پاچینو و آنا دِ آرماس ستارگان هالیوود بسازد.

اصغر فرهادی فیلم جدیدش را با ستارگان هالیوود می سازد

به گزارش ایرنا، فیلمنامه فیلم تازه اصغر فرهادی را خودش نوشته و کمپانی ممنتو تهیه کنندگی و پخش آن را بر عهده دارد. فیلمبرداری این فیلم قرار است از تابستان 2023 شروع گردد و احتمالا نخستین اکرانش در فستیوال کن 2024 خواهد بود.

این فیلم ماجرای پدری به نام راس را روایت می نماید که 2 سال بعد از جدایی، در سفری 3 روزه با دخترش مارگو همراه می گردد و راز هایی از زندگی گذشته اش را برای او برملا می نماید.

اصغر فرهادی فعالیت سینمایی و حرفه ای خود را به عنوان فیلم نامه نویس با دوازدهمین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی کیا، ارتفاع پست شروع کرد. پایکوبی در غبار محصول سال 1381 اولین فیلم بلند و رسمی فرهادی در مقام کارگردان است.

فرهادی برای ارتفاع پست جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و سپس برای ساخت شهر زیبا نامزد سیمرغ بلورین برترین کارگردانی و برترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر شد. او برای چهارشنبه سوری توانست سیمرغ بلورین برترین کارگردانی را کسب کند.

فیلم تحسین شده درباره الی باعث شد تا فرهادی در عرصه بین المللی شناخته گردد و برای این کار برنده خرس نقره ای برترین کارگردانی شد. این تحسین با ساخت جدایی نادر از سیمین، فروشنده و قهرمان تدام یافت. او برای جدایی نادر از سیمین و فروشنده توانست به نخستین ایرانی تبدیل گردد که جایزه اسکار برترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت می نماید. جدایی نادر از سیمین نامزد دریافت جایزه اسکار برترین فیلم نامه غیراقتباسی نیز شد و فروشنده جایزه برترین فیلم نامه جشنواره فیلم کن را کسب کرد. قهرمان نیز جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن 2021 را دریافت کرد.

در سال 2014، نشان افتخار هنر و ادبیات فرانسه به علت خلاقیت های هنری و تاثیرش بر هنر و ادبیات فرانسه و دنیا به فرهادی اهدا شد.

در نظرسنجی مجله تایم، او رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان 100 شخصیت برتر سال 2012 را کسب کرد و به عنوان یکی از 100 چهره تأثیرگذار سال 2012 از سوی این مجله معرفی گردید.

فرهادی در سال 2012 در لیست 100 متفکر دنیا فارن پالیسی نهاده شد.

منبع: فرارو

به "اصغر فرهادی فیلم جدیدش را با ستارگان هالیوود می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر فرهادی فیلم جدیدش را با ستارگان هالیوود می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید