محبوب ترین و مشهورترین فستیوال های استانبول

به گزارش ساعت شیک، فستیوال های مختلفی هر ساله در سراسر جهان برگزار می گردد که سرشار از شادی و جهانی رنگ هاست. فستیوال انواع مختلفی دارند، مانند: فستیوال های موسیقی، هنری، اجتماعی، ادبی و حتی فستیوال های خطرناک. فستیوال های مراسم هایی هستند که برگزارنمایندگانشان برای زنده نگه داشتن و ثبت آن در اذهان عموم مردم هر ساله مراسم هایی برگزار می نمایند تا همواره در فکر ها ماندگار گردد. استانبول هم مانند دیگر شهرهای جهان هرساله جشنواره هایی برگزار می نماید که هم سرشار از لذت و خوش گذرانی است هم برای جذب گردشگر از سراسر جهانست. استانبول با هشت کشور هم مرز است چون قسمتی از این کشور در اروپا قرار گرفته است فرهنگی ترکیب شده از آسیایی اروپایی حکم فرماست. استانبول شهر فستیوال ها در جهان شناخته شده که بیشتر آن ها در پاییز و زمستان برگزار می گردد. باخبرنگاران برای سفر به استانبول و شرکت در فستیوال های استانبول، برترین فستیوال ها و فستیوال های برتر جهان همراه باشید. تورهای استانبول این امکان را برای شما فراهم کردند که به راحتی در این فستیوال ها شرکت کنید.

محبوب ترین و مشهورترین فستیوال های استانبول

برنامه معماران جوانان YAP

فستیوال معماران جوان yap از نمایشگاه های پرطرفدار در استانبول برای معماران و ایده پردازان است که می توانند طرح های خود را برای عموم به نمایش بگذارند تا مورد استقبال و حمایت قرار گیرند. این جشنواره هر دو سال یک بار و در فصل تابستان برگزار می گردد. موزه های هنرهای مدرن ترکیه مسئول برگزاری این جشنواره هستند که هدف آن تشویق و ترغیب جوانان برای استفاده از مواد قابل بازیافت برای استفاده مجدد می باشد، بسیاری از شرکت نمایندگان جوانان و ایده پردازان خلاق در این نمایشگاه شرکت می نمایند. برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در سفر به استانبول در فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر جهان حضور داشته باشید.

راک اند کوک

راک اند کوک (Rock n Coke) از فستیوال های برتر جهان در استانبول است، یکی از شادترین فستیوال هاست که در بین گردشگران هم بسیار محبوب است. مهمان های این فستیوال گروه های بزرگ موسیقی های معاصر هستند که در بین جوانان ترک محبوبیت زیادی دارند. گرچه این فستیوال قدمتی به میزان یک دهه بیشتر ندارند اما از شلوغ ترین و پرطرفدارترین هاست که جوانان زیادی هستند که برای برگزاری این جشنواره روزشماری می نمایند.

Istanbul Biennial

فستیوالی برای طرفدارن سیاست و دموکرات ها که هرساله در استانبول برگزار می گردد. موضوع این جشنواره با مفاهیم دموکراسی، سیاست های امروزی و مسائل اساسی می باشد. بیشتر مخاطبان این جشنواره عموم مردم هستند و بعلاوه در فضای عمومی هم برگزار می گردد. موضوعیت آن شناخت تمدن و آنالیز تمدن می باشد که برای اهل سیاست مجذوب کنندهیت زیادی دارد.

نمایشگاه هنر بین المللی استانبول

از نمایشگاهی پرطرفدار برای هنرمندان و هنردوستان Art International Istanbul نمایشگاه هنر بین المللی استانبول می باشد. هنرمندانی که از داخل و خارج کشور ترکیه آثار هنری ارزشمند و گرانبهای خود را به نمایش می گذارند، واقعا تماشای است. اگر علاقه مند به شرکت در این نمایشگاه بودید، برگزاری این نمایشگاه در مرکز کنگره هالیچ Halic Congress Center می باشد که جهانیی از رنگ ها، نقش و نگار و طراحی های فوق های روبه روی چشمان شماست که مجذوب کنندهیت حیرت انگیزی برای بازدید نمایندگان دارد. اگر هنرمند و علاقه به هنر دارید در سفر به استانبول در فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر جهان شرکت کنید.

فستیوال آکبانک جاز

Akban Jazz آکبانک جاز از فستیوال های مشهور در بین جوانان ترکیه و جهان می باشد. علاقه مندان به موسیقی جاز از سرتاسر جهان به استانبول می آیند تا در این فستیوال شرکت نمایند. الان مدت بیست سال است که در استانبول بهترین گروه های موزیک جاز به مدت 18 روز برنامه ای برای هواداران خود تدارک می بینند تا موسیقی جاز را خاطرات هواداران خود ثبت نمایند.

جشنواره فیلم شهری و معماری بین المللی استانبول

جشنواره ای مجذوب کننده برای هواداران هنر معماری و معمارها که از سال 2007 تا امروزه هرساله در اولین دوشنبه ماه اکتبر برگزار می گردد. موضوع این جشنواره حفظ و نگهداری ساختمان های قدیمی در کنار ساختمان های مدرن است و بازگو نماینده اهمیت توسعه فرهنگی و معماری در ترکیه می باشد. این نمایشگاه مخاطب برجسته ای ندارد همه در کنارهم از حرفه ای ها گرفته تا تازه کارها آثار خود را به نمایش در می آورند. در این روز فیلم های ساخته شده با این موضوع برای بازدید نمایندگان به نمایش گذاشته می گردد. در سفر به استانبول در جشنواره روز جهانی معماری شرکت کنید و از تماشا آثار فوق العاده معماران لذت ببرید که یکی از بهترین فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر جهان می باشد.

جشنواره ادبی استانبول Tanpinar

جشنواره ای برای علاقه مندان به نویسندگی و ادبیات می باشد. در این جشنواره نویسندگان و علاقمندان به ادبیات از سرتاسر جهان به استانبول می آیند تا در این جشنواره شرکت می نمایند و آثار خود را به جهان معرفی نمایند. تبادل فرهنگ های مختلف جهان و تاکید بر اهمیت ادبیات در بالابردن سطح آگاهی، موضوع اصلی و علت برگزاری این جشنواره است.

نمایشگاه کتاب استانبول

از پرطرفدارترین نمایشگاه ها مخصوصا برای نوجوانان می باشد که از سال 1982 در استانبول برگزار می گردد. 6000 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند و کتاب های کمیاب و تازهی که هنوز به کتاب فروشی های راه نیافتند به نمایش درمی آورند. از برنامه های مجذوب کننده و دوست داشتنی این نمایشگاه برگزاری کلاس های آموزشی و گردهمایی های نویسندگان داخلی و خارجی می باشد. اگر علاقمند به شرکت در این نمایشگاه و خواندن کتاب های تازه بودید به مرکز کنوانسیون Tuyap استانبول بروید و از خواندن کتاب لذت ببرید.

جشنواره استانبول معاصر

جشنواره ای برای هنرمندان معاصر که از آثار هنری خود رونمایی نمایند، هرساله در استانبول برگزار می گردد. هنرمندان برجسته و علاقه مندان به هنرهای معاصر از سرتاسر جهان به استانبول می آیند تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. آثاری که از 21 کشور جهان در 100 گالری به نمایش درمی آید برای بازتماشامایندگان فراموش نشدنی است. یکی از بهترین نمایشگاه های هنر معاصر در جهانست که کلکسیونی از آثار هنری ترکی و بین المللی به نمایش درآمده است.

هفته طراحی استانبول

پارک کوچوک چیفتیک (Kucuk Ciftik) محل برگزاری این نمایشگاه در استانبول می باشد و در آن طرح های هنرمندان ترکیه به مدت 5 روز آثار گران بها و ارزشمند خود را برای مردم و طرفدارن به نمایش در می آورند تا از تماشای آن لذت ببرند. علاوه بر به نمایش درآوردن طرح ها گوناگون ارزشمند کارگاه های آموزشی برای علاقمندان، نمایشگاه ها و کنفرانس های مختلفی برگزار می گردد.

منبع: همگردی

به "محبوب ترین و مشهورترین فستیوال های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین و مشهورترین فستیوال های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید