رویداد های پیش رو در آنتالیا ، 2022

به گزارش ساعت شیک، موضوع این مقاله رویداد های پیش رو در آنتالیا است که این شهر به علت توریستی بودن، رویدادهای فراوانی را بخود دیده است. برای اینکه از رویداد های نو این شهر پر جاذبه باخبر شوید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

رویداد های پیش رو در آنتالیا ، 2022

سفر به ترکیه یکی از سفرهای مجذوب نمایندهی است که هر شخصی باید حداقل یک بار در طول عمر خود آن را تجربه کند. در میان ایرانیان نیز ترکیه یکی از مقاصد بسیار مجذوب نماینده است که سالانه از کشورمان گردشگران زیادی را به این کشور راهی می نماید. در این بین برخی از شهرهای ترکیه از مجذوب نمایندهیت های خاصی برخوردار هستند. یکی از این شهرها آنتالیا است که زمانی دروازه ورود به سواحل ترکی یا همان ریواری بوده.

آنتالیا و جاذبه های گردشگری

بطور کلی سفر به آنتالیا، یکی از سفرهای بسیار پرطرفدار است. این شهر ساحلی که درست در خط ساحلی غربی کشور ترکیه جانمایی شده است، در خلیج آنتالیا قرار گرفته است. این شهر بطور همزمان از یک استایل کلاسیک و مدرن بصوت هم زمان با هم بهره برده که چشم و دل هر بیننده ای را به خود و زیبایی هایش خیره می نماید. قسمت های تماشای آنتالیا متنوع و گوناگون بوده و از هیچکدام از آن ها نمی توان چشم پوشی کرد. البته ناگفته نماند که دانستن رویداد های پیش رو در آنتالیا نیز بطور حتم به شما یاری خواهد نمود تا بتوانید متناسب با رویداد مورد نظر، زمان سفر خود را تنظیم کنید.

آنتالیا اماکن تماشای و زیبای فراوانی دارد، از مکان های تاریخی گرفته تا بناهای زیبا و اعجاب انگیز که هر بیننده ای محو تماشای آن خواهد شد. بعلاوه رویداد های پیش رو در آنتالیا نیز جزء جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می شوند که گردشگران فراوانی را به سمت خود میکشانند. در مرکز شهر آنتالیا می توانید بخش قدیمی و محافظت شده شهر را ببینید. شهری بنام کالیچی به معنای درون قلعه که بسیار تماشای است. بعد از آن می توانید در همان منطقه و در خانه هایی با همان سبک معماری که بعنوان هتل و اقامتگاه در نظر گرفته شده اند، اقامت کنید، با کوچه هایی پرپیچ و خم و معماری به سبک کاملا قدیمی.

مناسب ترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس آب و هوا

مناسب ترین زمان برای سفر به آنتالیا، 12 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه است. درست در زمانی که آب و هوا دلپذیر و دلچسب بوده همه جا می توانید جمعیت های اندکی از گردشگران را به خوبی ببینید. البته طبق نظر سنجی های صورت گرفته بیشتر گردشگران به مسافرت ترکیه بین تاریخ های 12 فروردین ماه تا 10 دی ماه بیشترین امتیاز را داده اند. البته این آرای اخذ شده رابطه مستقیمی با رویداد های پیش رو در آنتالیا نیز دارد. اما از تاریخ 11 دی ماه تا 11 فروردین ماه به علت سرمای بسیار زیاد و امکان بازدید کم از سواحل و مکان های تاریخی، چندان سفر به آنتالیا با استقبال روبرو نمی شود.

دمای شهر آنتالیا بسیار متغیر است و با محاسبه و درنظر گرفتن رطوبت هوا، دما بسیار مطلوب است. البته بجز چند هفته در تابستان که هوا بسیار گرم بوده و شانس بارش نیز کم است. شهر آنتالیا در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی جهان، در رتبه بندی آب و هوا، رتبه 71 از 100 را بخود اختصاص داده است. این هوای مطلوب باعث شده تا رویداد های پیش رو در آنتالیا در دسته های گوناگون به خوبی برنامه ریزی شده و اجرا شوند. البته احساس ما به آب و هوا صرفا به دمای محیط برنخواهد گشت بلکه رطوبت موجود در هوا در دمای بالا و بعلاوه وزش بادهای فصلی در دمای پایین، هر دو می توانند مقدار آسایش ما را در آب و هوای یک منطقه کنترل نمایند.

  • برترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فصول مختلف

10 اسفند تا 10 خرداد، با آب و هوایی کاملا معتدل روبرو خواهید شد. میانگین درجه هوا 16 تا 26 درجه سانتی گراد است و هرچه روبه جلو می رویم، هوا گرمتر می شود. تعدادی از رویداد های پیش رو در آنتالیا در این فصل برنامه ریزی می شوند. شاید یک تا دو روز در این ماه بارندگی وجود داشته باشد که البته بیشتر از این نیز نادر است. فصل بهار زمانی شلوغ برای سفر گردشگران به آنتالیا محسوب می شود. دمای مناسب و معتدل یکی از دلایل اصلی مسافران و گردشگران برای انتخاب آنتالیا به عنوان مقصد گردشگری است.

فصل داغ گردشگری در آنتالیا ماه های میانی سال است که آب و هوای گرم و دلپذیری دارد و در این ماه ها ما با کمترین مقدار بارش در آنتالیا روبرو هستیم. ناگفته نماند که در فصل تابستان هزینه هتل ها و اقامتگاه های گردشگری در آنتالیا از هر فصل دیگری بیشتر است. در فصل پاییز دمای هوا بین 19 تا 31 درجه است که با توجه به رطوبت موجود در هوا، فصلی مناسب برای گردشگران است.

تعدادی دیگر از رویداد های پیش رو در آنتالیا نیز در این فصل برنامه ریزی خواهند شد. البته در پاییز 1 تا 2 روز بارانی نیز خواهیم داشت که تعداد گردشگران را کاهش می دهد. قیمت هتل ها نیز در این فصل بسیار کمتر از تابستان است. فصل زمستان اما در آنتالیا بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و عاشقان گرمای ساحل، به هیچ وجه در این فصل در آنتالیا دیده نخواهند شد. دمای هوا 14 تا 18 درجه بوده و در ماه 4 تا 6 روز بارندگی خواهد داشت.

فستیوال ها و رویداد های پیش رو در آنتالیا و برترین زمان سفر

شهر آنتالیا هر ساله میزبان رویدادهای جهانی و زیبای بیشماری است. فستیوال های هنری زیادی در این شهر اجرا می شوند که این شهر را تبدیل به مقصدی برای گردشگران از سراسر جهان نموده است. بیشترین تعداد شرکت نمایندگان در رویدادها و فستیوال ها، گردشگران خارجی و مسافران هستند. کنگره های ملی و بین المللی، فستیوال های مختلف، رویدادهای ورزشی و نمایشگاه های فراوانی هستند که هر ساله آنتالیا را به مرکز گردشگری جهان تبدیل می نمایند.

رویداد های پیش رو در آنتالیا در فصل بهار

  • رویداد های پیش رو در آنتالیا | فستیوال جهانی زنان فیلمساز

یکی از رویداد های پیش رو در آنتالیا و در فصل بهار، همایش بین المللی و فستیوال جهانی زنان فیلمساز است. این رویداد جهانی هر ساله بمدت 3 روز و در ماه میلادی مارس برگزار می شود.

  • رویداد های پیش رو در آنتالیا | فستیوال جهانی و بین المللی مجسمه های شنی در آنتالیا

فستیوال جهانی و بین المللی بعدی، فستیوال مجسمه های شنی در آنتالیا نام دارد که یک نمایشگاه بسیار بزرگ و شلوغ از مجسمه های شنی زیبا است. این فستیوال بزرگ و زیبا از مجسمه های شنی که راهنمایی نماینده و کنترل نماینده آن گروه طراحی هنری جهانی است، هر ساله شرکت نمایندگان و بازدید نمایندگان فراوانی را به سمت خود می کشاند که در سال 2022 نیز یکی از رویداد های پیش رو در آنتالیا خواهد بود.

موضوع و تم این فستیوال هر ساله عوض شده و نو می شوند و مورد حمایت ارگان هایی چون وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، بنیاد ترقی آنتالیا، شهرداری ترکیه، انجمن ساعت شیک ترکیه و دیگر نهادها و ارگان ها می باشد. هر ساله 10 هزار تن شن در یک محوطه شنی قرار داده می شود و هزاران نفر از هنرمندان و مجسمه سازان شنی به اینجا می آیند تا به این شن ها شکل داده و با آنان مجسمه بسازند. نور پردازی و چراغ های تعبیه شده در این منطقه نیز بسیار مجذوب نماینده و هنرمندانه هستند. زمان برگزاری این فستیوال از ماه می تا نوامبر برنامه ریزی شده است.

  • کارناوال کمر

کمر یکی مجذوب نماینده ترین و محبوب ترین اقامتگاه های ترکیه است که میان آب های فیروزه ای دریا قرار گرفته و منظره آن مثال زدنی است. در این منطقه شما با عجائبی چون دره گوینوک و فلات اوجولوک روبرو هستید، ضمن اینکه یکی از معروفترین فستیوال های ترکیه را نیز در این منطقه خواهید دید. فستیوال کارناوال کمر که در نوع خود بی نظیر است و یکی از رویداد های پیش رو در آنتالیا خواهد بود. این فستیوال بطور معمول در ماه آوریل برگزار می شود و شرکت کردن در آن زمانی که در تعطیلات بسر می برید خالی از لطف نخواهد بود.

صداها، نور و رنگ و موسیقی در کنار پایکوبی، شما را با بومیان این منطقه بیشتر آشنا خواهد نمود. البته بی علت نیست که ایم فستیوال در این منطقه انجام می شود. کمر یکی از برترین منطقه ها برای برگزاری این رویداد مجذوب نماینده است. مردم با لباس هایی رنگارنگ و سنتی در این مراسم حاضر می شوند و آتش بازی و کنسرت های محلی از جمله مجذوب نمایندهیت های این مراسم هستند.

  • رویداد های پیش رو در آنتالیا | فستیوال جهانی باله و اپرای آسپندوس

فستیوال جهانی باله و اپرای آسپندوس را می توان یکی از بزرگترین و مهمترین رویداد های پیش رو در آنتالیا دانست که هر ساله گردشگران فراوانی از سراسر جهان را به خود جذب می نماید. این فستیوال در ماه می برگزار گردیده و مسافران و گردشگران بیشماری از سراسر جهان برای تماشا این فستیوال به شهر آنتالیا سفر می نمایند.

این فستیوال در سالگرد نو خود و در سال 2022، با یکجا جمع کردن و گرد هم آوردن اتفاقات و رویداد های منحصربه فرد تاریخی و بعلاوه تئاتر آنتیک آکوستیک 2000 ساله خود با نام آسپندوس در کنار زیبایی های طبیعی آنتالیا و البته هنر آرامش بخش در این شهر، کشور ترکیه را از لحاظ بین المللی بسیار ارتقاء بخشیده است و جزء رویداد های پیش رو در آنتالیا و در سال نو میلادی می باشد. 7 درصد از مردم شرکت نماینده در این رویداد گردشگران خارجی هستند که با ترکیبی از موسیقی و تاریخ، هر ساله در کنار یکدیگر با ملیت های مختلف جمع می شوند.

  • رویداد های پیش رو در آنتالیا | فستیوال فینیکه

فستیوال پرتقال نام دیگر این رویداد است که در دسته رویداد های پیش رو در آنتالیا برای سال نو نیز قرار گرفته است. این فستیوال که در ماه می تا ژوئیه هر سال برگزار می شود با نمایش دادن پرتقال های آبدار و خوشمزه و یک رژه تمام عیار در شهر آنتالیا، شروع می شود.

هر ساله بطور در حدود 50 تن پرتقال در این فستیوال مورد استفاده قرار می گیرد. مجسمه های درست شده از میوه پرتقال آبدار و شیرین و بعلاوه غرفه های درست شده از پرتقال، همه و همه مجذوب نمایندهیت این فستیوال را دوچندان می نمایند. البته در این میان چندین مسابقه نیز برگزار خواهند شد که برترین پرورش دهنده پرتقال و برترین کشاورزها در این مسابقات انتخاب خواهند شد. در این فستیوال شما با خوانندگان محبوب ترکیه و البته خوانندگان بین المللی فراوانی نیز روبرو خواهید شد. هدف اصلی از اجرای این رویداد بالا بردن سطح محصول و گردهمایی کشاورزان در منطقه است.

رویداد های پیش رو در آنتالیا در فصل تابستان

  • فستیوال ماناوگات

در آنتالیا منطقه ای با نام ماناوگات وجود دارد که در فاصله 72 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است. فستیوال ماناوگات در ماه ژوئیه هر سال در این منطقه برگزار می شود. یکی از رویداد های پیش رو در آنتالیا و در سال نو، همین فستیوال است. برگزاری کنسرت های فولکلور، مصاحبه، کنفرانس، نمایشگاه های مختلف، پایکوبی، شعبده بازی و رویدادهای گوناگون و مجذوب نماینده از جمله وقایعی هستند که در این فستیوال برگزار خواهند شد. پیشنهاد میکنیم تماشای ورزش های آبی که در رودخانه و آبشار ماناوگات انجام می شوند را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • رویداد های پیش رو در آنتالیا | فستیوال جهانی موسیقی و پایکوبی های فولکلور

در این فستیوال شما تمامی گروه های پایکوبی شامل باله، فولکلور، مدرن، کر، گروه های موسیقی، بازی های خیابانی، سیرک، تئاتر، ژیمناستیک با اجرای حرکات ریتمیک برای افراد بالای 13 سال و برنامه های شاد و مفرح فراوانی را خواهید دید که این فستیوال در ماه اوت هر سال برگزار می شود و البته جزء رویداد های پیش رو در آنتالیا و در سال نو نیز خواهد بود. نکته جالب اینجاست که از هر کشور در جهان، هر تعدادی گروه با هر تعداد نفرات می توانند در این فستیوال شرکت نمایند. هر ساله افراد فراوانی از تمام جهان با فرهنگ ها و سنت های مختلف در این نقطه گرد هم می آیند و تنها پیامی که دارند عشق، صلح و دوستی است

  • رویداد های پیش رو در آنتالیا | فستیوال شیرین عسل

در جهان فراوری کردن عسل یک هنر محسوب می شود و زنبورها در بالاترین رتبه هنرمندان قرار دارند! یکی از خوشمزه ترین و شیرین ترین رویداد های پیش رو در آنتالیا، فستیوال عسل است. مردم ترک خصوصا ترک های شهر آنتالیا از هنرمندترین انسان ها در فراوری برترین و شیرین ترین عسل در جهان هستند. این فستیوال هر سال در ماه اوت و در منطقه ای بنام گوندو گوموس برگزار می شود. این رویداد به شما یاری می نماید که تمامی محصولات فراوری شده از عسل را امتحان نموده و برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی ببرید.

رویداد های پیش رو در آنتالیا در فصل پاییز

  • فستیوال شهر آنتالیا

این فستیوال که با نام خود شهر آنتالیا برگزار می شود، یک فستیوال سالانه بوده که در طی 18 روز در ماه سپتامبر در این شهر برگزار می شود و از رویداد های پیش رو در آنتالیا و در سال نو نیز خواهد بود.

  • فستیوال جهانی و بین المللی فیلم آنتالیا

این فستیوال فیلم یک فستیوال جهانی است که از سال 1963 هر ساله در فصل پاییز و در شهر آنتالیا برگزار می شود. یکی از رویداد های پیش رو در آنتالیا که هواداران خاص خود را دارد و جزء مهمترین فستیوال های مهم ترکیه محسوب می شود. بطور رسمی از سال 2009 این رویداد با هماهنگی بنیاد فرهنگی هنری آنتالیا و در مرکز فرهنگی این شهر برگزار گردید که یک بخش بین المللی نیز در آن گنجانده شد. جوایزی که برای انتهای این فستیوال در نظر گرفته شده اند، در 3 بخش متفاوت دسته بندی شده و به منتخبان اهدا می شوند.

  • فستیوال جهانی موسیقی مدیترانه ای

فستیوال جهانی موسیقی مدیترانه ای که از رویداد های پیش رو در آنتالیا در سال میلادی نو می باشد، در ماه اکتبر برگزار می شود. در این فستیوال کنسرت ها و موسیقی های بین المللی و بومی فراوانی برگزار می شوند که گردشگران بیشماری از سراسر جهان را به سمت خود میکشانند.

  • فستیوال جهانی پیانو

این فستیوال که هر ساله در ماه های اکتبر تا نوامبر برگزار می شود یکی از مجذوب نماینده ترین رویداد های پیش رو در آنتالیا بحساب می آید که هر سال عاشقان موسیقی را گرد هم آورده و با برنامه های خود سرگرم می نماید. ایـن فستیوال هنرمندان و موزیسین های فراوانی را گرد هم جمع می نماید و عاشقان موسیقی کلاسیک را به وجد می آورد. این فستیوال جهانی بیشتر بخاطر برنامه های رنگارنگی که دارد و بعلاوه رپرتوارهای مجذوب نمایندهش بشدت معروف است. رپرتوار به مجموعه قطعات موسیقی گفته می شود که خواننده و تک نواز برای رسیتال و یا ارکستر برای کنسرت خود آماده می نماید.

رویداد های پیش رو در آنتالیا در فصل زمستان

  • نمایشگاه جهانی محصولات غذایی آنفاس

این نمایشگاه بزرگ ترین و البته معتبرترین نمایشگاه در کل آنتالیا و ترکیه محسوب می شود. یکی از رویداد های پیش رو در آنتالیا که بسیار خوشمزه است. در این نمایشگاه انواع مواد غذایی، نوشیدنی ها، گوشت، لبنیات، میوه، انواع سس ها، محصولات پخته، ادویه جات و غیره می باشد که هر ساله عاشقلن خود را گرد هم جمع می نماید.

سخن پایانی

آنتالیا شهری زیبا و ساحلی است که هر ساله گردشگران بیشماری را بخود جذب می نماید. ما در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی رویداد های پیش رو در آنتالیا 2022، بتوانیم راهنمای خوب و مناسبی برای شما باشیم تا اگر خیال سفر به این شهر زیبا را دارید براحتی بتوانید ار رویدادهای پیش رو لذت برده و خاطرات شرینی را برای خود رقم بزنید.

منبع: الی گشت

به "رویداد های پیش رو در آنتالیا ، 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد های پیش رو در آنتالیا ، 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید