اعتراضات و تنش های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا، طرفداران ترامپ با سلاح گرم در خیابان ها

به گزارش ساعت شیک، خبرگزاری خبرنگاران-تصاویر پخش شده از خیابان های جورجیا و آریزونا نشان می دهد که طرفداران ترامپ با سلاح گرم به خیابان آمده و به پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعتراض می کنند.

اعتراضات و تنش های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا، طرفداران ترامپ با سلاح گرم در خیابان ها

به گزارش خبرگزاری ساعت شیک،اعلام پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط رسانه های آمریکایی و همچنین بیانیه خود او مبنی بر پیروزی، باعث خشم هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا شد.

شبکه الجزیره از ایالت های آریزونا و جورجیا گزارش داد که هواداران ترامپ برای اعتراض به اعلام پیروزی بایدن پیش از انتها شمارش تمام آراء و اعلام نتایج رسمی، به خیابان ها ریخته اند.

گزارشگر این شبکه در خبر خود گفت که بسکمک از آنها همراه خود سلاح های گرم از جمله کلت کمری، مسلسل های اتوماتیک و شات گان حمل می کردند.

ساعاتی پیش بود که رسانه های آمریکایی از جمله سی اِن اِن، فاکس نیوز، سی بی اِس ، آسوشیتدپرس و نیویورک تایمز با بیان اینکه بایدن توانسته به 290 رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با انتها دارد.

اعتراضات و تنش های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا

بعد از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی رسانه های آمریکایی، برخی شهرهای این کشور شاهد اعتراضات و تنش های خیابانی بود.

بعد از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط رسانه های آمریکایی و بعد بیانیه خود او و سخنرانی اش مبنی بر پیروزی، ساکنان شهرهای مختلف آمریکا به خیابان ها آمدند.

در حالی که برخی از این تجمعات برای ابراز خوشحالی از پیروزی بایدن بود، در بسکمک دیگر، گروه های مختلف برای اعتراض در خیابان ها حاضر شدند و در مواردی میان هواداران رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن تنش هایی پیش آمد. برخی اعتراضات هم با دخالت نیروهای پلیس همراه بود.

در ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی دیده می شود، در برخی نقاط شهر نیویورک مردم پرچم های ترامپ-پنس را به آتش کشیدند.

در واشنگتن فعالان جنبش جان سیاه پوستان با ارزش است با چترهای سیاه به رغم بارانی نبودن هوا حاضر شدند و از کاخ سفید راه پیمایی خود را شروع کردند. در مناطق اطراف کاخ سفید هم اعتراضاتی برگزار شد.

در سالم اورگن نیز میان هواداران بایدن و ترامپ تنش هایی ایجاد شد و نیروهای پلیس تلاش کردند آن ها را به عقب برانند.

پیشتر تصاویر پخش شده از خیابان های جورجیا و آریزونا نشان می داد که هواداران ترامپ با سلاح گرم به خیابان آمده و به پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعتراض کرده اند.

بایدن در حالی شب گذشته به وقت تهران، خود را بعنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرد که ترامپ با صدور بیانیه ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با انتها دارد.

پیش از آن نیز ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت که خودش با 71 میلیون رأی قانونی، پیروز انتخابات شده اما ناظران آنها اجازه ورود به اتاق های شمارش رأی را پیدا نکردند.

رئیس ستاد ترامپ: هواداران آماده اعتراض باشند

بیل استپین: آماده باشید هر لحظه ممکن است برای اعتراضات در ایالت هایتان به کمک شما نیاز داشته باشیم.

براساس فایل صوتی که واشنگتن پست بدست آورده است، بیل استپین، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ، از هواداران وی خواسته است برای شرکت در اعتراضات و راهپیمایی که این ستاد در سراسر کشور برگزار خواهد کرد، آماده باشند.رئیس ستاد ترامپ: هواداران آماده اعتراض باشند

در این فایل صوتی استپین خطاب به حامیان ترامپ گفت آماده باشید هر لحظه ممکن است برای اعتراضات در ایالت هایتان به کمک شما نیاز داشته باشیم.

در ادامه وی می فزاید از تجمع ها یا سایر مواردی که در سراسر کشور به راه می افتد، حمایت کنید. برگزاری گردهمایی برای نشان دادن حمایت از رئیس جمهور از جمله مواردی است که ما در سراسر کشور تشویق می کنیم.

استپین در این فایل صوتی افزوده است رئیس جمهور آمادگی لازم را برای ادامه مبارزه دارد، حتی اگر نتیجه این رقابت به نفع بایدن اعلام شده باشد. فقط در این لحظات آماده باشید ما ممکن است به کمک و پشتیبانی شما، تکان دادن پرچم و فریاد زدن نام رئیس جمهور برای پشتیبانی، نیاز داشته باشیم.

ترامپ، قصد سخنرانی پذیرش شکست را ندارد

دستیاران رئیس جمهور آمریکا گفتند، او برنامه ای برای ایراد سخنرانی قبول شکست که تبدیل به یک سنت در انتخابات های گذشته این کشور شده نداشته و کمپین او قول داده به اجرای نزاع حقوقی خود در سراسر کشور ادامه دهد.

به نقل از نیویورک تایمز، کاروان خودروی حامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی روز شنبه وارد باشگاه ملی گلف ترامپ در حومه ویرجینیا شد که سازمانهای خبری به چند روز انتظار انتها داده و اعلام کردند او ریاست جمهوری را به جو بایدن باخته است.

دستیارها با ترامپ تماس گرفتند تا به اطلاع او برسانند پیش بینی های آنها در چند روز گذشته به حقیقت پیوسته است: هر رسانه خبری مطرحی بایدن را به عنوان پیروز انتخابات اعلام کرده است. اما رئیس جمهور آمریکا که یک ساعت قبل از آن در توئیتر نوشته بود: من با اختلاف زیاد در این انتخابات پیروز شدم به گفته آنها، تعجبی نکرد. و او همچنین برنامه هایش را برای اجرای چالشهای حقوقی علیه نتایج انتخابات که طبق هشدار چند تن از مشاورانش، در بهترین حالت شانس کمی برای پیروزی خواهند داشت با بازی گلف تغییر نداد.

این دستیاران گفتند، ترامپ برنامه ای برای آن که به ایراد فوری آن نوع سخنرانی قبول شکستی که در انتخاباتهای گذشته تبدیل به یک سنت شده نداشته و کمپین او قول داده اجرای نزاع حقوقی در سراسر کشور را ادامه دهد. ترامپ در بیانیه ای که به رغم ادامه حضورش در زمین گلف منتشر شد گفت، بایدن تلاش می کند به غلط ژست برنده بگیرد.

این رئیس جمهور آمریکا گفت: حقیقت ساده این است که این انتخابات هنوز تا تمام شدن فاصله زیادی دارد. کمپین ما از روز دوشنبه شروع به پیگیری پرونده ما در دادگاه می کند تا اطمینان حاصل کند قوانین انتخابات کاملا اجرا شده اند و برنده برحق بر مصدر بنشیند.

مشاوران ترامپ عنوان کردند، این رئیس جمهور از پذیرفتن اینکه شکست خورده سرباز زده و بر اتهام بی اساس خود مبنی براینکه دموکراتها انتخابات را دزیده اند اصرار دارد.

اما آنها معتقد نیستند که او به نحوی جلوی ورود بایدن به ریاست جمهوری را بگیرد و اگر او تا زمان ترک ریاست جمهوری سخنرانی رسمی قبول شکست را ایراد نکرده باشد، فشارها بر همپیمانان جمهوریخواهش، اعضای خانواده او و دوستانش افزایش می یابد تا او را متقاعد کنند که باید در برابر مساله اجتناب ناپذیر تسلیم شده و اجازه دهد مردم آمریکا بدانند که قضاوت آنها را می پذیرد.

حتی برخی از قدیمی ترین مشاوران ترامپ، همچون کریس کریستی، فرماندار سابق نیو جرسی علنا گفته اند، او نیاز به مدارک واقعی برای مطرح کردن ادعاهایی که درباره انتخابات مطرح کرده، دارد.

کرسیتی در ای.بی.سی نیوز گفت: این نوع مساله تماما موجب التهاب آفرینی بدون اطلاع رسانی می شود و ما نمی توانیم اجازه به التهاب بدون اطلاع رسانی دهیم.

حالا که بایدن به عنوان پیروز اعلام شده، مشاوران کاخ سفید باید با این واقعیت روبرو شوند که ترامپ در دو ماه و نیم آینده یک رئیس جمهور در حال کناره گیری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اعتراضات و تنش های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا، طرفداران ترامپ با سلاح گرم در خیابان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات و تنش های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا، طرفداران ترامپ با سلاح گرم در خیابان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید