ایالت جورجیا تحقیق درباره کوشش ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را شروع کرد

به گزارش ساعت شیک، دفتر وزارت خارجه ایالت جورجیا روز دوشنبه تحقیقات خود درباره کوشش های ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در این ایالت را شروع نموده است.

ایالت جورجیا تحقیق درباره کوشش ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را شروع کرد

به گزارش گروه بین الملل ساعت شیک به نقل از رویترز، دفتر وزارت خارجه ایالت جورجیا تحقیقاتی را درباره کوشش های دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 شروع نموده است که در نهایت می تواند منجر به تحقیقات مجرمانه از سوی مقام های ایالتی و محلی گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی ساعت شیک بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، براد رافن اسپرگر وزیر خارجه ایالت جورجیا پیش از این با درخواست های زیادی برای تحقیق درباره کوشش های ترامپ با هدف ابطال نتایج انتخابات در این ایالت روبرو شده بود.

ترامپ روز 2 ژانویه در یک گفت وگوی تلفنی به رافن اسپرگر فشار وارد نموده بود تا نتایج انتخابات در این ایالت را بر اساس ادعاهای بی پایه و اساس در مورد وقوع تقلب، ابطال کند.

والتر جونز سخنگوی دفتر رافن اسپرگر در این باره گفت: دفتر وزارت خارجه ایالت جورجیا درباره شکایت هایی که دریافت نموده است، تحقیق می نماید. این تحقیقات با هدف حقیقت یابی خواهد بود. هرگونه اقدام حقوقی و قانونی بیشتر به دادستان کل واگذار می گردد.

روزنامه وال استریت ژورنال یک ماه قبل فاش نموده بود که استعفای بیونگ پارک دادستان کل ایالت جورجیا به علت فشارهای کاخ سفید برای پیگیری نکردن ادعای تقلب در انتخابات جنجالی 2020 بوده است.

این تحولات در حالی است که مجلس سنای آمریکا میخواهد ترامپ را برای دومین بار استیضاح کند. دموکرات های سنا همچنین به دنبال این هستند که ترامپ را از کلیه مناصب دولتی و فدرال محروم نمایند.

اتهام اصلی ترامپ برای استیضاح دوم، تحریک هواداران افراطی اش برای حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است. در این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

محکومیت ترامپ در مجلس سنا احتیاج به دو سوم آرا دارد.

در حالی که کنگره آمریکا برای شمارش آرا کالج الکترال و تایید نهایی نتایج انتخابات جنجالی 3 نوامبر تشکیل جلسه داده بود، ترامپ از هوادارانش خواست تا تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار نمایند ولی این اعتراضات در نهایت منجر به حمله آنها به ساختمان کنگره شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایالت جورجیا تحقیق درباره کوشش ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالت جورجیا تحقیق درباره کوشش ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید