انهدام باند جعل و سرقت در تهران

به گزارش ساعت شیک، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری که اسناد تجاری مانند چک را سرقت و با جعل این اسناد خرید می کردند، خبر داد.

انهدام باند جعل و سرقت در تهران

به گزارش گروه حوادث ساعت شیک از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدعلی شریفی اظهارکرد: 26 فروردین ماه پرونده ای از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی افزود : محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی 26 فروردین ماه آگهی فروش یک دستگاه لپ تاپ به مبلغ 35 میلیون تومان را در فضای مجازی درج می کند و فردی به نام امیربرای خرید مراجعه و در عوض یک فقره چک بانکی مربوط به شرکت تولیدی را به شاکی ارائه و بیان می کند که مدیر عامل آن شرکت است. شاکی پس از ارائه چک به بانک متوجه می شود چک سرقتی و سارق مهر و دسته چک شرکت تولیدی را سرقت کرده است .

شریفی با اشاره به اینکه پرونده به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد، گفت: تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و در نهایت 27 مرداد ماه کلاهبردار شناسایی شد و کارآگاهان پیروز شدند مخفیگاه وی در شهرک اکباتان را شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: امیر پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرایم متعددی با همین شیوه و خرید اجناس مختلف از مالباختگان اقرار و اظهار کرد که چک های مسروقه را از فردی به نام داود خریده است و توانسته با این روش مبلغ 3 میلیارد ریال به دست بیاورد. در گام بعدی کارآگاهان پیروز به دستگیری داود شدند و هنگام دستگیری وی تعداد زیادی چک های سرقتی کشف و متهم به همراه چک های کشف شده به پایگاه یکم منتقل شد.

وی افزود: داود با قبول بزه فروش اوراق و اسناد تجاری مسروقه به کارآگاهان گفت که دسته چک ها را از فردی به نام بهرام که پاتوقش در بازار تهران است، خریده است. در ادامه کارآگاهان در همان روز به سرعت روانه بازار تهران شدند و بهرام را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی چک سرقتی و دو عدد تراول 50 هزار تومانی جعلی کشف کردند.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه بهرام نیز به جرم ارتکابی اعتراف و اظهارکرد که اجناس الکترونیک برای جعل را از فردی به نام قاسم مالک مغازه ای در خیابان ولی عصرخریده است، گفت : در ادامه عملیات پلیسی قاسم نیز با هماهنگی قضائی دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند متهمان پس از انجام تحقیقات به دادسرا اعزام شدند و با صدور قرار تامین مناسب از سوی مقام قضائی تحت نظر قرار گرفتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "انهدام باند جعل و سرقت در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند جعل و سرقت در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید