بهبود شرایط اشتغال با توجه ویژه تر به کارآفرینی محقق می شود

به گزارش ساعت شیک، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز کارآفرینی به منزله ایجاد فضای کسب و کار مناسب، خلق ایده های جدید، نوآوری در کسب و کارها و اشتغال پایدار با توجه به نیاز روز بازار است، اگر به دنبال بهبود شرایط اشتغال هستیم باید توجه ویژه تری به بحث کارآفرینی صورت گیرد.

بهبود شرایط اشتغال با توجه ویژه تر به کارآفرینی محقق می شود

سید حفیظ الله فاضلی 25 آبان ماه در جمع ساعت شیک استان به مناسبت هفنه کارآفرینی اظهار کرد: هفته جهانی کارآفرینی از 27 آبان ماه آغاز و تا 3 آذرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امروز کارآفرینی به منزله ایجاد فضای کسب و کار مناسب، خلق ایده های جدید، نوآوری در کسب و کارها و اشتغال پایدار با توجه به نیاز روز بازار است، اگر به دنبال بهبود شرایط اشتغال هستیم باید توجه ویژه تری به بحث کارآفرینی داشته باشیم.

فاضلی خلاقیت و نوآوری، تشخیص فرصت، پذیرش ریسک و تکمیل زنجیره ارزش را از جنبه های کارآفرینی برشمرد.

وی گفت: با توجه به رشد علم و تکنولوژی کسب و کارها به سمت استارتاپ ها و نوآوری های جدید و کارهایی که امروز در قالب نرم افزار و ایده پردازی است، پیش می رود که امید است کارآفرینی ارتقا یابد و به جایگاه خود در کشور و در بازار کار و سرمایه برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام نمود: باید فضایی ایجاد شود تا نیروهای جدید و جوانان با دانش های اندوخته دانشگاهی در فضای مناسب به منظور خلق ایده های جدید در عرصه کارآفرینی حضور پیدا کرده و زمینه فعالیت را برای خود و دیگران فراهم کنند.

وی با اشاره به تشکیل کانون کارآفرینان از 2 سال گذشته، شرح داد: در گذشته این کانون تشکیل شده بود ولی فعالیت زیادی نداشت که امسال انتخابات آن برگزار و رئیس و اعضای آن مشخص شد.

فاضلی اضافه کرد: 20 دستگاه، دانشگاه، موسسات بخش خصوصی و ارگان های مختلف به این کانون پیوسته اند و امسال به مناسبت هفته کارآفرینی 20 عنوان برنامه در استان از سوی این کانون برگزار می شود که امید است بتوان جایگاه کارآفرینی را ارتقا بخشید تا در بازار کار و فضای کسب و کار نقش مثبتی را ایفا کند.

وی نواخته شدن زنگ کارآفرینی در یکی از مدارس شهرکرد، برگزاری نمایشگاه عکس کارآفرینان و محصولات آن ها، همایش آشنایی با بورس، بازدید از سه کارگاه کارآفرینی استان را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.

فاضلی با اشاره به اینکه رویکرد امروز کارآفرینی این بوده که بتوان ایده های جدید را در راستای کاهش هزینه خلق کرد، شرح داد: امسال برای انتخاب کارآفرینان برتر 38 نفر از کارآفرینان استان در سامانه ثبت نام کردند که در نهایت 6 نفر به عنوان کارآفرین برتر استانی انتخاب می شوند و در حال حاضر در مرحله داوری و انتخاب هستند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ ما از اشتغال تغییر کند و فرهنگ کارآفرینی ترویج داده شود، شرح داد: برای حمایت از کارآفرینان دو طرح حمایتی کارورزی و یارانه دستمزد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا شدن است.

در ادامه امین مالکی رئیس کانون کارآفرینی استان با اشاره به اینکه در هفته جهانی کارآفرینی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی باید گام برداشته شود، اعلام نمود: راهی جز کارآفرینی برای نجات استان در راستای افزایش اشتغال وجود ندارد.

وی اضافه کرد: عمده فعالیت کارآفرینی در استان به صنایع کوچک ختم می شود که در شهرک و نواحی صنعتی استان فعالیت دارند.

مالکی گفت: اگر نخبگانی که با وجود نبود سرمایه گذاران در پارک علم و فناوری فعالیت دارند با هماهنگی پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، سازمان صمت و اداره کار حمایت لازم از آن ها صورت گیرد، قطعا رونق شرکت های دانش بنیان را در پی دارد.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در حوزه اشتغال بیان می شود با آنچه در واقعیت مشاهده می شود همخوانی ندارد، استان ما بیشتر بر روی صنایع کوچک متمرکز شده است، اگر زمانی که با بحران اقتصادی روبرو نبودیم در این استان شرکت های وابسته تولیدی و صنایع بزرگ راه اندازی شده بود با مسائل امروز روبرو نبودیم.

رئیس کانون کارآفرینی استان ادامه داد: لازم است کنندگان و مسئولان استانی برای راه اندازی حداقل 3 صنعت بزرگ در استان رایزنی های لازم را انجام دهند تا از آمار بیکاری استان کاسته شود.

وی گفت: استان ما نیازمند توسعه و پیشرفت است و این امر در سایه همدلی و همراهی مسئولان محقق می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهبود شرایط اشتغال با توجه ویژه تر به کارآفرینی محقق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود شرایط اشتغال با توجه ویژه تر به کارآفرینی محقق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید