مدیریت کامل شرکت را به آرپا بسپارید

به گزارش ساعت شیک، در دنیای امروز که فناوری های جدید، پیوسته و با سرعت بالا در حال ایجاد تغییرات در زندگی شخصی و شغلی ما هستند، یکی از نیازهایی که ضروری به نظر می رسد، ثبت اطلاعات به منظور تحلیل و بهره مندشدن از نتایج و گزارش های ناشی از آنهاست. در زندگی شخصی، این کار به راحتی و با استفاده از یک دفترچه یا سررسید برای یادداشت رویدادها و اطلاعات مهم به صورت روزانه قابل انجام است.

مدیریت کامل شرکت را به آرپا بسپارید

بعدا هم می توان با مرور این اتفاقات، ضمن آنالیز اشتباهات یا پیروزیت های گذشته، تا حدودی هم درک صحیحی از آینده به دست آورد؛ اما در زندگی حرفه ای و شغلی، چنین امکانی کمتر در دسترس است و شاید لزوم آن به درستی درک نشده باشد. نرم افزار مدیریت مجموعه های بازرگانی آرپا در پاسخ به همین احتیاج طراحی شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آریانا پرداز آینده، ماجرای تولد نرم افزار جامع مدیریتی با نام تجاری آرپا را این گونه تعریف می نماید: در سال 80 من و تعدادی از همکارانم در شرکت های مختلفی مشغول کار بودیم و هرکدام نقش مشاور و طراح سیستم های نرم افزاری داخلی را ایفا می کردیم. در چنین حالتی برای بهبود عملکردمان باید اطلاعات مربوط به سایر افرادی را که در این حوزه فعالیت می کردند آنالیز می کردیم تا با افزودن ایده های خودمان به آنها، محصولی ایده آل طراحی کنیم که بتواند در ارتقای شرایط اطلاعاتی شرکت ها از مجموعه خودشان، به آنها یاری کند.

بنابراین با تحقیق و مطالعه درباره نرم افزارهای خارجی مشابه، جست وجو در اینترنت و با توجه به تجربه ای که پس از سال ها کار در این حوزه به دست آورده بودیم، به طراحی نرم افزارهای مدیریتی برای شرکت هایی که در آن موقع مسئولیت مشاوره ای در آنها داشتیم رو آوردیم؛ اما در آن شرایط دست ما بسته بود و به دلیل هزینه هایی که در این راستا به شرکت ها وارد می شد، ایده های ما ناقص می ماندند.

یوسف دیزنابی در ادامه می گوید: در چنین شرایطی بود که تصمیم گرفتیم دور هم جمع شویم و ایده هایمان را خودمان به مرحله فراوری برسانیم؛ به این ترتیب من و سه نفر دیگر از دوستان و همکارانم به عنوان هسته اصلی این جریان، شروع به ساخت یک سیستم مادر کردیم که شامل تمام آن ایده هایی می شد که تا آن موقع ناقص مانده بودند و نتوانسته بودیم آنها را عملی کنیم. در آن دوره همچنان به عنوان شخص حقیقی کار می کردیم و هنوز به قدری توسعه پیدا ننموده بودیم که به فکر تأسیس یک شرکت مستقل باشیم. در ابتدای راستا و پس از آنکه سیستم خودمان را آماده کردیم، به هدف جمع کردن رزومه کاری و به صورت کاملا رایگان، شروع به مکانیزه کردن سیستم ها برای شرکت هایی کردیم که مشکل سیستمی داشتند و شرکت های دیگر پیروز نشده بودند به آنها یاری نمایند.

وی می افزاید: این گونه بود که به مرور زمان حجم کاری ما افزایش پیدا کرد و تعداد بالایی از درخواست ها به دستمان می رسید. در این زمان تشخیص دادیم در قبال خدماتی که ارائه می دهیم، مبالغی را هرچند اندک دریافت کنیم و از حالت خدمات رسانی رایگان خارج شویم. مدتی پس از آن تعداد نیروهایمان هم افزایش پیدا کرد و به غیر از خودمان که هسته اصلی را تشکیل می دادیم، حدودا هفت هشت نفر دیگر هم به تیم ما اضافه شده بودند. خاتمه در سال 87 بود که برای همکاری با شرکت های عظیم، مجبور به ثبت شرکت شدیم.

در ادامه به دلیل کیفیت بالای محصولاتمان و همچنین به یاری رزومه بسیار خوبی که جمع نموده بودیم، راستا پیشرفت را به سرعت طی کردیم؛ تا جایی که امروز حدود 50 نفر پرسنل متخصص داریم که به صورت مستقیم با ما همکاری می نمایند و شاید تا به امروز بیش از 10هزار نیروی متخصص را هم آموزش داده ایم.

کوشش برای ارتقای تخصص فارغ التحصیلان

این کارآفرین فعال در حوزه فراوری نرم افزار معتقد است یکی از مسائل عمده ای که کشورمان اکنون با آن روبه رو است و در سال های آینده نیز بیشتر نمود خواهد داشت، کمبود نیروهای متخصص و توجه نکردن به پرورش این نیروها برای آینده کشور است.

دیزنابی در این خصوص می گوید: متأسفانه احساس می گردد به دلیل افزایش شدید تعداد دانشگاه ها در کشور، کیفیت آموزش، به خصوص در زمینه کارگاه های عملی دچار افت شده است و بخشی از فارغ التحصیلان دانشگاهی کیفیت و تخصص کافی برای فعالیت در بازار کار و صنعت را ندارند؛ به همین دلیل ما در مجموعه آرپا کوشش می کنیم سهم خودمان را در پرورش نیروهای متخصص انجام دهیم و با جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و برگزاری کلاس های آموزشی متنوع و جذاب برای آنها، تخصص و تجربه ای که در شرایط معمولی شاید 10 سال برای کسب آنها زمان احتیاج بود را در بازه کوتاهی در حد یک یا دو سال به آنها تزریق کنیم. همین رشد تخصصی با سرعت بسیار بالا باعث شده است متقاضیان فراوانی در صف انتظار برای حضور در مجموعه ما و آموزش دیدن قرار داشته باشند.

وی می افزاید: در حال حاضر ما در مجموعه دانش بنیان آریانا پرداز ایده، حدود هزار و 200 مشتری و شش تا هفت هزار کاربر داریم که از خدمات ما بهره گیری می نمایند. همچنین یکی دیگر از امکانات مجموعه نرم افزارهای آرپا، گستردگی و تنوع ویژه ای است که زبان های این نرم افزارها دارند. در حال حاضر زبان هایی مانند انگلیسی، ترکی، چینی و ... در محصولات ما وجود دارند و در آینده بسته به احتیاج هر مشتری، امکان افزودن زبان های جدید به نرم افزارهای ما وجود خواهد داشت.

نقشه راه آرپا

هم بنیان گذار مجموعه آریانا پرداز آینده، درباره افق های پیش روی این شرکت می گوید: زبان های برنامه نویسی پیوسته درحال تغییر و به روز رسانی هستند و زبان برنامه نویسی ای که اساس نرم افزار آرپا را تشکیل می دهد نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین عرضه فناوری های جدید، طبیعتا ابزارها و تحلیل های جدیدی را نیز به دنبال دارند و کوشش ما در این مجموعه، به روز نگه داشتن ابزارهایمان و پیشروی همگام با فناوری های روز جهان است.

دیزنابی ادامه می دهد: یکی دیگر از اهداف ما برای آینده، تربیت نیروهای انسانی متخصص با استفاده از برگزاری کلاس های آموزشی اینترنتی به شکل غیرحضوری و همچنین فراوری و انتشار محتوای آموزشی در فضای مجازی است. هدف ما از این فرآیند، استفاده از فناوری های روز جهان در حوزه آموزش نیروی انسانی است و امیدواریم بتوانیم در انتهای این فرآیند، نیروهای برتر را به استخدام مجموعه خودمان درآوریم و سایر آنها را به شرکت های دیگری که در این زمینه ضعف دارند معرفی کنیم؛ اما شاید اقدام دیگری که برای انجام در آینده ای نه چندان دور در نظر گرفته ایم و قطعا اقدامی خلاقانه تر و مفیدتر خواهد بود، معین افرادی به عنوان پشتیبان کار است. به این ترتیب فرایند ایجاد تخصص در نیروهای نوپا، ناقص رها نمی گردد و پس از خاتمه دوره های آموزشی، در حین کار نیز پشتیبانی قدرتمند با استفاده از روش های گوناگونی مانند مشاوره های تلفنی، اینترنتی و حضوری، به طور پیوسته در کنار نیروی انسانی تازه کار خواهد بود و عملکرد او را بهبود خواهد بخشید.

ویژگی های برتر آرپا

به گفته رئیس هیأت مدیره این شرکت، آرپا یک نرم افزار جامع مدیریتی است که در آن داشبوردهای مختلفی در انواع حوزه های تخصصی مانند خرید، فروش، انبارداری، کنترل فراوری و بهای تمام شده، برنامه ریزی فراوری، حسابداری، خزانه داری، واردات و خرید خارجی، مدیریت مشتریان، اتوماسیون مکاتبات، پخش مویرگی ،عملیات شعب ... در اختیار کاربر قرار داده می گردد. درواقع تمام رویدادهایی که در یک شرکت یا کارخانه رخ می دهد در این سیستم ثبت شده، سپس تحلیل می گردد و در نهایت گزارش های مدیریتی از آن رویدادها ارائه می گردد. رئیس هیأت مدیره شرکت آریانا پرداز آینده، در مورد ویژگی ها و وجه تمایزی که نسبت به سایر شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات نرم افزاری سیستمی دارند، به جام جم می گوید: ما در سال 87 و همزمان با شروع رسمی فعالیت های شرکتمان، شروع به ارائه خدمات فنی خاصی مانند برنامه ریزی فراوری، برنامه ریزی مواد، برنامه ریزی ماشین آلات، ظرفیت سنجی، محاسبه قیمت تمام شده، معین بازار هدف و... به شرکت ها و کارخانجات فراوریی کردیم و تمرکزمان را روی طراحی سیستم هایی برپایه وب گذاشتیم تا مشتری بتواند بخش عظیمی از فعالیت هایش را به صورت دورکاری انجام دهد و احتیاجی به حضور فیزیکی در مجموعه نداشته باشد.

دیزنابی در ادامه صحبت هایش اظهار می نماید: ما تنها شرکتی نبودیم که در این حوزه فعالیت می کردیم و شرکت های دیگری بودند که قدرت و قدمت بیشتری نسبت به ما داشتند؛ بنابراین کوشش کردیم با بالابردن کیفیت محصولات مان و همچنین با ارائه خدمات بهتر، بتوانیم به رقابت با این شرکت ها بپردازیم.

یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند تفاوت های بسیاری را در حوزه فعالیت ما رقم بزند، منعطف بودن ابزارهای مدیریتی ارائه شده است که خوشبختانه مجموعه نرم افزارهای آرپا به گونه ای منعطف طراحی شده اند که کاربر کاملا می تواند مدل مدیریتی دلخواه خودش را در مجموعه تحت نظرش اعمال کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "مدیریت کامل شرکت را به آرپا بسپارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت کامل شرکت را به آرپا بسپارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید