برترین سواحل کرواسی

به گزارش ساعت شیک، کرواسی (Croatia) بیش از هزار جزیره دارد که در کنار یکدیگر خط ساحلی این کشور را به بیش از 3600 مایل می رسانند و همین نیز باعث شده تا سواحلی بسیار زیبا و درخشان در این کشور وجود داشته باشند. در ادامه همراه با ما باشید تا با برترین سواحل کرواسی آشنا شوید.

برترین سواحل کرواسی

10. ساحل اومیس

Omis Beach

ساحل اومیس (Omis Beach) در نزدیکی شهر ساحلی اومنی و در کنار خط ساحلی طولانی ای واقع شده است که به نام Omis Riviera شناخته می گردد. این ساحل پر از درختان کاج و گز است که برای تشکیل گردشگاهی طبیعی کاشته شده اند.

ماسه های نرم این ساحل نیز به لطف رودخانه ستینا (Cetina River) است که هر ساله خط ساحلی سنگی اینجا را با ماسه پر می نماید. صخره هایی که در پشت این ساحل قرار گرفته و رودخانه ستینا از میان آن ها جریان دارد نیز مناظری بسیار تماشایی و خیره نماینده ای را ایجاد نموده اند.

9. ساحل بانجی

Banje Beach

شهر دوبروونیک (Dubrovnik) در خط ساحلی جنوبی کرواسی واقع شده است و بیشتر برای سواحل درخشان خودش شناخته می گردد و از آن به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در این کشور یاد می نمایند.

ساحل بانجی (Banje Beach) نیز یکی از سواحل این شهر به شمار می رود که در شرق منطقه قدیمی شهر واقع شده است و در بین ساکنین محلی و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. پیرامون ساحل را نیز بعضی از برترین هتل های شهر دوبروونیک فرا گرفته اند و امکانات متعددی همانند صندلی، چتر آفتاب گیر و اتاق های استراحت مجهز به دوش را می توان در این ساحل مشاهده کرد.

8. ساحل دوبوویکا

Dubovica Beach

ساحل دوبوویکا (Dubovica Beach) در خط ساحلی جنوبی جزیره هوار (Hvar Island) واقع شده است و به عنوان بزرگترین ساحل این جزیره شناخته می گردد. برای رفتن به این ساحل نیز باید مسیری کوتاه را از شهر میلنا (Milna) طی کرد. در آنجا خواهید دید که این ساحل در کنار تالابی سبز زمردی قرار گرفته است و پیرامون آن نیز خانه های سنگی و تاریخی دیده می شوند که روی تپه های اطراف قرار گرفته اند. نبود فضای بسیار زیاد برای پارک خودرو سبب شده تا اینجا جمعیت کمتری حضور داشته باشند.

7. ساحل ماکارسکا

Makarska Beach

فاصله 65 کیلومتری میان شهرهای ماکارسکا و اسپلیت، به عنوان منطقه Makarska Riviera شناخته می گردد و در آنجا و در میان دامنه های سر به فلک کشیده کوه بیوکوف (Mount Biokovo) شهر ماکارسکا واقع شده است که به خاطر ساحل خودش معروفیت دارد.

در کنار این ساحل نیز می توان درختان نخل را مشاهده کرد که روی کافه های شیک، رستوران ها و فروشگاه های مجلل سایه انداخته اند. این ساحل که برای گشت و گذار خانواده ها مناسب است، قایق پدالی و بعلاوه جت اسکی را به ماجراجویان اجاره می دهد.

6. ساحل استارا باسکا

Stara Baska

در خط ساحلی جنوب غربی جزیره کرک (Island of Krk)، روستای کوچک استارا باسکا (Stara Baska) وجود دارد که در انتهای جاده اصلی جزیره قرار گرفته است. این روستا بیشتر برای ساحلی به همین نام معروفیت دارد که در فاصله یک کیلومتری قرار گرفته است.

برای رسیدن به این ساحل باید شیبی نسبتا تند را پشت سر گذاشت و در حالی که در بالای ساحل امکانات مختلفی وجود دارد اما در خود آنجا، هیچ گونه امکاناتی به چشم نمی خورد و گردشگران باید وسایل مورد احتیاج خود را به همراه داشته باشند.

5. ساحل ملکه

Queens Beach

ساحل ملکه (Queens Beach) که به نام Kraljicina Plaza نیز شناخته می گردد، در نزدیکی شهر نین (Nin) واقع شده است و یکی از معدود سواحل کرواسی به شمار می رود که طول بسیار زیادی دارد و پیرامون آن را نیز صخره ها و تپه فرا نگرفته اند. همین نیز باعث محبوبیت اینجا برای ساحل گردی در کرواسی شده است.

یکی دیگر از ویژگی های ساحل ملکه که آن را بسیار محبوب نموده، گل و لای منطقه ها کم عمق آن است که درمانی موثر برای درد مفاصل و ماهیچه به شمار می روند و افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف اروپا به اینجا می آیند تا از این درمان بهره ببرند.

4. ساحل سوتی ایوان

Sveti Ivan

ساحل سوتی ایوان (Sveti Ivan) که به عنوان سنت جان (Saint John) نیز شناخته می گردد، مشهورترین ساحل جزیره کرس (Cres Island) به شمار می رود که در نزدیکی روستای بسیار زیبا و تماشایی لوبینایس (Lubenice) واقع شده است، روستایی که در گذشته یک ارگ شهری کاملا سنگی بوده است. در نزدیکی ساحل سوتی ایوان، کشتی های تفریحی مختلفی دیده می شوند و برای رسیدن به خود ساحل از سمت خشکی نیز باید حدود 45 دقیقه را پیاده روی کرد که هیجان آن را دو چندان می نماید.

3. ساحل پونتا راتا

Punta Rata

ساحل پونتا راتا (Punta Rata) در شهر کوچک برلا (Brela) در فاصله 14 کیلومتری شمال ماکارسکا واقع شده است که علاوه بر اینکه از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است، امکانات متعددی در آنجا به چشم می خورد که گشت و گذار را برای گردشگران راحت تر می نماید.

پیرامون ساحل پونتا راتا را بیشه های درختان زیتون و انجیر احاطه نموده اند که پس زمینه بسیار زیبایی برای این ساحل فراهم نموده اند. نجات غریق، امکانات ورزشی و گردشگری در کنار ردیفی از رستوران ها و کافی شاپ از جمله امکانات این ساحل به شمار می روند.

2. ساحل راسسکا پلازا

Rajska Plaza

ساحل راسسکا پلازا (Rajska Plaza) در جزیره راب (Island of Rab) و در روستای گردشگری لوپار (Lopar) واقع شده است که از عنوان به ساحل بهشتی (Paradise Beach) نیز یاد می نمایند و یکی از مشهورترین سواحل در آدریاتیک به شمار می رود. این ساحل مکانی بسیار ایدئال برای گشت و گذار ساحلی به همراه خانواده به شمار می رود. آب های این ساحل آرام و تا حدود نیم مایل نیز بسیار کم عمق هستند که برای شنای بچه ها عالی محسوب می شوند.

1. ساحل زلاتنی رات

Zlatni Rat

ساحل زلاتنی رات (Zlatni Rat) در جزیره براک (Island of Brac) و در خط ساحلی جنوبی تا غربی شهر بسیار زیبا و تماشایی بول (Bol) واقع شده است. جریان های آبی اطراف این ساحل آن را به شکلی زمینی باریک و دراز در آورده است که بسیار تماشایی به نظر می رسد.

بازدیدنماینده های ساحل زلاتنی رات می توانند از هر دو سمت نمایی بسیار دیدنی از دریا را شاهد باشند که واقعا تجربه درخشان و خیره نماینده ای محسوب می گردد. درختان کاج نیز در پشت ساحل، زیبایی آن را دو چندان نموده اند و سوژه های بسیار خوبی برای عکسی محسوب می شوند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین سواحل کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید