همراهی با 5 جاذبه کوش آداسی

به گزارش ساعت شیک، کوش آداسی، یا به زبان فارسی جزیره پرنده در کشور ترکیه، در زمره همان شهرهایی است که تجربه های گردشگری خوبی را در خاطر گردشگر های سراسر جهان باقی می گذارد.

این شهر که یکی از معروف ترین و زیبای ترین شهرهای این گردشگری این کشور است در خلیج زیبای دریای اژه واقع شده است.

همراهی با 5 جاذبه کوش آداسی

در این مقاله قصد داریم به بعضی از جاذبه های توریستی این شهر اشاره کنیم. پس در ادامه با ساعت شیک همراه باشید.

اِفِسوس با یادگارهای باستانی اش

تاریخچه افسوس به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این مکان یکی از زیباترین شهرهای باستانی در جهان و مرکز زیارتی سیبل اول و سپس آرتمیس و سپس مریم مقدس بوده و در عین حال زادگاه فیلسوف هراکلیتوس بوده است. در بازدید از این مکان می توانید از باسیلیک سنت جان، خانه مریم مقدس و معبد آرتمیس هم تماشا کنید.

قایق سواری در مدیترانه

یکی از خصوصیات منحصربه فرد کوش آداسی این است که می تواند تجربه یک قایق سواری دلپذیر را در آب های زلال مدیترانه به مسافران بدهد. دریای اژه، دریای مرمر و دریای سیاه شمال و جنوب و غرب که ترکیه را احاطه نموده اند و گنجینه ای از خلیج های کوچک و شاخه های از آب های سواحل ایجاد نموده اند باعث شده اند که ناخداها بتوانند شب ها یکی از این ورودی ها را انتخاب و لنگر قایق خود را در آن رها سازند.

جاذبه های طبیعی این خلیج آن قدر زیاد است که می توانید تمام تعطیلات خود را صرف کشف آنها کنید. می توانید با قایق های تفریحی از مرکز کوش آداسی تا آب های نیلگون دریای اژه بروید. تور های قایق سواری صبح ها مسافرین را سوار می نمایند و تا بعد از ظهر شما را در خلیج های کوچک و بزرگ می گردانند.

ازمیر مدرن در زیر سایه استانبول و آنکارا

سومین شهر بزرگ ترکیه ازمیر نام دارد. شهری که در زیر سایه استانبول و آنکارا که مرکز ترکیه هم هست، واقع شده است و با این حال برای خودش در میان گردشگران خارجی ارزش و اعتبار زیادی دارد. این شهر یک موزه باستان شناسی در خود جای داده است که علاقه مندان را به خود جلب می نماید.

در کوناک، مراکز خرید فراوان و بازارهایی با خانه های عثمانی زیبا و بناهای تاریخی وجود دارد که به عنوان کافی شاپ و رستوران از آنها استفاده می گردد. از کوش آداسی اتوبوس های خطی هر نیم ساعت یک بار به سمت ازمیر حرکت می نمایند. از کوش آداسی تا ازمیر یک ساعت و ربع راه است. اگر با وسیله شخصی به ازمیر می روید حتماً نقشه به همراه داشته باشید.

سرزمین پارک های آبی

دو پارک آبی از میان سه پارک آبی کوش آداسی از نظر بزرگی در میان بزرگترین پارک های آبی اروپا واقع قرار دارند. پارک آدالند (Adaland) در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی (Aquafantasy) در 6 کیلومتری کوش آداسی واقع شده است و لانگ بیچ آکواریزورت (Longbeach Aquaresort) در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است.

دو پارک آخری در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند، در حالی که آدالند فقط پارک آبی است. در کوش آداسی، رفتن به پارک آبی چیزی است که نباید از دست بدهید. برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. پارک های آبی از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر باز هستند.

زورآزمایی شترهای تربیت شده

یکی از مراسم و جشنواره های قدیمی که در این منطقه از ترکیه وجود دارد جشنواره شترهای سلجوک است که همه سال در حوالی روز یکشنبه پانزدهم ماه دسامبر یا ژانویه برگزار می گردد. این جشنواره با فصل زاد و ولد شترها همراه است. علت مبارزه شترها در این هنگام پیدا کردن جفت است و به همین علت در فصل های دیگر این مراسم برگزار نمی گردد. در سال 2000، این جشنواره در نزدیکی ساحل پاموجاک که در 9 کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی واقع است برگزار گردید.

از ایستگاه اتوبوس سلجوک هر نیم ساعت یک بار اتوبوس ها به سمت محل جشنواره حرکت می نمایند. بلیت آن 3 یورو است و صبح هر چه زودتر بروید جای بهتری می یابید. شاید در آن موقع هوا سرد و زمین گل آلود باشد یا حتی باران بیاید. پس آماده باشید.

منبع: الی گشت

به "همراهی با 5 جاذبه کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی با 5 جاذبه کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید