هزینه سفر به بالی

به گزارش ساعت شیک، بالی از مقاصد محبوب برای گردشگران است، ویلاهای لوکس، مزارع سرسبز برنج، آبشارهای مرتفع و سواحل شنی زیبا، تجربه سفری به یادماندنی بر جای می گذارد. اما آیا سفر به بالی گران است؟ هزینه سفر به بالی مانند هر سفر خارجی دیگر به عوامل مختلفی مانند اینکه به کدام جاذبه ها بروید، چه هتلی را رزرو کنید و آیا اصلا می خواهید سفری لوکس داشته باشید یا مقرون به صرفه، بستگی دارد.

هزینه سفر به بالی

بالی جزیره کوچکی است، اما دیدنی های بسیاری دارد. صدها معبد، جاذبه های طبیعی چشم نواز و روستاهای متعدد که اقامت و گردش در جزیره بالی را به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل می نماید. برای اینکه برای سفر به بالی آماده شوید، باید برآوردی از هزینه های سفر، اقامت و سرگرمی در این جزیره داشته باشید. با مجله جهانگردی ساعت شیک همراه شوید تا شما را با هزینه سفر به جزیره بالی بیشتر آشنا کنیم.

بالی، یک مقصد رویایی

بالی از جزایر اندونزی است. سفر به بالی برای کسانی که عاشق طبیعت، فرهنگ و ماجراجویی هستند، پر از مجذوب نمایندهیت خواهد بود. از جاذبه های بالی برای جهانگردان می توان به غواصی، موج سواری، بازدید از معابد، پیاده روی در طبیعت، شرکت در جشنواره ها، دوچرخه سواری، رفتینگ، استراحت در سواحل و گشت و گذار در جزایر اشاره نمود.

از تراس های زیبای برنج گرفته تا معابد اعجاب انگیز، از بازار تا حیات وحش و سافاری، بالی را به یک مقصد محبوب بین جهانگردان در سرتاسر دنیا تبدیل نموده است. اما برای سفر به بالی ابتدا بودجه موردنیاز خود را آماده کنید.

هزینه سفر به بالی

قبل از هر چیز، برای ورود به جزایر بالی، ضروری است ویزای اندونزی را تهیه کنید. برای اخذ ویزای اندونزی، باید حدود 100 دلار بابت هزینه ویزا به سفارت اندونزی پرداخت کنید. به علاوه، مدارک ویزای توریستی اندونزی شامل پر کردن فرم درخواست، دو قطعه عکس 3 در 4، شناسنامه و کارت ملی و کپی همه صفحات، گذرنامه دارای اعتبار و کپی آن، نامه تمکن اقتصادی و پرینت گردش حساب بانکی و در نهایت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز باید به سفارت ارائه دهید.

واحد پول بالی

واحد پول رایج در بالی اندونزی، روپیه است. هر روپیه حدود 3 ریال پول رایج ایران ارزش دارد. اسکناس های رایج شامل 2000، 5000، 10000، 20000، 50000 و 100000 روپیه ای و سکه های آن به صورت 50، 100، 200، 500 و 1000 روپیه ای رایج است.

هزینه پرواز به بالی

جهت تهیه بلیط هواپیما بالی باید بلیط را به مقصد دنپاسار جستجو کنید. دنپاسار، مرکز جزایر بالی، پر از موزه ها و ساختمان هایی از دوره استعمار هلند به جای مانده و معابد بسیاری دارد.

هنگام تهیه بلیط دنپاسار باید بدانید بلیط ها در کلاس های پروازی و قیمت های مختلفی ارائه می شوند. بلیط ها در سه نوع سیستمی، چارتر و لحظه آخری فروخته می شوند. بلیط های سیستمی قیمت ثابتی دارند، اما بلیط های چارتر معمولا با قیمت های مختلفی به وسیله آژانس های مختلف عرضه می گردد و مقرون به صرفهتر از سیستمی است. اما بلیط های لحظه آخری، مقرون به صرفهترین بلیط هستند.

پروازهای بالی معمولا چند توقفه هستند و به وسیله ایرلاین های امارات، قطر و ایرلاین اندونزی انجام می شوند.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بلیط هواپیما بالی از تهران به مقصد دنپاسار، از 22 میلیون تومان تا 66 میلیون تومان فروخته می گردد.

هزینه اقامت در بالی

بدون شک یکی از مهمترین بخش های هزینه سفر به بالی رزرو هتل است. هتل های بالی تنوع بسیار زیادی دارند. از ویلاهای لوکس با منظره جنگل و استخر گرفته تا اتاق های اشتراکی در هاستل ها را می توانید برای رزرو کردن در جزیره بالی پیدا کنید. بسته به بودجه و انتظاری که از اقامتگاه خود دارید، نوع هتل و قیمت آن تفاوت پیدا می نماید.

اگر جزیره را به قسمت های شاقتصادی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم کنیم، قسمت جنوبی جزیره توریستی تر است. بیشتر اقامتگاه ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و مراکز خرید بالی نیز در قسمت جنوبی جزیره متمرکز شده اند.

در حال حاضر مقرون به صرفهترین هاستل های بالی با قیمتی حدودا 77 هزار تومان به ازای هر شب قابل رزرو کردن هستند. هزینه اقامت در هتل های دو ستاره بالی به ازای هر شب از حدود 150 هزار تومان و هزینه هتل های سه ستاره بالی از 215 هزار تومان است. قیمت هتل های چهار ستاره بالی حدودا از 400 هزار تومان به ازای هر شب هستند و برای هتل های پنج ستاره از 1 میلیون و 200 هزار تومان باید بپردازید. گران ترین هتل های بالی هزینه ای حدود 36 میلیون تومان به ازای هر شب دارند!

هزینه وسایل حمل و نقل در بالی

جاهای دیدنی بالی متعدد هستند، اما جابجایی بین منطقه ها مختلف آن کمی گران است. به صرفه ترین روش، دانلود اپلیکیشن های مخصوص و استفاده از تاکسی اینترنتی است. در ادامه به سایر روش های گردش در بالی می پردازیم.

اجاره اسکوتر

ترافیک در جزایر بالی بسیار زیاد است و زمان زیادی از شما هدر می دهد. محبوب ترین وسیله برای حمل و نقل در بالی، موتورسیکلت است. اجاره اسکوتر، هم به صرفه است و هم یاری می نماید راحتتر از شلوغی های خیابان ها خلاص شوید. هزینه اجاره اسکوتر در بالی برای یک ماه حدود 60 دلار آمریکا و برای یک هفته 20 تا 30 دلار است. یادتان باشد برای استفاده از موتورسیکلت، باید گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشید.

تاکسی اینترنتی

استفاده از نرم افزار اوبر هم رایج است، اما مشکلاتی بین رانندگان اوبر و رانندگان تاکسی های محلی وجود دارد، به همین علت استفاده از اوبر در همه منطقه ها بالی امکان پذیر نیست. از طرفی، تاکسی های محلی هم معمولا قیمت های بالایی از جهانگردان می گیرند. بنابراین، اگر از تاکسی های آبی رنگ استفاده می کنید، مطمئن شوید که تاکسیمتر روشن است.

اجاره ماشین

برای مسافت های طولانی می توانید ماشین و راننده خصوصی کرایه کنید. هزینه آن برای هر سفر، حدودا 50 دلار می گردد. البته همواره برای هزینه ها باید چانه بزنید، اما این نوع سفر معمولا گران است.

مقرون به صرفهترین و به صرفه ترین نوع حمل و نقل در بالی، پیاده روی است، البته اگر با تور و گروه ها همراه شوید.

هزینه غذا و خوراکی در بالی

غذا را نیز باید در لیست هزینه سفر به بالی قرار دهید. هزینه غذا و نوشیدنی در بالی بستگی به منطقه ، سبک غذا و نوع رستوران در بالی بستگی دارد. منطقه ها سمینیاک (Seminyak) و اولواتو (Uluwatu) رستوران های گران دارند و اگر می خواهید غذاهای لوکس اندونزیایی را تجربه کنید، به این منطقه ها بروید.

اما رستوران های مقرون به صرفه بالی را می توانید در شمال این جزیره و در منطقه ها اوبود (Ubud) و کانگو (Canggu) پیدا کنید.

به طور میانه، در رستوران های کوچک محلی می توانید حداقل 1 تا 3 دلار بابت هر وعده غذایی هزینه کنید. هزینه صرف غذا در رستوران های میان رده ای، حدود 5 تا 10 دلار برای هر نفر است و رستوران های لوکس و سطح بالا یا کلوب های ساحلی، هزینه ای بین 14 تا 50 دلار به ازای هر نفر دارد.

یادتان باشد که هوای بالی بسیار گرم است، بنابراین نوشیدن آب را نباید فراموش کنید. همواره یک بطری آب معدنی همراه داشته باشید. برای خرید آب معدنی نیز باید اقتصادیات توریستی پرداخت کنید.

هزینه گردش در بالی

بالی پر از جاذبه های طبیعی خیره نماینده است. از آبشار گرفته تا سواحل و تراس های برنج؛ بازدید از این جاذبه ها اغلب رایگان است یا هزینه بسیار کمی دارد. برای مثال، هزینه ورودی مزرعه برنج معروف Tegalalang که نزدیک منطقه Ubud است، حدود 15 هزار روپیه دارد. بازدید از سایر جاذبه های بالی شامل معابد هم هزینه بسیار اندکی دارد.

غواصی در بالی بسیار مجذوب نماینده و محبوب است. اگر قصد دارید تجربه غواصی در بالی داشته باشید، باید بدانید میانه هزینه غواصی برای دو نفر شامل نهار، حمل و نقل و اجاره تجهیزات حدود 100 تا 120 دلار است.

سایر هزینه های سفر به بالی

بالی جای مناسبی برای خرید و پاساژگردی نیست. اما اگر می خواهید سوغاتی خریداری کنید، معروف ترین سوغاتی های بالی لباس محلی یا ساری مخصوص و قهوه و چای است. البته این موارد بر اساس کیفیت، قیمت های مختلفی دارند، اما هیچکدام چندان گران نیستند.

ماساژ در بالی بسیار محبوب و رایج است. اگر بخواهید از خدمات ماساژ بهره ببرید، برای یک ساعت حدودا باید 10 دلار هزینه کنید و البته انعام کوچکی هم پرداخت کنید.

در کل برای یک ماساژ و در کنار آن خرید در بالی و هزینه های اضافی، حدود 100 دلار باید در نظر بگیرید.

آیا سفر به بالی گران است؟

هزینه سفر به بالی بسته به اینکه می خواهید سفری لوکس یا مقرون به صرفه داشته باشید، متغیر است. بالی از مقاصدی است که روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می گردد و مسافران زیادی را به خود جلب می نماید. با این حال هزینه سفر به این جزیره محبوب اندونزی در مقایسه با کشورهای اروپایی مقرون به صرفهتر است. با اقامت در هتل های مقرون به صرفه بالی و حتی هاستل ها، هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

نکات و توصیه های سفر به بالی

در سفر به بالی باید حواستان به کلاهبرداران و دزدها باشد. در استفاده از تاکسی برای اینکه مبلغ بیشتری پرداخت نکنید، همان اول درباره میزان کرایه با راننده توافق یا تاکسیمتر را حتما آنالیز کنید.

بعضی افراد به شما تور رایگان پیشنهاد می دهند، اما در انتها هزینه آن را از شما دریافت می نمایند.

شاید فکر کنید خرید از سوپرمارکت و درست کردن غذا مقرون به صرفهتر درمی آید، اما در بالی هزینه غذایی که خودتان درست می کنید با غذایی که از بیرون می گیرید، برابری می نماید، حتی ممکن است گرانتر هم باشد.

از چانه زدن نترسید. با چانه زنی و تخفیف گرفتن، می توانید هزینه ها را کاهش دهید.

چه فصلی برای سفر به بالی مناسب است؟

بالی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، از این رو دما در طول سال نسبتا ثابت است. بالی دو فصل متفاوت بارانی و خشک دارد. با این حال ثبات آب وهوا، امکان پیش بینی هوا را ساده تر می نماید.

برترین زمان سفر به بالی ، در فصل خشک آن یعنی بین آوریل تا اکتبر خواهد بود. آب و هوای این ماه ها، آفتابی و خشک است و جزایر بالی پر از جهانگرد می شوند.گرمترین زمان در بالی، ماه می است که دما به 28 درجه سانتیگراد می رسد و سردترین زمان، ماه ژانویه محسوب می گردد. بارندگی های زیادی در این ماه صورت می گیرد و دما حدودا 26 به درجه سانتیگراد می رسد.

اگر مسئله ای با باران ندارید، برای سفر مقرون به صرفه به بالی فصل بارندگی را انتخاب کنید. البته بارندگی های شدید بالی بیشتر از چند ساعت طول نمی کشد.

شما با چه میزان هزینه به بالی سفر می کنید؟

جزایر بالی پر از شگفتی و زیبایی هستند. برای سفر به بالی و گشت و گذار در این جزیره زیبا، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. اما سفر به این جزایر اندونزیایی هزینه هایی در بردارد که در این مطلب کوشش کردیم به مهمترین آنها بپردازیم.

اگر تجربه سفر به بالی را داشته اید، نظرات و تجربیات خود را درباره هزینه سفر به بالی در میان بگذارید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی

به "هزینه سفر به بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید