هزینه سفر به کیش

به گزارش ساعت شیک، کیش یکی از مقاصد همیشگی سفر میان ایرانیان محسوب می شود که محبوبیت خود را مدیون ویژگی های منحصر به فرد طبیعت جزیره ای و همینطور مراکز خرید مجلل و هتل های لوکس و بین المللی در کنار تفریحات آبی هیجان انگیز است. اگر شما نیز قصد سفر به این جزیره را داشته باشید، احتمالا هزینه سفر به کیش یکی از دغدغه های اصلی تان خواهد بود. در این مقاله قصد داریم، هزینه سفر به جزیره کیش 1401 را بررسی کنیم و راهکارهایی برای مدیریت آنها در اختیارتان قرار دهیم. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

هزینه سفر به کیش

هزینه سفر کیش با هواپیما

خرید بلیط هواپیما کیش ، آسان ترین و پرطرفدارترین راه برای سفر به این جزیره است. پروازهای مستقیم کیش از شهرهای زیادی در دسترس است، بنابراین دسترسی به این جزیره را از هر کجا که باشید آسان تر می کند. اما همانطور که قطعا انتظار دارید، سفر هوایی به کیش نسبت به سایر روش های رسیدن به این جزیره گران تر است. قیمت بلیط هواپیما کیش اگر مبدا شما تهران، مرکز ایران، باشد با توجه به تاریخ انتخابی و البته ایرلاین هوایی مورد نظر شما متغیر و عددی بین 1 میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون تومان خواهد بود.

اما آیا راهی برای کاهش هزینه بلیط هواپیما کیش وجود دارد؟ پاسخ این است که اگر حتما می خواهید با هواپیما به کیش سفر کنید، روش هایی برای مدیریت هزینه وجود دارد. اولین نکته این است که سفر در تعطیلات را فراموش کنید. هزینه بلیط در زمان تعطیلات یا آخر هفته به نسبت بالاست و احتمالا سفر در این زمان ها به صرفه نخواهد بود. یکی دیگر از روش های کاهش هزینه سفر کیش با هواپیما، سفر در فصل های ارزان است، برای مثال در فصل های گرم سال متقاضیان سفر به کیش کاهش می یابند و در نتیجه قیمت بلیط هم کاهش خواهد داشت. می توانید برای تهیه بلیط هواپیما ارزان کیش، همین حالا، از طریق ساعت شیک اقدام نمایید. اما راه های ارزان دیگری هم برای رسیدن به این جزیره زیبا وجود دارد.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با اتومبیل کار آسانی نیست، چراکه راستا بسیار طولانی در پیش دارید. اگر هم زمان کوتاهی برای سفر داشته باشید، شاید خستگی راستا، انرژی لازم برای تفریحات کیش را از شما بگیرد. اما اگر تصمیم گرفتید با اتومبیل شخصی بروید باید بدانید که احتمالا برای طی کردن راستا مثلا تهران کیش به دو روز زمان نیاز دارید.

در این روش سفر، راستای طولانی در پیش دارید باشد. فاصله تهران تا کیش راستای 17 ساعته است که نهایتا باید به یکی از بنادر نزدیک به این جزیره منتهی شود تا بتوانید خودرو شخصی خود را از طریق لندینگ کرافت، نوعی کشتی مخصوص حمل خودرو و انسان، به جزیره برسانید. از طریق سه بندر لنگه، چارک و آفتاب می توانید برای سفر دریایی خود آماده شوید. به این ترتیب، باید هزینه سفر به کیش با کشتی را از یکی از بنادر جنوبی کشور بپردازید.

در این سفر بخش عمده هزینه مربوط به حمل خودرو با کشتی است. هزینه سفر به کیش با لندیگراف چیزی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان در سال 1400 بود. در هزینه سفر به کیش با خودرو، باید هزینه های بنزین مصرفی اتومبیل را نیز در نظر بگیرید.

قیمت هتل های کیش

رزرو هتل بخش بزرگی از هزینه سفر به کیش را به خود اختصاص می دهد. برای اقامت در کیش گزینه های متعددی پیش روی شماست که می توانید از میان آن ها با توجه به بودجه و سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. اگر اهل اقامت در هتل باشید، انواع هتل های 5 ستاره کیش تا هتل های درجه پایین تر و حتی هاستل در این جزیره به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

هزینه اقامت در کیش

برای اطلاع دقیق از قیمت هتل کیش کافیست سایت ساعت شیک را چک کنید. اما میانگین قیمت یک هتل معمولی سه ستاره در جزیره کیش برای یک شب بین 600 هزار تا یک میلیون تومان متغیر است. البته اگر قصد دارید یک سفر لوکس را تجربه کنید، خبر خوب برای شما این است که تعداد زیادی از معروف ترین هتل های 5 ستاره ایران در کیش قرار دارند که از جمله معروف ترین آنها می توان به هتل آبی ترنج و هتل داریوش اشاره کرد. میانگین قیمت برای اقامت در این هتل های لوکس برای هر شب بین 2 میلیون و 500 تا 6 میلیون تومان است که بسته به زمان سفر متغیر خواهد بود.

اما برای اقامت در کیش به جز هتل، می توانید در آپارتمان یا ویلا هم بمانید. هزینه اقامت در اقامتگاه های غیر هتلی در کیش به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم ترین پارامتر، مکان قرارگیری اقامتگاه است. هر چه اقامتگاه به مراکز تفریحی و خرید در کیش نزدیک تر یا مشرف به ساحل باشد، هزینه اقامت در آن افزایش خواهد یافت. اما به صورت میانگین هزینه اقامت در ویلا و آپارتمان در کیش از 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان به ازای هر شب متغیر خواهد بود. البته در این مدل اقامت باید علاوه بر هزینه ناهار و شام، هزینه صبحانه را نیز خودتان تقبل کنید.

هزینه تفریحات در کیش

هزینه سفر تفریحی به کیش به طور حتم شامل انجام انواع تفریح ها، جاهای دیدنی و خرید نیز می شود. کیش یکی از مقاصد تفریحی ایران است چرا که به دلیل جزیره ای بودن امکان استفاده از تفریحات آبی متعددی را دارد. چه اهل ماجراجویی باشید یا صرفا برای ریلکس کردن به این شهر سفر کرده باشید، می توانید حداقل یک گزینه مجذوب کننده برای گذراندن بهتر زمان خود در این جزیره دیدنی پیدا کنید. در ادامه تعدادی از مجذوب کننده ترین تفریحات جزیره را معرفی می کنیم و قیمت حدودی برای هر تفریح هم ذکر خواهد شد.

هزینه قایق تفریحی در کیش

اگر دوست دارید عزیزان خود را برای مناسبتی ویژه سورپرایز کنید، اجاره یک قایق تفریحی یا یات در کیش و گشت و گذار اطراف جزیره همان چیزی است که نیاز دارید. برای اجاره و گشت و گذار وی آی پی با یک قایق تفریحی لوکس در کیش باید به کلوب های دریایی در کیش مراجعه کنید.

یکی از کلوب هایی که چنین خدماتی به شما می دهد، کلوب ماریناست. البته این تفریح یکی از تفریحات بسیار لوکس در جزیره است و هزینه آن از ساعتی 2 میلیون تومان شروع می شود و اگر به هر مناسبتی بخواهید که کشتی تزئین شود، باید تا ساعتی 4 میلیون تومان هم بپردازید! تولد یا سالگرد ازدواج، عکاسی فراقتصادیته یا حتی صرفا ساعتی بدون دغدغه گشتن اطراف جزیره ارزش پرداخت این هزینه را دارد؟ تصمیم با شماست.

هزینه غواصی و اسنورکلینگ

از دیگر تفریحات آبی پرطرفدار کیش مخصوصا برای کسانی که دنبال هیجان هستند، غواصی و اسنورکلینگ است. آب های اقیانوس و آبزیان رنگارنگ که شاید فقط در مستندهای حیات وحش آنها را دیده باشید، منتظر شما هستند تا یک ساعتی را کنار آنها بگذرانید. برای تجربه غواصی در آب های عمیق یا اسنورکلینگ در آب های کم عمق تر هم کافیست به کلوب های دریایی مراجعه کنید. میانگین قیمت غواصی در کیش بین 250 تا 350 هزار تومان متغیر است و به ازای حدودا 15 دقیقه غواصی زیر آب به شما پیشنهاد می شود.

سایر تفریحات آبی کیش

جز غواصی در جزیره کیش تعداد زیادی از تفریحات آبی دیگر هم هستند که با توجه به علاقه خود می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. شاتل، بنانا، پاراسل، فلای بورد، اسکی روی آب یا اسکی با کابل از دیگر تفریحات آبی کیش هستند که همگی هم هیجان انگیز هستند و هم با قیمت های معقول و اقتصادی بین 200 تا 500 هزار تومان می توانید آن را تجربه کنید و تجربه یک سفر خاطره انگیز را برای خود بسازید.

تفریحات غیر آبی در کیش

علاوه بر تمامی تفریحات آبی که تا اینجا معرفی شد، امکان انتخاب از میان تفریحات غیر آبی را نیز در جزیره کیش دارید. برای مثال، دوچرخه سواری، بانجی جامپینگ یا سافاری کیش هم می تواند شما را در این جزیره سرگرم کند و نسبت به تفریحات آبی هزینه های پایین تری هم دارد.

هزینه رستوران در کیش

یکی از مواردی که در تمام سفرها بخش مهمی از دغدغه مسافرین را به خود اختصاص می دهد، صرف وعده های غذایی است. اگر در هتل اقامت داشته باشید وعده صبحانه شما معمولا با هتل است. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما غذاهای دریایی را در جنوب کشور امتحان کنید. رستوران های کیش متعدد هستند و انواع وعده های غذایی دریایی سرو می کنند که به طور حتم ارزش امتحان کردن را دارند. به علاوه تعداد زیادی از کافه ها هم به تازگی در جزیره مشغول به فعالیت شده اند که اگر بخواهید غذاهای دیگر را امتحان کنید به شما خدمات ارائه می دهند. میانگین قیمت هر وعده غذایی در جزیره کیش بین 150 تا 300 هزار تومان خواهد بود.

مدیریت هزینه سفر به کیش

در این مقاله سعی کردیم برای آگاهی شما میانگین هزینه سفر به کیش را به تفکیک هر بخش جداگانه بررسی کنیم و در موارد ممکن راهکارهایی برای کاهش هزینه ها ارائه دهیم. اگر در پی سفر ارزان به کیش هستید، باید از فصل های پرسفر فاصله بگیرید. بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا از پاییز تا اوایل فروردین است. اما برای کاهش هزینه ها می توانید در زمان های خاص مثلا درست قبل از تعطیلات عید، بلیط هواپیما بخرید و رزرو هتل خود را انجام دهید. سفر کیش می تواند یکی از تجربیات فراموش نشدنی شما باشد اگر بدانید وقت خود را چگونه بگذرانید و از تفریحات لذت ببرید.

چه هزینه های دیگری می تواند در سفر به کیش حائز اهمیت باشد؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بنفشه بابایی

منبع: فلای تودی

به "هزینه سفر به کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید