تلف شدن 115 راس فیل به دلیل خشکسالی در زیمبابوه

به گزارش ساعت شیک، دست کم 115 راس فیل از سپتامبر سال جاری میلادی (2019) به دلیل کمبود آب و غذا در پارک ملی حیات وحش زیمبابوه تلف شدند.

تلف شدن 115 راس فیل به دلیل خشکسالی در زیمبابوه

به گزارش ساعت شیک، سخنگوی سازمان مدیریت حیات وحش و پارک های زیمبابوه اعلام کرده که مخازن آب به دنبال خشکسالی امسال در پارک ملی هوانگ در حال خشک شدن هستند.

به گفته مقامات، 105 راس فیل بین ماه های سپتامبر و اکتبر در این پارک ملی وسیع تلف شده و 10 فیل دیگر نیز از ابتدای ماه جاری تلف شده اند.

پارک ملی هوانگ در منطقه خشک غربی زیمبابوه واقع شده است و بیشترین جمعیت فیل را در این کشور دارد.

مقامات این پارک ملی اعلام کرده اند که با وجود هزینه بر و سخت بودن این کار، در حال حفر گودال هایی به عمق 400 متر برای فراهم کردن امکان دسترسی این حیوانات به آب هستند.

هم چنین کمبود مواد غذایی و آب در پارک های ملی حیات وحش این کشور درگیری های میان انسان و حیات وحش را بدتر می کند، چرا که حیوانات در جستجوی منابع آب و غذا از پارک ها به اراضی عمومی می گریزند.

پارک های حیات وحش زیمبابوه به شدت نیاز به سرمایه گذاری در منابع آب دارد تا از مرگ و میر حیوانات وحشی جلوگیری کرده و در نهایت از انسان ها در برابر حیوانات محافظت کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، زیمبابوه با داشتن بیش از 84 هزار راس فیل و با ظرفیت نگهداریِ حدود56 هزار فیل، دومین محل زندگی بزرگ فیل ها پس از کشور همسایه خود، بوتسوانا محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تلف شدن 115 راس فیل به دلیل خشکسالی در زیمبابوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلف شدن 115 راس فیل به دلیل خشکسالی در زیمبابوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید