جالب ترین رکوردهای گینس

به گزارش ساعت شیک، کتاب رکوردهای گینس با ثبت رکوردهایی نظیر بلندترین چوب گلف جهان، زبان درازترین مرد جهان، کوچکترین کاروان جهان و... به چاپ رسید.

جالب ترین رکوردهای گینس

رکوردهای گینس یک کتاب مرجع از رکوردهای بین المللی است که هر سال تعدادی از عجیب ترین و خاص ترین دستاوردهای انسانی و پدیده های طبیعی در آن به چاپ می رسد. این کتاب خود رکورددار پرفروش ترین سری کتاب های دنیا است. در سالگرد 60 سالگی انتشار این کتاب تعدادی از رکوردهای جدید ثبت شده در سال 2015 را به شما معرفی می کنیم.

  • کارستن ماس ( Karsten Maas) 49 ساله اهل دانمارک با ساخت بزرگترین چوب گلف قابل استفاده دنیا نام خود را در کتاب رکوردهای دنیای گینس سال 2015 ثبت نمود. این چوب گلف 4.37 متر طول دارد و توپ گلف را تا مسافت 165.46 متری پرتاب می کند.
  • نانسی سیفکر ( Nancy Siefker) آمریکایی نیز توانست رکورد دورترین پرتاب تیر با پا را از آن خود نماید. این دختر 29 ساله کالیفرنیایی که در سیرک کار می کند توانست با دریافت تیر و کمان با پا، تیر را از فاصله 6 متری به سیبلی به اندازه 5.5 اینچ پرتاب کند و وارد کتاب رکوردهای گینس شود.
  • نیک بنت لنکشایر ( Lancashires Nick Bennett) 47 ساله با ثبت رکورد بیشترین مجموعه خاطرات جیمز باند نام خود را در کتاب رکوردهای دنیای گینس ثبت نمود. او حدود 12463 مورد از انواع وسایل مربوط به مجموعه فیلم های سینمایی جیمز باند را در مجموعه خود دارد.
  • یانیک رید ( Yannick Read ) 43 ساله اهل لندن، با ساخت کوچکترین کاروان دنیا نام خود را در کتاب رکوردهای دنیای گینس ثبت نمود. این خودرو که کاملا قابل استفاده در جاده می باشد 2.39 متر طول و 1.5 متر ارتفاع دارد و عرض آن نیز 0.79 متر است.
  • نیک استوبرل ( Nick Stoeberl) 24 ساله و اهل کالیفرنیا درازترین زبان دنیا را دارد و توانسته با رکورد 11 سانتی متری نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به عنوان زبان درازترین مرد دنیا در سال 2015 ثبت کند.
  • الی( Alley) از ایالات متحده آمریکا نیز توانست در سال 2015 وارد کتاب رکوردهای دنیای گینس شود. رکورد او مربوط به بیشترین پرش گربه به طول 1.83 متر است.
  • بت جانسون ( Beth Johnson) از اوهایو با ساخت بزرگترین یویو دنیا به قطر 3.65 متر و وزن 2095 کیلوگرم نام خود را در میان رکورد داران دنیای در کتاب گینس ثبت کرد.
  • آکیکو اوباتا ( Akiko Obata) با داشتن بزرگترین مجموعه خوراکی های پلاستیکی به کتاب رکوردهای دنیای گینس وارد شد. او حدود 8000 مورد از انواع خوراکی های پلاستیکی در مجموعه خود در منزل دارد.
  • یکی دیگر از رکوردهای عجیب سال 2015 مربوط به بزرگترین گوی آیینه ای دنیا است که 10.33 متر قطر دارد. رکورد قبلی این گوی آیینه ای 9.98 متر بوده است.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی ساعت شیک

منبع: setare.com

به "جالب ترین رکوردهای گینس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین رکوردهای گینس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید