خبرنگاران چگونه فلسفه کگور را بخوانیم؟

به گزارش ساعت شیک، تهران- خبرنگاران- فلسفه سورن کیرکگور، بر پایه مذهب است که یکی از پیچیده ترین تفکرات فلسفی به شمار می آید، برای خواندن آثار این نویسنده، نخست باید زمینه های فکری او را شناخت.

خبرنگاران چگونه فلسفه کگور را بخوانیم؟

سورن کیرکگور، در سال 1813 در شهر کپنهاگ کشور دانمارک، به جهان آمد و در سال 1855 در همین شهر درگذشت. کگور، یکی از فیلسوفان معتقد مسیحی به شمار می آید که به خاطر فلسفه و نگاه ایمان گرایانه اش به دین، بارها از سوی کلیسا مورد هجوم قرار گرفت، وی در طول عمر 42 ساله خود 56 کتاب تألیف کرد که از این نظر یکی از پرکارترین فیلسوفان به شمار می آید.

کتاب کیرکگور، کتاب دیگری از مجموعه راهنمای سرگشتگان است که در هفت فصل به تشریح تفکر این فیلسوف می پردازد. فصل اول این کتاب، به زندگی و آثار کگور می پردازد و در فصل های بعدی به دیدگاه انتقادی کگور به فلسفه هگل، حقیقت مسیحیت، زیبایی شناسی، اخلاق، دین، مساله گناه و ناامیدی می پردازد.

در ادامه با طرح مساله ابراهیم (ع) و قربانی فرزند، مساله ایمان فراسوی عقل را تحلیل می کند و فصل آخر نیز به پارادوکس های مسیحیت اختصاص دارد و پاسخی به این سوال می دهد که چگونه می توان حقیقت را آموخت؟، فصل های این کتاب هر کدام به طور مستقل نیز می تواند درباره اثر خاصی از کگور مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

این کتاب به بیانی ساده تلاش می کند با شرح مهم ترین مفاهیم در اندیشه کیرکگور، به درک بهتر این فیلسوف کمک کند و به بیانی ساده تر، نظریات او را شرح بدهد.

کتاب کیرکگور، نوشته کلر کارلایل، با ترجمه محمدهادی حاجی بیگلو در 226 صفحه توسط نشر علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چگونه فلسفه کگور را بخوانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چگونه فلسفه کگور را بخوانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید