ربات های چینی که با انسان مو نمی زنند!

به گزارش ساعت شیک، دیجیاتو نوشت: چین به عنوان یکی از قدرت های مالی جهان، مدت هاست که نگاه ویژه ای به حوزه هوش مصنوعی دارد و حالا هدف تازه ای را درنظر گرفته است: فراوری اولین ربات انسان نما تا سال 2025 که بتواند رفتارها و احساسات انسان ها را شبیه سازی کند.

ربات های چینی که با انسان مو نمی زنند!

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از برنامه ای برای فراوری اولین ربات انسان نمای این کشور تا سال 2025 خبر داده است. طبق این برنامه قرار است حمایت های بیشتری از استارتاپ ها صورت بگیرد، استانداردها تعیین گردد، به استعدادها پروبال داده گردد و همکاری های بین المللی توسعه یابد.

فعلاً جزئیات زیادی درباره این برنامه ارائه نشده است، اما کلیات آن جاه طلبانه به نظر می رسید. چین می خواهد ربات های انسان نمای آن ها تا سال 2027 قابلیت تفکر، فراگیری و نوآوری پیدا نمایند و بتوانند برای بخش فراوری، سیستم های نوی برای زنجیره تأمین بسازند که قابل اطمینان باشند.

  • قیمت باورنکردنی موبایل در کره جنوبی

  • ماه چگونه به وجود آمد؟/ یک پاسخ شگفت انگیز

  • شباهت جالب گوشی نو سامسونگ به آیفون

  • مارک زاکربرگ، مالک فیسبوک و اینستاگرام روی تخت بیمارستان/ عکس

  • ایلان ماسک پاسخ داد/ هوش مصنوعی کدام شغل ها را نابود می نماید؟

در بیانیه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آمده است که این کشور باید تا سال 2025 فریم ورک اولیه برای ربات های انسان نما را ایجاد نموده باشد و به دستاوردهای مناسبی در زمینه قطعات این ربات ها ازجمله مغز و اندام های آن ها برسد. انتظار می رود که این ربات ها در حوزه های متنوعی کاربرد داشته باشند.

ارتقای چشمگیر ربات های هوش مصنوعی چین تا سال 2027

تا سال 2027 نیز قابلیت های نوآوری ربات های انسان نما باید ارتقای قابل توجهی پیدا کند و در زمینه زنجیره تأمین به کار گرفته شوند. عملکرد این ربات ها باید در سطح جهانی پیشتاز باشد و به صورت عمیق از آن در حوزه های مالی استفاده گردد.

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، پیش بینی می گردد که بازار ربات های انسان نما در چین تا سال 2030 به 870 میلیارد یوآن معادل تقریباً 120 میلیارد دلار برسد. لازم به ذکر است که ارزش سهام شرکت های چینی فعال در زمینه رباتیک، پس از اعلام این برنامه نو رشد پیدا نموده است.

در حال حاضر شرکت ها و کشورهای زیادی در حال کوشش برای حرکت سریع در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک هستند. چند روز پیش نیز اجلاسی برای هوش مصنوعی در بریتانیا برگزار گردید که افراد بسیاری ازجمله ایلان ماسک در آن حضور داشتند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ربات های چینی که با انسان مو نمی زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های چینی که با انسان مو نمی زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید