ردپای محکم گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه

به گزارش ساعت شیک، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از خیز دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه برای کسب 6 میلیارد یورو عایدی سالانه از محل گردشگری سلامت اطلاع داد.

ردپای محکم گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه

به گزارش ساعت شیک نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به توجه ویژه به گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه اشاره نمود و گفت: خیز دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه مبنی بر کسب 6 میلیارد یورو عایدی سالانه از محل گردشگری سلامت، صادرات یک میلیارد یورو تجهیزات پزشکی و دارو، جذب 700 میلیون یورویی به وسیله جذب دانشجویان پزشکی و... نشان دهنده باور دولت به ظرفیت های کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در نشست هم اندیشی توسعه خدمات بین الملل سلامت که در محل وزارت بهداشت برگزار گردید، گفت: بخش مهمی از توسعه کشورها، توسعه روابط بین الملل است و هرچقدر این روابط توسعه یابد، قطعا توسعه پایدارتر خواهد بود. یکی از شاخصه های ارزیابی موفقیت دولت های مختلف هم موفقیت در نظام سلامت است. همه شاخص های نظام سلامت ما رشد قابل توجهی داشته است و دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نیست.

وی اضافه کرد: ما برای اولین بار رد پای محکمی از گردشگری سلامت در قانون برنامه هفتم توسعه داریم؛ در حالی که در 6 قانون اول شاید اسناد بالا دستی چندان در حمایت از فعالان عرصه گردشگری رد پای محکمی نداشتند؛ اما سال جاری اهداف کیفی و کمی برای این بخش دیده شده است که از جمله آن می توان به معافیت های مالیاتی و ارائه اختیار ویژه به استانداران برای گردشگری و بویژه گردشگری سلامت اشاره نمود.

او تاکید نمود: خیز دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه مبنی بر کسب 6 میلیارد یورو عایدی سالانه از محل گردشگری سلامت، صادرات یک میلیارد یورو تجهیزات پزشکی و دارو، جذب 700 میلیون یورویی به وسیله جذب دانشجویان پزشکی و... نشان دهنده باور دولت به ظرفیت های کشور است.

محسنی بندپی، ادامه داد: باید به فعالین بخش خصوصی این حوزه توجه بیشتری گردد و در عین حال تکلیف قانونی برای دانشگاه های علوم پزشکی وجود داشته باشد تا از ظرفیت توریسم سلامت استفاده کنیم. گردشگری یک کار تیمی است و باید همکاری بین بخشی تقویت گردد و ما هم در مجلس شورای اسلامی آماده اصلاح هر مشکل احتمالی هستیم.

منبع: دنیای سفر

به "ردپای محکم گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای محکم گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید