رشد 100 درصدی طرح های پژوهش جامعه و صنعت در دانشگاه سمنان

به گزارش ساعت شیک، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به رشد سه و نیم برابری طرح های پژوهشی تقاضا محور جامعه و صنعت گفت: طرح های پژوهش جامعه و صنعت تقاضا محور به لحاظ تعدادی 100 درصد رشد داشته است.

رشد 100 درصدی طرح های پژوهش جامعه و صنعت در دانشگاه سمنان

به گزارش خبرنگار استان های ساعت شیک، سیف الله سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 846 مقاله از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان به رشته تحریر در آمده و این فرایند همچنان تا انتها سال ادامه دارد.

سعدالدین با بیان اینکه دانشگاه سمنان توجه ویژه ای به مقالات +Q1 و Q1-D1 دارد گفت: 32 درصد از 846 مقاله اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان پیروز به دریافت رتبه Q1 و 27 درصد پیروز به دریافت رتبه Q2 شده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان اضافه کرد: در حالیکه میانه رشد استناد به مقالات علمی در کشور 11/04 است، اما درصد استناد به هر مقاله در دانشگاه سمنان 11/40 است که از استناد کشوری هم بالاتر است و این امر نشان دهنده کیفیت بالای مقالات علمی این دانشگاه است.

سعدالدین از رشد h index دانشگاه به 92 در پایگاه wos اطلاع داد و گفت: دانشگاه سمنان پیروز شد در مدت یکسال گذشته به رتبه کیفی Q2 از سوی نظام رتبه بندی سایمگو دست یابد.

وی بعلاوه ارتقای 20 پله ای دانشگاه سمنان در رتبه بندی لایدن را یادآور شد و گفت: رتبه دانشگاه سمنان در رتبه بندی دنیای تایمز نیز به 1200-1001 و آسیایی به 300-251 رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان در بخش پژوهش و فناوری نیز بر اساس رتبه بندی پایگاه ISC توانست رتبه 12 را در کشور کسب کند.

سعدالدین به اشاره به رشد سه و نیم برابری مبلغ طرح های پژوهشی تقاضا محور جامعه و صنعت اشاره نمود و گفت: طرح های پژوهش جامعه و صنعت تقاضا محور به لحاظ تعداد در این مدت 100 درصد رشد داشته است.

وی در مورد افزایش تعداد و چاپ مقالات دانشگاه سمنان در یکسال گذشته نیز گفت: در این مدت مقاله یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان با ضریب تاثیر 29/39 چاپ و تعداد مقالات برتر با عنوان hot paper (مقاله داغ) هم به دو مقاله رسید، ضمن اینکه یک عنوان کتاب نیز به وسیله اعضای هیات علمی دانشگاه در انتشارات بین المللی معتبر crc به چاپ رسید.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان؛ مهیا سازی زیر ساخت های آموزش الکترونیکی در دوران کرونا و حتی پس از کرونا، حمایت ویژه از پژوهشگران و فناوران جهت حفظ شاخص های پژوهش و فناوری دانشگاه مطابق برنامه راهبردی و افزایش تعداد پژوهشگران برتر پر استناد یک درصد دنیا از دیگر دستاورد های دانشگاه سمنان در شرایط کرونایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد 100 درصدی طرح های پژوهش جامعه و صنعت در دانشگاه سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 100 درصدی طرح های پژوهش جامعه و صنعت در دانشگاه سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید