رگبار و رعد و برق در 18 استان ؛ بیشترین بارش ها در این 3 استان است ، وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در برخی منطقه ها ، این بخش های دریایی هم مواجند

به گزارش ساعت شیک، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور طی 5 روز آینده بیان کرد.

رگبار و رعد و برق در 18 استان ؛ بیشترین بارش ها در این 3 استان است ، وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در برخی منطقه ها ، این بخش های دریایی هم مواجند

به گزارش ساعت شیک، سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد که امروز (دوشنبه ) در بخش هایی از آذربایجان شرقی ، اردبیل ، سمنان، تهران، البرز، قزوین ، زنجان، مازندران، منطقه های از مرکز کشور در استان های قم ، مرکزی و اصفهان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

سه شنبه این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکرشده در بخش هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی در استان های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس ادامه خواهد داشت .

بیشینه بارش طی 2 روز آینده برای ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های سمنان، تهران و مازندران انتظار می رود.

چهارشنبه در بخش هایی از غرب ، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی ، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

لازم به ذکر است ، طی 5 روز آینده در دامنه ها و ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی ، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

طی 5 روز آینده در برخی منطقه ها شمال شرق ، شرق ، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

این شرایط طی روزهای چهارشنبه تا آدینه در شرق کشور تشدید شده و رخداد طوفان گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این ناحیه انتظار می رود.

بعلاوه طی 3 روز آینده در برخی ساعات سرعت وزش باد در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می یابد که خیزش گرد و خاک در برخی از این منطقه ها دور از انتظار نیست.

امروز و فردا تنگه هرمز، شمال و مرکز خلیج فارس و طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "رگبار و رعد و برق در 18 استان ؛ بیشترین بارش ها در این 3 استان است ، وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در برخی منطقه ها ، این بخش های دریایی هم مواجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و رعد و برق در 18 استان ؛ بیشترین بارش ها در این 3 استان است ، وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در برخی منطقه ها ، این بخش های دریایی هم مواجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید