شبکه انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی در مراغه ایجاد می گردد

به گزارش ساعت شیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، بر لزوم ایجاد شبکه انجمن های مردم نهاد مراغه به منظور هم افزایی در راستای پیشبرد اهداف حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی تاکید نمود.

شبکه انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی در مراغه ایجاد می گردد

به گزارش ساعت شیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه 99، احمد حمزه زاده به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه با نمایندگان و اعضای انجمن های میراث فرهنگی شهر تاریخی شهرستان ملاقات و گفت وگو کرد.

احمد حمزه زاده در این ملاقات با اشاره اهمیت و صندلی شهر تاریخی مراغه، گفت: کهن شهر مراغه در حوزه تاریخی جزو برترین شهرهای کشور است و افزون بر ظرفیت میراثی، در حوزه های گردشگری و صنایع دستی نیز دارای ظرفیت های بی نظیر است.

او با تاکید به اینکه مردم و انجمن های مردم نهاد، میراث بانان و مالکان اصلی مواریث تاریخی هستند، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی در کنار مردم و انجمن ها بوده و برنامه های خود را در جهت توسعه ظرفیت های شهرستان تدوین می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه به لزوم شبکه سازی بین انجمن های مردم نهاد مراغه در راستای تجمیع و بکارگیری تخصص کارشناسان، اشاره نمود و گفت: ایجاد شبکه انجمن ها در مراغه و هم افزایی با اداره شهرستان، می تواند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها موثر باشد و زمینه را برای اقدامات با حداکثر مقبولیت در حوزه های تخصصی فراهم کند.

حمزه زاده در انتها، بیان کرد: برنامه های عملیاتی و تصمیمات لازم در مورد ظرفیت های این شهرستان در دستور کار نهاده شده و با همکاری مستمر این اداره کل و انجمن های مردم نهاد تخصصی اجرایی خواهد شد.

در این ملاقات مباحثی نظیر تامین اعتبار لازم جهت ساماندهی، حفاظت، بازسازی و صیانت از مواریث تاریخی، بهره مندی از تخصص نیروهای جوان و برنامه ریزی در راستای ارتقای قدرت و صندلی هویت شهر تاریخی مراغه توسط نمایندگان و اعضای انجمن های مردم نهاد مراغه مطرح شد و مورد آنالیز نهاده شد.

همچنین نمایندگان انجمن های مردمی میراث فرهنگی مراغه به عنوان بازوی اجرایی این حوزه در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان، آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی اعلام کردند.

منبع: میراث آریا

به "شبکه انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی در مراغه ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی در مراغه ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید