ضرر فدراسیون فوتبال از اردوی اتریش چقدر بود؟

به گزارش ساعت شیک، فدراسیون فوتبال بخاطر شرایط خاص اردوی اتریش و دو بازی تدارکاتی با سنگال و اروگوئه متحمل ضرر هنگفتی شد.

ضرر فدراسیون فوتبال از اردوی اتریش چقدر بود؟

اردوی تدارکاتی در اتریش و دو بازی تدارکاتی با سنگال و اروگوئه در حالی با حاشیه های گوناگون به انتها رسید که در انتها ضرر هنگفتی به فدراسیون فوتبال وارد کرد.

طبق قراردادی که زمان سرپرستی میرشاد ماجدی با یک شرکت اتریشی برای برگزاری اردو و دو بازی تدارکاتی با تیم های ملی اروگوئه و سنگال بسته شده بود، فدراسیون فوتبال می توانست از بلیط فروشی، تبلیغات محیطی و پخش زنده مسابقات مبلغی نزدیک به 800 هزار دلار کسب عایدی کند.

اما در ابتدا فدراسیون باید مبلغی حدود 400 هزار دلار به حساب شرکت طرف قرارداد واریز می کرد. اتفاقی که با آمدن مهدی تاج رخ داد و با آزاد شدن بعضی از منابع اقتصادی ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا و انتقال آن به قطر، این پول به وسیله قطر به حساب شرکت اتریشی واریز شد.

با این حال شرایط در دو بازی اروگوئه و سنگال طوری پیش رفت که فضا برای بلیط فروشی آماده نبود و بازی بدون حضور تماشاگر برگزار گردید. همین امر نیز باعث شده تا فدراسیون فوتبال بخش زیادی از مبلغ 800 هزار دلار درج شده در قرارداد را از دست بدهد.

شرکت اتریشی طرف قرارداد تنها 150 هزار دلار از مبلغ را آن هم به علت حق پخش دو ملاقات به فدراسیون پرداخت نموده است. مبلغی نزدیک به 650 هزار دلار را به بهانه های مختلف از جمله عدم بلیط فروشی و تبلیغات محیطی به فدراسیون پرداخت ننموده است و مسئولان حقوقی فدراسیون در پی احقاق حق خود هستند.

طبق اطلاع فدراسیون فوتبال با احتساب 400 هزار دلار پرداختی و هم چنین 150 هزار دلار دریافتی، چیزی حدود به 250 هزار دلار برای برپایی اردو در اتریش و دو بازی تدارکاتی هزینه نموده است.

اما ضرر هنگفت فدراسیون جایی است که آن ها رقمی حدود 650 هزار دلار که به عنوان عایدیزایی روی آن حساب شده بود را نتواستند دریافت نمایند و این مورد به معضلی برای بخش حقوقی فدراسیون تبدیل شده است و در پی حل آن با توجه به راه چاره های موجود هستند.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

به "ضرر فدراسیون فوتبال از اردوی اتریش چقدر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر فدراسیون فوتبال از اردوی اتریش چقدر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید