طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر با و بدون جوجه گردان

به گزارش ساعت شیک، مرغ شکم پر یکی از غذاهایی است که وقتی اسمش می آید همه فکر می کنند تهیه اش کار سخت و زمان بری است، اما واقعیت این است که این روزها با کمک توستر می توانید سریع تر و راحت تر مرغ شکم پر را در منزل بپزید و لذت ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ شکم شیرازی که نوعی اصیل از تهیه این غذاست را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر با و بدون جوجه گردان را بررسی می کنیم.

طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر با و بدون جوجه گردان

مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر در توستر

  • کره بدون نمک و آب شده 2/5 قاشق غذاخوری
  • مرغ کامل 1 عدد
  • آویشن تازه، رزماری و مریم گلی به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پیاز درشت خرد شده 1/2 فنجان
  • کرفس درشت خرد شده 1/2 فنجان
  • جعفری تازه یا خشک 2 قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری نرم 2 فنجان
  • شیر 2/3 فنجان
  • تخم مرغ بزرگ، زده شده 1 عدد
  • آرد همه منظوره 3 قاشق غذاخوری
  • آب مرغ 2 فنجان

طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر بدون جوجه گردان

1. مزه دار کردن مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر ابتدا مرغ کامل را خوب بشویید و خشک کنید بعد آن را با نمک، فلفل و ادویه مناسب خوب طعم دار کنید. برای این کار ادویه ها را در یک ظرف با روغن زیتون مخلوط کنید و بعد رو و داخل مرغ را با دست به آن آغشته کنید. حتی خوب است برای خوش طعم شدن بیشتر مرغ تکه های کره سرد را به همراه سبزی های تازه زیر پوست مرغ قرار دهید.

2. آماده کردن مواد داخل شکم مرغ

اکنون و در این مرحله مواد داخل شکم مرغ را آماده کنید. ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و داخل روغن تفت دهید بعد سبزی مرغ شکم پر را اضافه کنید و کمی تفت دهید در نهایت رب انار را داخل تابه بریزید و هم بزنید. وقتی مواد خوب به خورد هم رفتن نمک، فلفل و ادویه مدنظرتان را اضافه کنید. اگر دوست دارید جزییات پیاز نگینی را بیشتر بدانید می توانید طرز تهیه پیاز نگینی را در کتاب کاله بخوانید.

3. پخت مرغ شکم پر

در این مرحله از طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر مرغ طعم دار شده را بردارید و داخلش را با موادی که بالا آماده کردید پر کنید. بعد مرغ را داخل فویل بپیچید و آن را به سمت بالا، روی توری آماده شده در توستر قرار دهید و بگذارید با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 50 دقیقه بپزد. وقتی مرغ پخت آن را از توستر خارج کنید و فویل را از دورش بردارید و اجازه دهید مجدد با دمای 220 درجه طلایی شود.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ شکم پر

همان طور که دیدید تهیه مرغ شکم پر در توستر هم درست مثل طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه یا مرغ شکم پر در فویل روی آتش است فقط در این شیوه شما باید به کار با توستر آشنا باشید اما سوای آن باید نکات زیر را هم مدنظر داشته باشید.

طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر با جوجه گردان

اگر دوست دارید مرغ شکم پر در توستر را با جوجه گردان تهیه کنید، مراحل بالا را کامل انجام دهید اما وقتی مرغ را پر کردید قشنگ آن را بدوزید تا مواد بیرون نریزند بعد روی مرغ را کره و زعفران بمالید و روی سیخ جوجه گردان قرار دهید. در نهایت سیخ جوجه گردان را داخل توستر بگذارید و اجازه دهید با دمای 200 درجه سانتی گراد بگذارید به مدت حداقل یک ساعت و نیم بپزد.

انواع روش های تهیه مرغ شکم پر

مرغ شکم پر را می توانید خیلی ساده در قابلمه تهیه کنید یا روی آتش بپزید یا حتی در قابلمه پر از نمک، اما نکته جالب این است که در شهرهای مختلف ایران، تهیه این غذا کمی فرق دارد. اگر دوست دارید روش های مخلتف تهیه مرغ شکم پر را بدانید حتما موارد زیر را هم چک کنید:

  • طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی
  • طرز تهیه مرغ شکم پر در نمک
  • طرز تهیه مرغ شکم پر شیرازی

محتویات داخل شکم مرغ شکم پر

برای داخل شکم مرغ می توانید به جای موادی که در بالا ذکر کردیم از ترکیب مد نظر خود استفاده کنید یا حتی مرغ را با برنج و ترکیبات مشابه دلمه البته با سبزی مناسب مرغ شکم پر، پر کنید. بنابراین می توانید از انواع سبزیجات و البته سیر و پیاز برای داخل مرغ استفاده کنید.

استفاده از فویل برای تهیه مرغ شکم پر

با توجه به این که وقتی مرغ را داخل سینی قرار می دهید چربی از آن خارج می شود، بهتر است حتما سینی توسترتان را قبل از گذاشتن مرغ با فویل بپوشانید یا مثل روش ما کل مرغ را در فویل بگذارید. اگر از جوجه گردان هم استفاده کردید می توانید سینی را فویل پیچ کنید که زحمت تمیز کردن آن را نداشته باشید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر با و بدون جوجه گردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر با و بدون جوجه گردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید