ظرفیت های صنایع دستی ریشه در هویت هر قومی دارد

به گزارش ساعت شیک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ظرفیت های صنایع دستی ریشه در هویت هر قومی دارد.

ظرفیت های صنایع دستی ریشه در هویت هر قومی دارد

مریم جلالی در بازدید از ظرفیت های میراث فرهنگی شهرستان میناب و در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و جاسک گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دور تازه و با حمایت ها و دوراندیشی وزیر میراث فرهنگی، عزمش را برای سه حوزه، فرهنگی، اجتماعی و مالی برای نگهداری از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری جزم نموده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای ظرفیت های بی نظیری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، اضافه کرد: ظرفیت های صنایع دستی ریشه در هویت هر قومی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 98 درصد صنعتگران هرمزگان بانوان هستند، ما را وادار می نماید که برنامه ریزی ویژه ای متناسب با خود محصول، فراوری کنندگان، هویت و اقلیم منطقه انجام دهیم.

جلالی با بیان اینکه صنایع دستی یک زنجیره تأمین ارزش دارد، اعلام کرد: از لحظه خلق محصول تا مصرف ازجمله تهیه مواد اولیه، اجرا، بسته بندی و بازاریابی، این چرخه مرتب باید بچرخد و برنامه های ما برای لحظه خلق محصول تا لحظه مصرف است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: خوشبختانه صنایع دستی استان هرمزگان کاربردی است، تزئینی نیست که در ویترین خانه ها گذاشته گردد و یک برنامه ریزی ویژه برای خلق ارزش خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "ظرفیت های صنایع دستی ریشه در هویت هر قومی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های صنایع دستی ریشه در هویت هر قومی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید