لادا نیوا تراول نیکا موتور با این مشخصات معرفی گردید ، قیمت و امکانات رفاهی

به گزارش ساعت شیک، لادا نیوا تراول امروز به طور رسمی به وسیله نیکا موتور برای بازار خودرو ایران رونمایی شد. این شاسی بلند روسی که به صورت وارداتی قرار است به کشور وارد گردد مجهز به موتور 1.7 لیتری تنفس طبیعی است که قدرت و گشتاور زیادی فراوری نمی کند. البته در جریان رونمایی از این شاسی بلند لادا اعلام شد که نمونه های فراوریی این خودرو در ایران با موتور 1.8 لیتری فراوری می شوند که از لحاظ قدرت و گشتاور در شرایط بهتری قرار دارند. لادا نیوا تراول یک شاسی بلند مالی در بازار خودرو ایران خواهد بود.

لادا نیوا تراول نیکا موتور با این مشخصات معرفی گردید ، قیمت و امکانات رفاهی
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - لادا نیوا تراول یکی از عجیب و غریب ترین خودروهای وارداتی به بازار ایران است. پیش از هر چیز باید گفت که قرار بود ما خودروهای خود را به بازار جنگ زده و تحریمی روسیه ارسال کنیم. اما در کمال تعجب می بینیم که حالا خودروهای روسی سر از بازار خودرو ایران درآوردند.

در بحث طراحی ظاهری هیچ حرف تازه ای برای بیان ندارد. در فضای داخلی هم گویا Niva Travel پس از خوابی طولانی مدت از دهه هفتاد و هشتاد میلادی، حالا بیدارشده و در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا حضور دارد!

به طور کلی زمانی که از محصولات لادا صحبت می کنیم، نباید واژه کیفیت را به زبان آورد. هم در روسیه و هم در سایر نقاط دنیا، خودروهای لادا به ارزانی و کیفیت پایین مشهور هستند.

در جریان رونمایی از این خودرو در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، یکی از مسئولین مطلع به رسانه بیت ران قیمت غیر رسمی این خودرو را کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بیان کرد.

معینات فنی لادا نیوا تراول نیکا موتور

لادا نیوا تراول در روسیه با موتور 1.7 لیتری تنفس طبیعی به فروش می رسد. این موتور چهار سیلندر 80 اسب بخار در 5 هزار دور در دقیقه نیرو فراوری می نماید.

گشتاور خروجی این موتور نیز که به رقم 127.4 نیوتن متر می رسد در 4 هزار دور در دقیقه برترین کارایی خود را به نمایش می گذارد. نیرو و گشتاور این موتور 8 سوپاپ به شدت ضعیف این شاسی بلند روسی به وسیله گیربکس 5 سرعته به هر دو محور Lada Niva Travel منتقل می گردد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر Niva Travel با این موتور 19 ثانیه است و در نهایت می توان سرعت 140 کیلومتر در ساعت را با آن تجربه کرد.

اما ظاهراً نیکا موتور تصمیم دارد نمونه های فراوریی این خودرو را که از سال 1404 وارد بازار می شوند با موتور 1.8 لیتری (1774 سی سی) تنفس طبیعی مونتاژ کند.

این موتور 145 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه قدرت دارد. گشتاور خروجی آن هم 184 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه است که به وسیله گیربکس پنج سرعته دستی به هر دو محور آن منتقل می گردد. لادا نیوا تراول در شش تیپ مختلف به وسیله روس ها قابل خرید است که فقط دو تیپ از آنها Offroad هستند.

طول، عرض و ارتفاع این شاسی بلند روسی به ترتیب برابر است با 4099×1804×1690 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم 2450 میلیمتر اعلام شد. فضای بار این خودرو 320 لیتر است که با خواباندن صندلی های ردیف دوم، این فضا به 650 لیتر هم می رسد.

امکانات رفاهی لادا نیوا تراول نیکا موتور

هنوز امکانات قطعی لادا نیوا تراول برای بازار خودرو ایران قطعی نیست. اما نمونه فول آپشن این شاسی بلند روسی در کشور مبدا با رینگ های 16 اینچی، ایرکاندیشن دستی، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب به فروش می رسد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به گرمکن صندلی های جلو، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار و قفل دیفرانسیل اشاره نمود. ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمزهای ABS و BAS (ترمز کمکی) هم در فهرست امکانات این خودرو مشاهده می شوند.

اما جالب این است که لادا نیوا تراول بدون سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش و سنسورهای نور و باران فراوری می گردد! یعنی براساس استانداردهای 85گانه، این خودرو مجاز به فراوری و مونتاژ در کشور نیست.

Lada Niva Travel در بازارهای دنیای رقیب مستقیم خودرو هایی مانند سوزوکی جیمنی است. اما اگر واقع بین باشیم، نیوا تراول به زحمت می تواند حتی با جیمنی بسیار زیبا هم وارد رقابت گردد.

قطعاً قیمت گذاری این محصول در بازار خودرو کشورمان معین کننده سرنوشت آن خواهد بود. فراموش نکنیم که یواز پاتریوت به عنوان دیگر هموطن روسی این خودرو در ایران هم با اقبال عمومی خریداران روبرو نشد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

لادا وستا نیکا موتور با این معینات به بازار می آید / قیمت و امکانات

دور ششم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه شروع شد

محصولات لادا در ایران به وسیله نیکا موتور رونمایی شدند / قیمت خودروهای لادا چقدر است؟

تاکسی برقی ایران خودرو به تهران رسید / JMEV Yi با این معینات به خیابان می آید

قیمت خودروفرسوده معین شد

طرح تبدیل اجباری رانا پلاس، پژو 207 و تارا به وسیله ایران خودرو

توقف فراوری 15 محصول ایران خودرو و سایپا در آبان ماه / جدول آمار تجمیعی

منبع: بیت ران

به "لادا نیوا تراول نیکا موتور با این مشخصات معرفی گردید ، قیمت و امکانات رفاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لادا نیوا تراول نیکا موتور با این مشخصات معرفی گردید ، قیمت و امکانات رفاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید