فاز نخست ساماندهی محوطه های تاریخی ایذه به زودی اجرا خواهد شد

به گزارش ساعت شیک، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، فاز نخست ساماندهی محوطه های تاریخی ایذه به زودی اجرا خواهد شد.

فاز نخست ساماندهی محوطه های تاریخی ایذه به زودی اجرا خواهد شد

مهدی فرجی گفت: بی شک یکی از مهمترین جایگاه های فرهنگی خوزستان با دو ظرفیت سترگ گردشگری و میراث فرهنگی، شهرستان ایذه است که به یمن همین جایگاه ویژه در سال 2008 میلادی پرونده آن با عنوان The Cultural-Natural Landscape of Izeh منظر تاریخی طبیعی ایذه در حافظه موقت سازمان علمی فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر ایذه اضافه نمود: یکی از راهکارهای رسیدن به جایگاه والای ثبت دائم، رسیدگی تخصصی به جایگاه های میراث فرهنگی و گردشگری شهر ایذه است که نقش بسزایی در پیشبرد این هدف مهم دارد و این پویش جدی از ابتدای سال 1402 شروع شده است.

او ادامه داد: تهیه توضیح خدمات و ارائه طرح های ساماندهی دو محوطه کلیدی دشت ایذه (اشکفت سلمان و کول فرح) از جمله طرح های تأثیرگذاری است که به وسیله پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر تهیه شده و با پشتیبانی های مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اعتبارات آن تصویب و تخصیص داده شده است.

فرجی با اشاره به این موضوع که این طرح به برطرف ایرادات موجود، تعمیرات گابیون بندی و اصلاح آن با روش علمی، نصب دوربین های مدار بسته مجهز به سیستم بی سیم، تأمین روشنایی، تعمیرات سرویس بهداشتی، اصلاح سیستم آب رسانی و برق با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال خواهد پرداخت، اضافه نمود: پیمانکار مربوط معین شده و با نظارت کامل پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر طی روزهای آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد. بعلاوه، طرح ساماندهی و توضیح خدمات چند محوطه دیگر برای آنالیز و تأمین اعتبار به معاونت میراث فرهنگی استان ارسال شده که با توجه به حسن ظن سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان، امید است با پیگیری های بعدی اعتبارات لازم برای اجرای طرح ها تأمین گردد.

منبع: همگردی

به "فاز نخست ساماندهی محوطه های تاریخی ایذه به زودی اجرا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست ساماندهی محوطه های تاریخی ایذه به زودی اجرا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید