فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور، مردم در اغلب شهر ها منتظر برف و باران باشند

به گزارش ساعت شیک، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه 25 دی، در اغلب نقاط کشور بارش خواهیم داشت، گفت: دوشنبه 27 دی نیز غیر از مرکز و دامنه جنوبی البرز، در اغلب منطقه ها کشور بارش خواهیم داشت.

فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور، مردم در اغلب شهر ها منتظر برف و باران باشند

به گزارش گروه سیاسی ساعت شیک، صادق ضیائیان، درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: سامانه بارشی امروز در منطقه های از کشور نظیر اردبیل، چهارمحال و بختیاری، بعلاوه نوار غربی کشور و ارتفاعات البرز مرکزی موجب بارش برف و باران شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده گستره فعالیت سامانه بارشی کل غرب کشور، سواحل خزر، استان های واقع در جنوب البرز مرکزی، شامل تهران، البرز، قزوین، بعلاوه کرمان، یزد و بعضی منطقه ها شمال شرق را در بر می گیرد و شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کرمانشاه و غرب کردستان، لرستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، مازندران، خوزستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های البرز، زنجان، قزوین و تهران خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز شنبه 25 دی، بارش در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و شدت بارش ها در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، غرب یزد، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و غرب کرمان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه 26 دی بارش ها در شرق و جنوب شرق بعلاوه جنوب کشور ادامه دارد و سامانه بارشی دیگری نیز از شمال غرب و غرب وارد کشور می گردد که موجب بارش در غرب و شمال غرب، سواحل شمالی کشور و بعضی منطقه ها دامنه جنوبی البرز می گردد. در این روز شدت بارش ها در جنوب فارس و بوشهر، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، بعضی منطقه ها هرمزگان و کرمان، بعلاوه جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و غرب کردستان خواهد بود.

وی گفت: روز یکشنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور بعلاوه دامنه های البرز به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان اضافه نمود: دوشنبه 27 دی غیر از مرکز و دامنه جنوبی البرز، در اغلب منطقه ها کشور بارش خواهیم داشت که در نواحی جنوبی به صورت باران و در امتداد رشته های کوه های زاگرس و البرز و بعلاوه غرب و شمال غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا یکشنبه 26 دی کاهش تدریجی دما بین 7 تا 12 درجه در شمال غرب و غرب کشور بعلاوه سواحل شمالی و کاهش 5 تا 7 درجه ای دما در دامنه جنوبی البرز پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور بعلاوه جنوب غرب و مرکز کاهش دما بین 6 تا 12 درجه پیش بینی می گردد و روز آدینه تا دوشنبه دریای خزر مواج است.

* برف و باران در مرکز

وی در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار باران وزش باد و رعد و برق پیش بینی می گردد، بعلاوه روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور، مردم در اغلب شهر ها منتظر برف و باران باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور، مردم در اغلب شهر ها منتظر برف و باران باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید