قلب این موجود در سرش قرار گرفته است

به گزارش ساعت شیک، برای بیشتر موجودات، قلب جایی در قفسه سینه یا بخش میانی بدن واقع شده است. درست مانند انسان ها، بیشتر حیوانات قلب خود را به وسیله دنده ها، قفسه سینه یا چیزی شبیه به آن محافظت می نمایند.

قلب این موجود در سرش قرار گرفته است

به گزارش ساعت شیک ، معمولاً تعداد زیادی اندام حیاتی نیز در آنجا به هم چسبیده اند. به هر حال، تکامل حکم نموده است که آن ها به وسیله هر دفاع طبیعی که بدن می تواند سرهم کند محافظت شوند. اما نه در خصوص میگو! در میگو، قلب در داخل سر قرار گرفته است. و این تنها عضو حیاتی نیست که خود را به شکلی مخاطره آمیز در کنار مغز حیوان می بیند.

به نقل از روزیاتو، این سخت پوست بعلاوه چندین اندام دیگر از جمله معده و طناب عصبی شکمی را در سر خود نگه می دارد. علت این موضوع کمی پیچیده است. اساساً، میگو به جای قفسه سینهطبیعی، چیزی به نام سفالوتوراکس (سرسینه یعنی سروسینه با هم یکی هستند) دارد. این اتفاقی است که وقتی قفسه سینه با سر ادغام می گردد تا منطقه جدیدی برای… خب، میزبانی و ادامه زندگی حیوان ایجاد کند، رخ می دهد. در عوض، سفالوتوراکس برای میگو حیاتی است زیرا موقعیت و مقدار آن به جانور اجازه می دهد تا در حین شنا تعادل خود را حفظ کند. همه این ها به وسیله یک اسکلت بیرونی که در حشرات، سخت پوستان و دیگر موجودات شایع است حفاظت می شوند. اما بخش جالب دیگر در خصوص قلب میگو این است: آن ها به جای دو دریچه، سه دریچه دارند! در حالی که انسان ها و بسیاری از گونه های زمینی دیگر تنها یک ورودی و خروجی از بطن برای پمپاژ خون دارند، سخت پوستان به بیش از آن احتیاج دارند تا در زیر آب اکسیژنه و زنده بمانند. به بیان ساده، قلب میگو بسیار پیچیده است!

5858

منبع: خبرآنلاین

به "قلب این موجود در سرش قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب این موجود در سرش قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید