مصوبه رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد حاشیه ساز شد ، فرمانداری مشهد: شورای شهر باید به ابهامات پاسخ دهد

به گزارش ساعت شیک، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مشهد گفت: ما مصوبه رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد را رد نکردیم، بلکه ابهامات را به شورا منعکس کردیم تا پاسخ ابهامات را بدهند.

مصوبه رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد حاشیه ساز شد ، فرمانداری مشهد: شورای شهر باید به ابهامات پاسخ دهد

به گزارش ساعت شیک، مهدی برامکی در مورد آخرین شرایط آنالیز مصوبه رایگان شدن بهای اتوبوسرانی در فرمانداری اظهار کرد: این مصوبه شورا مهم بود، بنابراین در هیئت کارشناسی و تطبیق طرح موضوع شد. دستگاه های نظارتی نامه ای زده و ابهاماتی را مطرح نموده بودند، از وزارت کشور نیز نامه ای در مورد طرح مطالعاتی مصوبه آمده بود.

او بیان نمود: ما مصوبه را رد نکردیم، بلکه ابهامات را به شورا منعکس کردیم تا پاسخ ابهامات را بدهند. تا به امروز پاسخی در مورد رفع ابهامات برای ما ارسال نشده است. اگر ابهامات رفع و هیات تطبیق قانع شود، مسئله ای وجود ندارد اما اگر رفع نشود مصوبه قابلیت اجرا ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مشهد گفت: ما جزئیات مصوبه را آنالیز می کنیم تا ببینیم با قانون تطبیق دارد یا نه اما نمی توانیم بگوییم شورا مصوبه را تغییر دهد.

موسی الرضا حاجی بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: فرمانداری و کمیته انطباق نمی توانند به جزئیات ورود پیدا کنند، بلکه باید مغایرت های مصوبه با قانون را اعلام کنند. فرمانداری و کمیته انطباق نمی توانند برای طرح و لایحه ای مشخص تکلیف کنند که چگونه اجرا شود.

او اضافه کرد: به علت اینکه فرمانداری به مصوبه شورای شهر ابهام گرفته، ما در شورا در حال آماده کردن پاسخ هستیم تا به فرمانداری ارسال کنیم، احتمالا پاسخ تا خاتمه هفته ارسال می شود. ما به صورت حقوقی پاسخ می دهیم که ابهامات با قانون مغایرت دارد و از نظر ما مصوبه درست است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد: فرمانداری بیان نموده که باید طرح مطالعاتی مصوبه و پیوست فرهنگی، اجتماعی و مالی را ارائه دهیم، زیرساخت ها را فراهم کنیم و بعلاوه اینکه شرایط اجرا شدن مصوبه منوط به زیرساخت ها است. بیشتر ابهام کلی مطرح کردند که عمده آن به تبصره پیشنهادی برای سه ماه اجرای آزمایشی برمی شود و این مصوبه را رد کردند، البته امیدواریم بتوانیم فرمانداری را متقاعد کنیم تا این مصوبه اجرا شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "مصوبه رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد حاشیه ساز شد ، فرمانداری مشهد: شورای شهر باید به ابهامات پاسخ دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد حاشیه ساز شد ، فرمانداری مشهد: شورای شهر باید به ابهامات پاسخ دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید