نوای قوشمه خراسان شمالی حاضران در نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد

به گزارش ساعت شیک، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، نوای قوشمه خراسان شمالی حاضران در نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد.

نوای قوشمه خراسان شمالی حاضران در نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد

نوای قوشمه استان حاضران در نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد و بازدیدنمایندگان از نوای موسیقی محلی این خطه استقبال پرشوری داشتند.

گروه موسیقی محلی و آیینی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به اجرای موسیقی فولکلوریک استان که ریشه در آداب و رسوم اقوام این منطقه دارد، می پردازد.

سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تا 21 بهمن برگزار می گردد که استان خراسان شمالی با 8 غرفه صنایع دستی و 2 سیاه چادر در سالن 8 و 9 این نمایشگاه همگام با سایر استان های کشور حضور دارد.

بعلاوه 21 هنرمند صنایع دستی از 8 شهرستان استان در بخش نمایشگاهی خراسان شمالی در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران آثار خود را برای علاقمندان عرضه می نمایند.

هنرمندان دست بافت های داری، دست بافت های ترکمن، نساجی سنتی، رودوزی سنتی، سراجی صنایع دستی و صنایع خلاق صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارند که بیشتر آنها در زمینه رشته خود اجرای زنده دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: حضور فعال هنرمندان استان در این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا ظرفیت های استان به صورت هنری به مردم معرفی گردد.

علی مستوفیان گفت: در بخش گردشگری 200 مترمربع و در بخش صنایع دستی 100 مترمربع فضا به خراسان شمالی اختصاص یافته است.

خراسان شمالی دارای 16 هزار نفر صنعتگر است که در حوزه های گوناگون صنایع دستی فعالیت دارند.

این استان در حد فاصل استانهای شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه 20 میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

طبیعت بکر و دست نخورده این استان همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان بوده است. بعلاوه 7 هتل، یک متل، 11 مهمانپذیر، 38 خانه مسافر و بیش از 30 اقامتگاه بومگردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می نمایند و در مجموع، شمار تختهای اقامتی در این استان به حدود هزار تخت می رسد.

منبع: همگردی

به "نوای قوشمه خراسان شمالی حاضران در نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوای قوشمه خراسان شمالی حاضران در نمایشگاه گردشگری تهران را به وجد آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید